وفاداران ترامپ پس از شلیک اسپر به نقش های قدرتمند پنتاگون ارتقا یافتند

نمای هوایی ساختمان پنتاگون که در 24 سپتامبر 2017 عکس گرفته شده است.

بیل کلارک | گروه تماس CQ-Roll | گتی ایماژ

واشنگتن – پنتاگون روز سه شنبه یک روز پس از پایان ناگهانی انتصاب وزیر دفاع مارک اسپر و استعفای چندین مقام ارشد در وزارت دفاع ، سه وفادار به ترامپ را به مقام های قدرتمند ارتقا داد.

آخرین افشاگری در حالی صورت می گیرد که رئیس جمهور دونالد ترامپ نتایج انتخابات هفته گذشته را رد کرده است. ترامپ به جو بایدن دموکرات ، که روز شنبه بیش از 270 رأی لازم برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری را بدست آورد ، تن نداده است.

در بیانیه ای طولانی که بعد از ظهر روز سه شنبه منتشر شد ، پنتاگون گفت که آنتونی تاتا ، عزرا کوهن-واتنیک و کش پاتل به عنوان نقش های اصلی معرفی شده اند.

پس از استعفای جیمز اندرسون ، تاتا اکنون به عنوان مقام ارشد در حال انجام وظایف معاون وزیر دفاع در امور سیاست است.

تاتا ، ژنرال بازنشسته ارتش که در فاکس نیوز صاحب نظر طرفدار ترامپ شد ، اوایل سال جاری به وزارت دفاع پیوست. ترامپ وی را به عنوان نقشی معرفی کرده بود که نیاز به تأیید سنا داشت ، اما نمایندگان مجلس با تاتا در این نقش مخالفت کردند و رئیس جمهور در عوض وی را به عنوان بازیگری معرفی کرد که نیازی به تأیید نداشت. تاتا سابقه اظهار نظرهای اسلام هراسی دارد و رئیس جمهور باراک اوباما را “رهبر تروریست” خوانده است.

کوهن واتنیک قرار است پس از استعفا جوزف کرنن ، به عنوان معاون جدید وزیر دفاع برای اطلاعات و امنیت ، عهده دار این سمت شود.

کوهن واتنیک پس از اخراج از کاخ سفید در سال 2017 ، پس از تصدی مسئولیت خود برای مشاور امنیت ملی سابق مایکل فلین ، در اوایل سال جاری در یک نقش پنتاگون دوباره به دولت ترامپ پیوست. فلین از نقش خود اخراج شد و سرانجام به جرم دروغ گفتن به FBI به جرم خود اعتراف کرد. کوهن-واتیک همچنین قبل از برکناری جلسات در سال 2018 برای دادستان کل سابق جف سشنز کار می کرد.

به جای جان استوارت ، رئیس ستاد وزیر دفاع ، کش پاتل ، عضو شورای امنیت ملی است. پاتل یکی از کارمندان نمایندگی دوین نونس ، R-Calif ، بود که برای بی اعتبار کردن تحقیق در مورد دخالت روسیه در انتخابات 2016 و ارتباطات بالقوه بین مبارزات انتخاباتی ترامپ و کرملین تلاش کرد.

“من می خواهم از دکتر اندرسون ، دریادار کرنان و جن استوارت برای خدماتشان به ملت و وزارت تشکر کنم. در طول حرفه خود هر یک کمک بزرگی به دفاع ملی و آینده وزارت دفاع کرده است. ما برای آنها بهترین ها را آرزو می کنیم کریستوفر میلر ، سرپرست وزارت دفاع ، در بیانیه ای گفت.

روز دوشنبه ، ترامپ در توییتر خود اعلام کرد که اسپر را “فسخ” کرده و میلر ، رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم را جایگزین او کرده است. این اطلاعیه حدود 5 ماه پس از وقفه عمومی او و اسپر در مورد نحوه کنترل ناآرامی های داخلی در شهرهای آمریکا اعلام شد.

اسپر ، روزهای قبل از اخراج ترامپ در مصاحبه با نشریه Times Times ، نسبت به بروز مشکل در صورت جایگزینی هشدار داد.

اسپر به این نشریه گفت: “در پایان روز ، همانطور که گفتم – شما باید مبارزات خود را انتخاب کنید.” “من می توانم بر سر هر چیزی دعوا کنم ، و می توانم آن را به یک مبارزه بزرگ تبدیل کنم ، و می توانم با آن زندگی کنم – چرا؟ چه کسی می خواهد پشت سر من بیاید؟ این یک” بله مرد “واقعی است. و بعد خدا به ما کمک کند. “

در اینجا بیانیه کامل آمده است:

“همانطور که دیروز ، 9 نوامبر اعلام شد ، پرزیدنت ترامپ رئیس مرکز ملی مبارزه با تروریسم ، کریس میلر را به عنوان سرپرست وزارت دفاع منصوب کرد. آقای میلر اواسط روز گذشته این وظایف و مسئولیت ها را بر عهده گرفت. معاون وزیر دفاع دیوید نورکویست همچنان در جایگاه خود است و به اجرای مسئولیت های خود ادامه می دهد.

امروز ، به عنوان جانشین معاون وزیر دفاع در امور سیاست دکتر جیمز اندرسون ، معاون وزیر دفاع در امور اطلاعات و امنیت آقای جوزف کرنان و رئیس ستاد وزیر دفاع ، جن استوارت نامه های استعفا را ارسال کرد.

دکتر اندرسون امروز صبح استعفا نامه استعفای خود را به رئیس جمهور تحویل داد. سرپرست وزارت دفاع مسئولیت های معاون وزیر دفاع در امور سیاست را به آقای آنتونی تاتا محول کرده است. به همین ترتیب ، آقای تاتا یک مقام ارشد است که وظایف معاون وزیر دفاع در امور سیاست را انجام می دهد. وی پیش از این مقام ارشد در انجام وظایف معاون معاون وزیر دفاع در امور سیاست بود. دکتر توماس ویلیامز اکنون وظایف معاون معاون وزیر دفاع در امور سیاست را انجام خواهد داد.

همانطور که برای چندین ماه برنامه ریزی شده بود ، معاون وزیر کرنان نامه استعفا را ارائه داد ، که امروز قابل اجرا است. Ezra Cohen-Watnick دستیار فعلی دستیار وزیر دفاع در عملیات ویژه و درگیری با شدت کم سرپرست جدید وزارت دفاع در امور اطلاعات و امنیت خواهد بود. آقای رالف کچی به انجام وظایف معاون اطلاعات و امنیت معاون وزیر دفاع ادامه خواهد داد.

امروز نیز ، خانم استوارت استعفای خود را از سمت رئیس ستاد تسلیم کرد ، که امروز قابل اجرا است. آقای کاش پاتل که هم اکنون در کارمندان شورای امنیت ملی است ، توسط سرپرست وزیر میلر به عنوان رئیس ستاد وی منصوب شده است.

میلر ، سرپرست وزارت دفاع ، بیانیه زیر را در مورد این تغییرات پرسنلی صادر کرد: “من می خواهم از دکتر اندرسون ، دریادار کرنان و جن استوارت برای خدماتشان به ملت و وزارت تشکر کنم. در طول مشاغل خود ، هر یک به دفاع ملی و آینده وزارت دفاع کمک زیادی کرده اند. ما در تلاش های بعدی آنها بهترین ها را آرزو می کنیم. “