سرمایه گذاری در سهام چین در میان تنش های ژئوپلیتیک

سنگاپور – به گفته یکی از استراتژیست های سرمایه گذاری ، سرمایه گذاران باید سهام بیشتری از سهام خود را به چین اختصاص دهند ، زیرا “تنوع ژئوپلیتیک” در سال های آینده مورد توجه بیشتری خواهد بود.

Paul Colwell ، رئیس گروه نمونه کارها مشاوره برای آسیا در کارگزاری بیمه Willis Towers Watson ، گفت: در حال حاضر ، سرمایه گذاران در سطح جهانی کمتر از 5 درصد سهام خود را در چین سرمایه گذاری می کنند.

بر اساس گزارش ویلیس تاورز واتسون ، که به نظرسنجی اخیر شرکت تجزیه و تحلیل داده های گرینویچ اسوشیتدز استناد کرده است ، وجوه بازنشستگی و موقوفات بین 3 تا 5 درصد به چین اختصاص دارد.

وزن سهام A سهام چین – یا سهامی که در سرزمین اصلی معامله می شوند – 5.1٪ از شاخص MSCI Emerging Markets از آگوست 2020 است ، طبق ارائه دهنده این شاخص.

کولول روز دوشنبه در گفتگو با “Squawk Box Asia” CNBC گفت: “ما فقط فکر نمی کنیم که برای آمادگی کامل برای نظم جدید جهانی کافی باشد.” وی افزود: آنها باید تخصیص خود را به سهام چین تا 20 درصد در دهه آینده افزایش دهند.

کلول گفت: “برای اینکه سرمایه گذاران در نظم جدید جهانی به درستی نمونه کارهای خود را برای جهان پس از Covid قرار دهند ، باید تعداد بیشتری از اوراق بهادار سرمایه گذاری خود را به چین اختصاص دهند.” “تنوع ژئوپلیتیک در سالهای آینده مورد توجه بیشتری خواهد بود. مورد توجه قرار می گیرد.”

اگر اعتقاد دارید که جهان از جهانی شدن دور شده است ، اگر فکر می کنید که اقتصادهای بزرگ جهان ، به ویژه ایالات متحده و چین از یکدیگر جدا خواهند شد ، بنابراین ما معتقدیم که یک مورد قوی برای تخصیص به چین وجود دارد.

پل کولول

رئیس گروه مشاوره نمونه کارها برای آسیا ، ویلیس تاورز واتسون

چین امسال درگیر اختلافات تجاری با ایالات متحده ، اروپا ، استرالیا و هند بوده است.

از سال 2018 ، پکن درگیری تجاری با ایالات متحده داشته است که در اواخر سال جاری با یک توافق تجاری “مرحله یک” به اوج خود رسید. با وجود اینکه واشنگتن به طور فزاینده ای غول های فناوری چینی را هدف قرار می دهد – از سازنده تلفن Huawei گرفته تا برنامه اشتراک ویدیو TikTok – همچنان تنش ها ادامه یافت و به فضای فناوری منتقل شد.

تنش ها بین چین و استرالیا نیز در ماه های اخیر شدت گرفته است. این امر پس از آن انجام شد که کانبرا خواستار تحقیق جهانی در مورد ریشه ویروس کرونا شد.

این اقدام باعث خشم پکن شد ، که محدودیت های تجاری را برای واردات استرالیا اعمال کرد – آخرین تعرفه های ضد دامپینگ تا 212 درصد برای واردات شراب بطری استرالیا ، که چین اواخر جمعه اعلام کرد.

در مورد تنش های تجاری ، کولول به CNBC گفت آنها فقط “سر و صدای زیادی” ایجاد می کنند و نوسانات کوتاه مدت بازار را ایجاد می کنند.

با این حال ، وی گفت: “اگر شما اعتقاد دارید که جهان از جهانی شدن دور می شود ، اگر شما اعتقاد دارید که اقتصادهای بزرگ جهان ، به ویژه ایالات متحده و چین از یکدیگر جدا می شوند ، پس ما معتقدیم که یک مورد قوی برای تخصیص به در غیر این صورت چین و بیش از آنچه انتظار داشتید. “

کولول افزود: “بازار سهام A چین نسبتاً کم با بازارهای توسعه یافته ارتباط دارد. اقتصاد چین با فرکانس اساسی متفاوت از سایر جغرافیای اصلی عمل می کند ، که ناشی از رویکرد متفاوت سیاست پولی ، سیاست اقتصادی است.”

وی گفت ، تخصیص به سهام چین باعث افزایش “مقاومت ، استحکام” پرتفوی جهانی می شود.