ترامپ خواستار پیوستن به تگزاس در دادگاه عالی برای لغو پیروزی بایدن است

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریكا هنگام ورود ، در كنار دادستان كل تگزاس كن پاكستون (L) در 11 دسامبر سال 2020 در دالاس ، تگزاس موج می زند ، و در آنجا میزگردی با حضور رهبران ایمان و صاحبان مشاغل كوچك برگزار می كند.

نیکلاس کم | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ، روز چهارشنبه دادخواست پیوستن به تلاش طولانی مدت دادستان کل تگزاس ، کن پاکستون ، برای دادخواست عالی دیوان عالی از پیروزی جو بایدن ، دموکرات در انتخابات را ارائه داد.

ترامپ در اوایل روز قول داد که به این پرونده بپیوندد ، و اضافه کرد که وی یا مبارزات انتخاباتی وی همچنین به عنوان بخشی از تلاش خود برای برگرداندن نتایج انتخابات 3 نوامبر ، خواهان پیوستن به پرونده های قضایی در تعدادی از ایالت های دیگر است.

کارشناسان حقوقی می گویند – مانند سایر موارد دیگری که توسط مبارزات انتخاباتی ترامپ و متحدان آن مطرح شده است – تلاش پکستون برای هدف قرار دادن آرا در جورجیا ، میشیگان ، پنسیلوانیا و ویسکانسین احتمال موفقیت چندانی ندارد.

ترامپ ، که “به عنوان شخصیت شخصی” خود به عنوان نامزد ریاست جمهوری عمل می کند ، بر اساس پرونده تشکیل شده در دادگاه 39 صفحه ای ، به منظور “محافظت از منافع شخصی منحصر به فرد و قابل توجه خود به عنوان کاندیدای انتخاب مجدد” ، به دنبال مداخله است.

وكیل ترامپ ، جان ایستمن ، صریحاً در این درخواست نوشت كه “پرزیدنت ترامپ به دنبال آن است كه آرا cast صادره در کشورهای متهم به طور غیرقانونی برای باطل دانستن حریف خود صادر شود.”

ایستمن در طول تابستان در نیوزویک اظهارات خود را در مورد اینکه آیا معاون انتخاب شده کمالا هریس ، اولین زن سیاه پوستی که به آن دفتر انتخاب شد ، صلاحیت خدمت در آن نقش را دارد ، نوشت. Newsweek ، به دنبال موجی از انتقادات ، یادداشت طولانی سردبیر را به قسمت بالای مقاله ایستمن اضافه كرد و از اینكه به دلیل “پیش بینی روش های تفسیر ، تحریف و اسلحه سازی مقاله” عذرخواهی كرد ، عذرخواهی كرد.

خارج از دادگاه ، ترامپ و متحدانش بارها و بارها توطئه های اثبات نشده ای را درباره تقلب در رای دهندگان و انتخابات گسترش داده اند. اما درخواست رئیس جمهور برای مداخله در پرونده پاكستون ، مانند بسیاری دیگر از پرونده های قضایی كه توسط ستاد انتخاباتی ترامپ مطرح شده ، ادعای تقلب واقعی ندارد.

بلکه نشان می دهد که کشورهای میادین نبرد “فرصت تقلب” را از طریق مدیریت نامناسب انتخابات افزایش داده اند.

ایستمن در این طرح نوشت: “مسئله قانون اساسی این نیست كه آیا رای دهندگان كلاهبرداری كرده اند ، بلكه آیا مقامات ایالتی با سست كردن منظم اقدامات برای درستی رای گیری قانون را نقض كرده اند تا تقلب غیرقابل شناسایی شود.”

دادگاه عالی هنوز درمورد رسیدگی به پرونده پاکستون ، که دادا کل دادگاه میشیگان ، دانا نسل “شعار تبلیغاتی” خوانده است ، اظهار نکرده است.

ساعاتی پس از تشکیل پرونده پاکستون در روز سه شنبه ، دادگاه عالی از پذیرفتن پرونده ای از نماینده مجلس جمهوری خواه از پنسیلوانیا که پیروزی بایدن در آنجا را به چالش کشید ، خودداری کرد ، امری که می تواند سرنوشت پرونده تگزاس را پیشگویی کند.

ترامپ روز چهارشنبه در پستی در توییتر نوشت: “ما در پرونده تگزاس (به علاوه بسیاری از ایالت های دیگر) مداخله خواهیم کرد. این پرونده بزرگ است.”

“کشور ما به پیروزی نیاز دارد!”

رئیس جمهور جمهوری خواه ، که بارها ادعا کرده است که کلاهبرداری گسترده وی را از پیروزی بر بایدن کلاهبرداری کرده است ، همچنین رد دادگاه عالی از رسیدگی به پرونده پنسیلوانیا توسط مایک کلی نماینده جمهوری اسلامی را ناچیز ارزیابی کرد.

ترامپ در توئیتی نوشت: “این پرونده من نبود ، چنانكه به اشتباه گزارش شده است. پرونده ای كه همه منتظر آن بوده اند پرونده ایالت با تگزاس و تعداد دیگری است كه به آن پیوسته اند.” “این بسیار قوی است ، همه معیارها برآورده می شوند.”

