واکنش رسانه های جهانی به پیروزی جو بایدن

ساکنان محلی روزنامه ای را می خوانند در حالی که ساکنان بالینا ، شرکت مایو ، ایرلند ، جشن های خود را در خانه اجدادی جو بایدن ، نامزد ریاست جمهوری ایالات متحده آغاز می کنند ، در حالی که بایدن به پیروزی بر دونالد ترامپ نزدیکتر است.

برایان لاولس | تصاویر PA | گتی ایماژ

اخبار رسانه های بین المللی در آخر هفته با انتشار عناوین خبری پیروز شد و اعلام کرد که جو بایدن معاون رئیس جمهور پیشین در انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده پیروز شده است و بسیاری از آنها جهان را پس از چند روز تنش از شمارش آرا برای مدت طولانی آهی می کشند.

بخش های نظر روزنامه های مهم چند کشور به اخبار لحن جشن می بخشیدند ، در حالی که دیگران هوشیارانه چالش های جدی را که رئیس جمهور منتخب آمریکا با روبرو شدن با یک کشور تقسیم شده ، جنگ های حزبی مداوم بر سر نتایج و کشوری که توسط یک بیماری همه گیر درگیر شده است ، توصیف می کنند.

روزنامه ساندی تایمز انگلیس عنوان این عنوان را نوشت: “جو خواب آلود آمریکا را بیدار می کند” ، سخنی نام آور تحقیرآمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی برای بایدن 77 ساله است.

بسیاری از مقالات انگلیس به میراث ماندگار ترامپ که اکنون لنگ است ، که از پذیرش پیروزی بایدن خودداری می کند و چالش های حقوقی در چندین ایالت را آغاز می کند ، توجه داشتند.

بی بی سی انگلیس نوشت: “دونالد ترامپ ممکن است به یکی از معدود روسای جمهور آمریکا تبدیل شده باشد که در انتخابات مجدد از دست داده است ، اما ترامپیسم ادامه دارد.”

روزنامه تایمز انگلیس “صحنه های شادی پس از روزها بن بست” را در سراسر ایالات متحده پس از پیروزی بایدن توصیف کرد. اما یک نظر نظر برجسته استدلال کرد که با تمام رفتارهای “ناپسند و تفرقه افکنانه” ترامپ ، وی کشور را برای دهه های آینده شکل خواهد داد.

روزنامه چپ گاردین انگلستان در خوش بینی خود مانع نشد. فرجام اهدای آن که در انتهای مقالات آن آمده است: “جو بایدن موفق به کسب امیدواری مجدد برای ایالات متحده و جهان شده است” و “قول تازه ای برای دموکراسی و پیشرفت” را پس از “چهار سال آشفتگی اطلاعات غلط ، دستکاری و تفرقه” تبلیغ می کند. ”

نظرات نویسندگان این گزارش شکست ترامپ را “جلوگیری از فاجعه” و “شگفت انگیز برای جهان ، اما دردسر برای بوریس جانسون” توصیف کرد که حاکی از آن است که نخست وزیر انگلیس می تواند به حاشیه رانده شود زیرا بایدن اولویت خود را برای احیای روابط ایالات متحده با اتحادیه اروپا اعلام کرد.

“تسکین عظیم” یا “مأموریت غیرممکن”؟

در فرانسه ، روزنامه مهم لوموند نوشت: “انتخابات آمریكا در سال 2020: پیروزی جو بایدن جرقه آسانی در اروپا را ایجاد كرد.” در صفحه اصلی آن ، تأثیرات در اردوگاه های ترامپ نیز برجسته شده است: “در بالای صفحه سایت خوانده شده است:” شبکه های اجتماعی طرفدار ترامپ بین انکار ، دلسردی و تمایل به جنگ “.

در این تصویر عکس ، صفحه اول روزنامه های آلمان عناوین روزنامه های یکشنبه را نشان می دهد که به دنبال پیش بینی جو بایدن به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری اخیر ایالات متحده در 08 نوامبر 2020 در برلین ، آلمان توسط روزنامه های خبری منتشر شده است.

ماجا هیتیج | گتی ایماژ

اشپیگل آلمان برای اشاره به چالش های جدی دولت بایدن هیچ وقت را از دست نداد. در تیتر صفحه اول آمده بود: “وظیفه تقریباً غیرممکن جو بایدن” ، پیروزی دموکراتها را “یک موج و نه یک موج” توصیف می کند.

نویسندگان روزنامه نوشتند: “حتی اگر جو بایدن پیروز ظاهر شود ،” انتقال مسالمت آمیز قدرت هنوز نتیجه گیری قبلی نیست “، و اضافه كرد كه” بایدن با یك وظیفه تقریباً غیرممكن متحد كردن مجدد یك ملت عمیقاً منقسم روبرو خواهد شد. “

بزرگترین روزنام Sweden سوئد ، Dagens Nyheter ، عنوان تحریریه ویژه خود را عنوان کرد: “پیروزی تلخ و شیرین – بایدن برای التیام ایالات متحده مبارزه خواهد کرد” ، و تعهد بایدن برای بازگشت ایالات متحده به حالت عادی را “ماموریت غیرممکن” توصیف کرد ، با توجه به تقسیم کشور 330 میلیون نفری .

