پنتاگون از کاهش ارتش آمریکا در عراق و افغانستان خبر داد

واشنگتن – کریستوفر میلر سرپرست پنتاگون روز سه شنبه گفت که ایالات متحده حضور نظامی خود را در افغانستان به 2500 سرباز و 2500 سرباز در عراق تا 15 ژانویه کاهش خواهد داد.

ایالات متحده تقریباً 4500 سرباز در حال حاضر در افغانستان و بیش از 3000 نیروی نظامی در عراق دارد.

میلر در پنتاگون گفت: “این تصمیم توسط رئیس جمهور بر اساس تعامل مداوم با كابینه امنیت ملی وی طی چند ماه گذشته شامل بحث و گفتگوهای مداوم با من و همكارانم در سراسر دولت ایالات متحده است.”

میلر گفت ، “و همین امروز صبح ، من با رهبران اصلی كنگره و همچنین متحدان و شریكان خارج از كشور صحبت كردم تا آنها را در مورد این برنامه ها با توجه به رویكرد مشترك خود به روز كنم.” رئیس جمهور غنی روز سه شنبه. میلر گفت: “ما با هم وارد شدیم ، با هم هماهنگ شدیم و وقتی زمان مناسب شد ، ما با هم خواهیم رفت.”

اوایل روز سه شنبه ، استولتنبرگ هشدار داد که ترک خیلی زود کشور جنگ زده یا در یک تلاش ناهماهنگ می تواند عواقب ناخواسته ای را برای بزرگترین سازمان نظامی جهان به همراه داشته باشد.

رئیس ناتو با اشاره به شبه نظامیان دولت اسلامی گفت: “افغانستان خطر تبدیل شدن به یک سکوی تروریست های بین المللی را برای برنامه ریزی و سازماندهی حملات به سرزمین های ما ایجاد می کند. و داعش می تواند خلافت تروریستی را که در سوریه و عراق از دست داده در افغانستان بازسازی کند.”

در سال 2003 ، ناتو به تلاش های امنیتی بین المللی در افغانستان پیوست و در حال حاضر بیش از 7000 سرباز در این کشور دارد. عملیات امنیتی ناتو در افغانستان پس از آن آغاز شد که این اتحاد بند دفاع متقابل خود را – که به ماده 5 معروف است – برای اولین بار در پی حملات 11 سپتامبر فعال کرد.

هفته گذشته میلر پس از پایان ناگهانی رئیس جمهور دونالد ترامپ از سمت وزیر دفاع مارک اسپر ، وزیر دفاع پنتاگون به عنوان وزیر دفاع دفاع شد.

میلر در پیامی در صبح زود شنبه به کارمندان وزارت دفاع گفت که او “از جنگ خسته شده است” و زمان آن رسیده است که درگیری های آمریکا در خاورمیانه پایان یابد.

میلر نوشت: “ما مردمان جنگ دائمی نیستیم – این نقطه مقابل همه چیزهایی است كه ما برای آن ایستاده ایم و اجدادمان برای آن جنگیده اند. همه جنگها باید پایان یابد”. همکاران “

میلر نوشت: “ما با این چالش روبرو شدیم ؛ ما همه تلاش خود را ارائه دادیم. اکنون وقت آن است كه به خانه برگردیم.”

سربازان لشکر 82 هوابرد قبل از سوار شدن به یک Chinook CH-47F که با گروه ویژه پرواز اژدها یا 1 گردان پشتیبانی هواپیمایی پشتیبانی عمومی خدمت می کند ، تجهیزات خود را جمع می کنند. هنگ ، خیابان شانزدهم جنگ تیپ ، در دره ناوه ، استان قندهار ، افغانستان ،

عکس: عکس ارتش آمریکا توسط ستاد گروهبان. ویتنی هوستون | FlickrCC

بر اساس گزارش وزارت دفاع ، جنگ های افغانستان ، عراق و سوریه از 11 سپتامبر 2001 بیش از 1.57 تریلیون دلار برای مودیان ایالات متحده هزینه داشته است. جنگ در افغانستان که به طولانی ترین درگیری آمریکا تبدیل شده است ، از 19 سال پیش آغاز شده و طبق اعلام پنتاگون 193 میلیارد دلار برای مودیان ایالات متحده هزینه در بر داشته است.

ترامپ ، که در سال 2016 برای متوقف کردن “جنگهای بی پایان مضحک” در خاورمیانه فعالیت تبلیغاتی کرد ، ماه گذشته در توییتر خود اعلام کرد که نیروهای آمریکایی که در حال حاضر در افغانستان خدمت می کنند تا کریسمس در خانه خواهند بود.

در آن زمان مشخص نبود که آیا ترامپ برای جلب نظر رای دهندگان پیش از انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده ، از طریق توییت دستوری صادر می کند یا مجدداً وعده مبارزات انتخاباتی خود را تکرار می کند.

در اوایل سال جاری ، ایالات متحده با طالبان توافق نامه صلح را امضا کرد که آتش بس دائمی را آغاز می کند و رد پای ارتش آمریكا را از اواسط ژوئیه تقریباً از 13000 به 8600 كاهش می دهد. و تا ماه مه 2021 ، همه نیروهای خارجی کشور جنگ زده را ترک می کنند.

ترامپ پیش از این پنتاگون را به کاهش نیروی جنگی ایالات متحده در مناطق درگیری هدایت کرده است.

در سال 2018 ، ترامپ با انتشار توئیتی اعلام کرد که ایالات متحده نیروهای خود را از سوریه خارج می کند ، اقدامی که باعث ایجاد شوک در پنتاگون شد و تا حدی به استعفای جیمز ماتیس وزیر دفاع وقت کمک کرد. ترامپ بعداً تصمیم خود برای خروج از سوریه را لغو کرد.

در ماه مه ، ترامپ در توییتر خود شکایت کرد که نقش آمریکا در افغانستان به “یک نیروی پلیس” کاهش یافته است و نه “یک نیروی جنگنده”.

ترامپ وقتی از خبرنگاران در مورد توئیت خبرنگاران در یک رویداد کاخ سفید س Whiteال شد ، گفت که ایالات متحده در صورت لزوم می تواند به افغانستان برگردد.

ترامپ در ماه مه گفت: “ما همیشه می توانیم برگردیم اگر مجبور باشیم. اگر مجبور شویم به عقب برگردیم ، ما برمی گردیم و خشمگین برمی گردیم.”