سنگاپور و هنگ کنگ حباب سفر خود را دوباره عقب انداختند ، این بار تا سال 2020

یک سالن عزیمت بسته در ترمینال فرودگاه بین المللی هنگ کنگ.

میگل کندلا | تصاویر SOPA | LightRocket از طریق گتی ایماژ

سنگاپور – سنگاپور و هنگ کنگ شروع “حباب سفر” دوجانبه خود را دوباره به تأخیر انداختند – به تعویق انداختن این طرح بیش از سال 2020 ، مقامات هر دو شهر روز سه شنبه گفتند.

آخرین تعویق به دنبال تصمیم قبلی در مورد عقب انداختن راه اندازی حباب سفر هوایی به مدت دو هفته بود ، پس از آنکه هنگ کنگ از احیا شدن مجدد موارد جدید Covid-19 خبر داد. پروازهای ابتدایی طبق این قرارداد – که در ابتدا به مسافران اجازه می داد از قرنطینه بگذرند – قرار بود از 22 نوامبر آغاز شود.

“سنگاپور و هنگ کنگ وضعیت COVID-19 در هنگ کنگ را بیشتر بررسی کرده اند و با توجه به اینکه پرونده های ارتباط محلی هنوز زیاد نیست ، هر دو طرف تصمیم گرفته اند که شروع سنگاپور – حباب سفر هوایی هنگ کنگ (ATB) را به بیش از ماه دسامبر موکول کنند. 2020 ، “سازمان هواپیمایی کشوری سنگاپور (CAAS) در بیانیه ای گفت.

هر دو سازمان هواپیمایی سنگاپور و دولت هنگ کنگ گفتند که اواخر ماه دسامبر این قرارداد را بار دیگر بررسی می کنند تا در مورد تاریخ شروع جدید تصمیم بگیرند.

از زمان به تعویق انداختن اولین حباب سفر ، عفونت های جدید Covid-19 در هنگ کنگ همچنان در حال صعود هستند. داده های رسمی نشان داد که این شهر 76 مورد دیگر را در روز دوشنبه گزارش کرده است – از زمان شیوع بیماری به 31315 مورد رسیده است.

در همین حال ، به نظر می رسد سنگاپور شیوع داخلی خود را تحت کنترل داشته است و بیشتر موارد وارداتی را در چند هفته گذشته گزارش کرده است. داده های وزارت بهداشت این کشور نشان داد که موارد تجمعی در شهر روز دوشنبه به 58218 رسید.

حباب سفر سنگاپور-هنگ کنگ اولین بار در ماه اکتبر اعلام شد زیرا دو مرکز تجاری بزرگ آسیایی در تلاشند برخی از آسیب های اقتصادی که ویروس کرونا به صنایع گردشگری و هواپیمایی آنها وارد کرده را ترمیم کنند.

هر دو شهر بازارهای سفر هوایی داخلی ندارند و صنایع گردشگری و هواپیمایی آنها بسیار متکی به سفرهای بین المللی هستند. سال گذشته ، هنگ کنگ بیش از 453000 بازدیدکننده از سنگاپور را ثبت کرده است ، در حالی که طبق آمار رسمی هر دو کشور ، سنگاپور 489،000 بازدید کننده از هنگ کنگ پذیرفته است.

حباب سفر دو جانبه بازدیدکنندگان زیادی را به خود جلب نخواهد کرد ، اما وزیر حمل و نقل سنگاپور از این توافق نامه به عنوان “اولین نوع خود” استقبال کرده است که می تواند به نوعی برای بازگرداندن سفرهای بین المللی باشد.

– کارن گیلچریست از CNBC در این گزارش مشارکت داشته است.