“چگونه می توان ریاست جمهوری داشت که اکثریت قریب به اتفاق فکر می کنند انتخابات تقلب شده است؟”

ایستمن پس از طرح پیشنهاد ترامپ برای مداخله در پرونده دادگاه عالی پاكستون ، در بیانیه مبارزات انتخاباتی ترامپ گفت: “من افتخار می كنم كه رئیس جمهور از من خواست تا در این موضوع نماینده او باشم.”

ایستمن در این بیانیه گفت: “من فکر می كنم كه مداخله وی در این مورد اقدامات اصلی بسیار قوی ایالت تگزاس را تقویت می كند.”

پاكستون ، یك جمهوری خواه كه به اتهام كلاهبرداری در مورد اوراق بهادار جرایم جنایی ایالت تحت كیفرخواست است ، روز سه شنبه از دیوان عالی كشور مجوز طرح دادخواست خود را خواستار جلوگیری از صدور گواهینامه پیروزی های بایدن در چهار ایالت میدان جنگ شد.

پاكستون استدلال می كند كه به دلیل تغییرات ظاهراً نامناسب رویه های رأی گیری در سال گذشته ، برخورد ظاهراً متفاوت با رأی دهندگان در مناطق سنگین دموكرات ، و “بی نظمی” رأی دادن ، مجاز بودن بلوك است.

این اقدامات حقوقی به طور ضمنی نشان می دهد كه مجالس مقننه در هر یك از این ایالت ها می توانند برنده آرا popular عمومی برای بایدن را نادیده بگیرند ، و سپس منتخبان را برای ترامپ به كالج انتخاباتی منصوب كنند كه در واقع برنده انتخابات ملی را انتخاب می كند.

این همان استراتژی بازی آخر است که ترامپ چه از طریق پرونده های حقوقی و چه از طریق تحت فشار قرار دادن مقامات منتخب در ایالت های نبرد ، دنبال می کند.

پیش بینی می شود که بایدن هنگام برگزاری جلسه هفته آینده 306 رأی در کالج انتخاباتی به دست آورد ، 36 رأی بیشتر از آنچه برای رسیدن به پیروزی کاخ سفید لازم است.

اگر رأی انتخاباتی چهار ایالتی که در طرح پکستون نام برده شده بود ، از او محروم می شد ، بایدن کمتر از 270 رأی هیئت انتخاباتی داشت.

جوش کائول دادستان کل ویسکانسین روز سه شنبه گفت: “من برای تگزاسی ها متاسفم که دلارهای مالیاتی آنها برای چنین دادخواست واقعی شرم آور هدر می رود.”

كائول با اشاره به بازی افسانه ای 31 دسامبر 1967 ، مسابقات قهرمانی NFL ، هنگام بازی سبز ویسکانسین ، گفت: “تگزاس به همان اندازه كه می تواند اراده رای دهندگان ویسكونسین را در انتخابات ریاست جمهوری 2020 لغو كند ، به همان اندازه تغییر خواهد داد.” در حالیکه دمای هوا در لامبو فیلد 13 درجه به زیر صفر رسید ، Bay Packers “Dallas Cowboys” را شکست داد.

از سوی دیگر ، رودی جولیانی ، وکیل مدافع مبارزات انتخاباتی ترامپ ، روز سه شنبه تلاش پاکستون را “یک پرونده عالی در دادگاه عالی” خواند.

جولیانی روز چهارشنبه اصرار داشت که مبارزه برای لغو انتخابات حتی اگر دادگاه عالی پیشنهاد پاکستون را رد کند ، پایان نخواهد یافت.

جولیانی در طی تماس با “برنی و سید” گفت: “نه ، پایان خط زمانی است که قانونگذاران ایالتی تصمیم نهایی را می گیرند که آیا آنها می خواهند این مسئله را کنترل کنند یا خیر ، زیرا یک نبرد واقعی در جریان است.” نمایش در WABC-AM.

جولیانی این هفته با ویروس کرونا در بیمارستان بستری شد.

در تماس روز چهارشنبه ، جولیانی تلویحاً گفت كه مبارزات انتخاباتی ترامپ و جانشینان آن بارها و بارها چالش های حقوقی خود را از دست داده اند كه می تواند پیروزی بایدن را در نتیجه “چرخش” رسانه ای كه تحت تأثیر قاضیانی كه پرونده ها را تحت تأثیر قرار داده اند ، كاهش دهد.

جولیانی گفت: “قضات فقط انسان هستند ، آنها می خوانند – آنها احتمالاً بیشتر از آن روزنامه ها را بیشتر از مردم می خوانند ، بنابراین از چرخشی كه روی چیزها ایجاد می شود بسیار متاثر می شوند.”

“و چرخش ارائه شده به این قرار است ،” خوب ، ترامپ واقعاً از دست داد و او یک بازنده سخت است. “

ماه گذشته ، یک قاضی فدرال در پنسیلوانیا ، متیو بران ، در پرونده ای که قصد داشت میلیون ها رای در ایالت کیستون را باطل کند ، استدلال های حقوقی جولیانی را مورد انتقاد قرار داد.

بران در رأی مخالف پرونده ترامپ نوشت: “این دادگاه با استدلال های قانونی تنگاتنگ و بدون شایستگی و اتهامات احتمالی ، بدون شکایت در شکایت عملیاتی و پشتیبانی از شواهد ، ارائه شده است.” بران یکی از مقامات سابق حزب جمهوری خواه و عضو انجمن محافظه کار فدرالیست است.