محافظه کارتر سوئدی ، Svenska Dagbladet در مورد خطرات حامیان ترامپ که معتقدند روایت ترامپ از انتخابات سرقت شده است هشدار داد. در تیتر این مقاله آمده است: “انتخابات پایان یافته است – اما درگیری همچنان ادامه دارد.”

روزنام Italian ایتالیایی La Republicca گزارشی با عنوان: “چالش بایدن: اتحاد کشور و احترام به جهان برای آن” را اجرا کرد. در گزارش خود عنوان شده است که جرد کوشنر ، مشاور و داماد ترامپ در تلاش است ترامپ را راضی به قبول حکم انتخابات کند.

“جنگ از اینجا شدت می گیرد”

در آسیا ، روزنامه اقتصادی Times هند نیز نبرد سیاسی گسترده ای را برجسته کرد که هنوز پایان نیافته بود.

در مقاله برتر این وب سایت آمده است: “بایدن در نبرد برای دموکراسی پیروز می شود ، اما جنگ از اینجا شدت می یابد.” این مقاله همچنین دارای مقالاتی بود که می گوید بایدن احتمالاً وضعیت شهروندی و ویزا ایالات متحده را برای صدها هزار هندی بهبود می بخشد. سایر مقالات هندوستان حاوی قطعاتی بودند که میراث هند معاون معاون رئیس جمهور منتخب کامالا هریس را جشن می گیرند.

مردی روزنامه صبحگاهی را می خواند که عکسی از رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور تازه انتخاب شده ایالات متحده ، جو بایدن را در یک دکه چای در چنای در 8 نوامبر سال 2020 نشان می دهد.

آرون سنکار | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

در چین ، روزنامه دولتی چاینا دیلی با عنوان ساده ای روبرو شد: “بایدن رئیس جمهور منتخب را بعنوان چالش اعلام کرد.” پکن در مورد موضوع انتخابات نسبتاً ساکت بوده است ، اما رسانه های دولتی مانند دوربین مداربسته بر هرج و مرج پیرامون شمارش آرا vote طولانی مدت و خصومت بین طرفداران ترامپ و بایدن تمرکز کرده اند.

روزنامه South China Morning Post در هنگ کنگ نوشت که “رهبران آسیایی امید دوباره را به بایدن می بینند و به چند جانبه گرایی بازگشتند.” تنش با چین در بحبوحه جنگ تجاری ترامپ به بالاترین حد چند دهه رسید. هنوز ، کارشناسان سیاسی انتظار ندارند که بایدن در مورد چین موضع گیری ساده ای داشته باشد. ناظران می گویند: “بایدن احتمالاً روابط خود را با متحدان آسیایی تقویت خواهد كرد تا پكن را تحت كنترل نگه دارد.”

روزنامه ژاپن تایمز با تأکید بر این که میراث ماندگار ریاست جمهوری ترامپ چیست ، با عنوان: “پیام انتخابات ایالات متحده: ترامپ شکست خورد ، اما ترامپیسم این کار را نکرد”. همچنین تمایل دولت ژاپن برای تقویت روابط دو جانبه با ایالات متحده را برجسته کرد

بالاخره قابل پیش بینی؟

در روسیه ، مسکو تایمز اظهار داشت: با وجود روابط دوستانه اغلب ترامپ و ولادیمیر پوتین ، رئیس جمهور روسیه ، ترک رفتار غیرقابل پیش بینی ترامپ با استقبال کرملین روبرو خواهد شد.

این مقاله نوشت: “این نیست که بایدن از نظر روابط روسیه و ایالات متحده بسیار بهتر باشد ، اما حداقل او ممکن است پیش بینی خاصی را برای گفتگو ایجاد کند.”

بیشترین خوانده شده مقاله روز یکشنبه در روزنامه کومرسانت روسیه نوشت که “تنها نتیجه تضمین شده انتخابات ، تقسیم مدنی بود که چهار سال پیش با ضربه زدن به کشور ، به رشد خود ادامه خواهد داد.”

روزنامه برزیلی Folha de S.Paulo نوشت: “شکست ترامپ مجازات حملات علیه تمدن است ، این یک درس برای بولسونارو است” ، با اشاره به رئیس جمهور خود برزیل ، ژائر بولسونارو ، که به عنوان یک مرد پوپولیست با سبک رهبری رهبرانه و شخصیتی شناخته می شود ، به ترامپ.

روزنام El محبوب El Universal مکزیک مقالاتی در این انتخابات با عنوان: “شش دلیل برای بزرگداشت شکست ترامپ” ، و بحث و جدال ناشی از رئیس جمهور مکزیک ، آندرس مانوئل لوپز اوبرادور ، از خودداری از تبریک به بایدن تا “در نهایت” به دلیل “تدبیر” نتیجه گیری انتخابات ” مکزیک اغلب در مبارزات انتخاباتی و سخنرانی های ترامپ به عنوان یک بوجمن مورد استفاده قرار می گرفت و این کشور تحت تأثیر سیاست های مهاجرتی ، تجاری و مرزی وی به شدت آسیب دید.