
خرده فروشان و سوپرمارکت ها با اشتیاق برای افزایش فروش، رهایی کارگران از کارهای روزمره و پاسخگویی به کمبود مداوم نیروی کار، ربات ها را به راهروهای فروشگاه خود اضافه می کنند.
مجهز به دوربینها و حسگرها، رباتهای موجودی مستقلی که میتوانند علائم قیمت را بررسی کنند و به دنبال اقلام موجود نیستند، در فروشگاههای بزرگی مانند عمده فروشی BJ و متعلق به والمارت است باشگاه سام.
اخبار مربوط به سرمایه گذاری

موجودی یکی از بزرگترین چالش هایی است که خرده فروشان با آن روبرو هستند. طبق گفته NielsenIQ، فروش از دست رفته از قفسههای خالی و اقلام موجود در انبار برای خردهفروشان آمریکایی در سال 2021، 82 میلیارد دلار هزینه داشت.
جراد کانن، مدیر ارشد فناوری در شرکت سازنده رباتهای موجودی Brain Corp، میگوید: «خردهفروشان پول زیادی را خرج میکنند تا بدانند چه چیزی از طریق سیستمهای موجودی و از طریق سیستمهای فروششان به فروشگاههایشان میآید.» اما در فروشگاههایشان روزانه بر اساس، آنها مدل خیلی خوبی از آنچه در قفسه هایشان اتفاق می افتد ندارند.”
از دیگر شرکت های حاضر در این فضا می توان به Simbe Robotics و Bossa Nova Robotics اشاره کرد.
بنابراین ربات های موجودی چه تاثیری بر خرده فروشان ایالات متحده و معیشت کارگران آن خواهند داشت؟ CNBC برای پی بردن به این موضوع از پشت صحنه شرکت Brain Corp.
برای آموزش بیشتر ویدیو را تماشا کنید. ر.