گلدمن ساکس می گوید ین ژاپن می تواند در برابر عدم قطعیت انتخابات ایالات متحده محافظت کند

یک تحلیلگر از گلدمن ساکس روز سه شنبه گفت: سرمایه گذاران که به دنبال محافظت در برابر انتخابات نامشخص ایالات متحده هستند می توانند پول خود را در ین ژاپن پارک کنند.

بازارها در انتخابات این هفته ایالات متحده به طور فزاینده ای با یک “موج آبی” گرم شده اند. این نتیجه ای است که جو بایدن در رقابت های ریاست جمهوری دونالد ترامپ را شکست می دهد و دموکرات ها در هر دو مجلس کنگره اکثریت را کسب می کنند.

اما برخی از سرمایه گذاران نگرانند که ممکن است نتیجه انتخابات آن چیزی که انتظار می رود نباشد و اگر پیروز مشخصی وجود نداشته باشد ، نتیجه رقابت ریاست جمهوری قابل رقابت است – تحولاتی که باعث نوسان بیشتر در بازارها می شود.

زاک پاندل ، رئیس استراتژی ارزهای جهانی ، نرخ ارز و بازارهای در حال ظهور در گلدمن ساکس ، گفت: “ما فکر می کنیم که احتمالاً ین ژاپن به عنوان اصطلاح ترجیحی برای جلوگیری از نتایج نامطمئن انتخابات یا تأخیر در شمارش انتخابات ادامه خواهد یافت.”

جو بایدن (چپ) و دونالد ترامپ

رون آدار | Echoes Wire | Barcroft Media از طریق گتی ایماژ ؛ ماندل نگان | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

وی به “Street Signs Asia” CNBC گفت كه ین – یك ارز امن – كم ارزش است و به دلیل پایین نگه داشتن نرخ بهره جهانی و دور شدن سرمایه گذاران از دلار آمریكا ، جای تشویق دارد. وی گفت: “ارزش منصفانه” ین در حدود 95 ین در هر دلار آمریکا است.

اما ین ، که روز سه شنبه بعد از ظهر HK / SIN در حدود 104.72 دلار به ازای هر دلار آمریکا معامله شد ، “هنوز خیلی دور” از این سطح است و ممکن است به زودی به آنجا نرسد ،

وی گفت: “این نیاز به کاتالیزور دارد یا سرمایه گذاران ژاپنی نیاز به عقب نشینی از بازارهای جهانی دارند” “اما در یک دوره نابسامان برای اقتصاد جهانی ، چه عدم اطمینان در انتخابات و چه در مورد قفل شدن در آینده ، ین احتمالاً شایسته جایگاه در پرتفوی سرمایه گذاران است.”

به گفته پاندل در صورت تحقق “موج آبی” ، احتمال تحریک مالی بیشتر در ایالات متحده در سال آینده می تواند ارزهای “ریسک پذیر” را از بین ببرد. وی افزود که بازی مورد نظر خود با توجه به اینکه نتیجه انتخابات دلار کانادا و دلار استرالیا خواهد بود.