رسوایی کلارنس توماس مورد توجه سنا قرار گرفت

رئیس کمیته قضایی سنا روز پنجشنبه از جان رابرتز، رئیس دیوان عالی آمریکا دعوت کرد تا ماه آینده در برابر هیئت درباره اصلاحات اخلاقی دادگاه شهادت دهد.

دعوت از رابرتز توسط سناتور دیک دوبین، D-Ill.، برای حضور در 2 مه، در پی یک سری افشاگری در مورد قاضی کلارنس توماس انجام شد که درخواست ها را برای دادگاه عالی برای نظارت بهتر بر رفتار اعضای خود برانگیخت. .

در 6 آوریل، ProPublica گزارش داد که توماس محافظه کار برای نزدیک به دو دهه در افشای سفرهای مجلل پرداخت شده توسط میلیاردر جمهوری خواه، هارلن کرو، ناکام ماند.

هفته گذشته، همین خبرگزاری گزارش داد که توماس فاش نکرد که کرو از توماس و بستگانش ملکی خریداری کرده است که شامل خانه ای می شود که مادر توماس هنوز در آن زندگی می کند.

روز دوشنبه، واشنگتن پست گزارش داد که توماس در فرم های افشای مالی برای بیش از 20 سال ادعا می کرد که از یک شرکت املاک و مستغلات نبراسکا درآمد کسب کرده است که از سال 2006 بسته شده است.

دوربین در نامه پنجشنبه خود به رابرتز نوشت: “آخرین بحث مهم شما در مورد چگونگی رسیدگی قضات دیوان عالی به مسائل اخلاقی در گزارش پایان سال 2011 شما در مورد قوه قضاییه فدرال ارائه شد.”

دوربین می‌نویسد: «از آن زمان، جریان ثابتی از افشاگری‌ها در مورد قاضی‌هایی که از استانداردهای اخلاقی مورد انتظار دیگر قضات فدرال و در واقع از کارمندان عمومی به طور کلی کوتاه‌تر هستند، وجود داشته است.

دوربین نوشت: «این مشکلات قبلاً در سال 2011 آشکار بود و شکست یک دهه دیوان در رسیدگی به آنها به بحران اعتماد عمومی کمک کرده است. «وضعیت موجود دیگر قابل تحمل نیست.

“زمان برای گفتگوی عمومی جدید در مورد راه های بازگرداندن اعتماد به استانداردهای اخلاقی دادگاه فرا رسیده است. از شما دعوت می کنم به آن بپیوندید و منتظر پاسخ شما هستم.”

دوربین و دیگر دموکرات‌هایش در کمیته قضایی در 10 آوریل نامه‌ای به رابرتز فرستادند و از او خواستند تا درباره “بزرگ” کرو به توماس تحقیق کند.

سخنگوی دادگاه عالی در پاسخ به این سوال که آیا رابرتز دعوت دوربین برای حضور در کمیته را می پذیرد، بلافاصله به CNBC پاسخ نداد.

اگر رابرتز داوطلبانه با شهادت موافقت نکند، کنگره ممکن است گزینه های کمی برای اجبار شهادت باقی بماند.

در حالی که قضات دیوان عالی در برابر کمیته های تخصیصی کنگره در مورد بودجه دادگاه عالی شهادت داده اند، هیچ سابقه روشنی برای درخواست از یک قاضی برای شهادت در مورد استانداردهای اخلاقی برای همکارانش وجود ندارد.

سناتور لیندسی گراهام از کارولینای جنوبی، جمهوری خواه در کمیته قضایی، روز پنجشنبه گفت که دعوت دوربین از رابرتز “به نظر من جعبه پاندورا را باز می کند.”

به گزارش ان بی سی نیوز، گراهام در مورد رابرتز گفت: «اجازه دهید او با وضعیت حیاط خلوت خودش کنار بیاید.

گراهام اضافه کرد: “من تعجب می کنم اگر او موافقت کند که بیاید.”

پس از افشاگری های ProPublica در مورد رابطه مالی توماس با کرو، گروه چپ گرای Common Cause نامه ای به کمیته های قضایی مجلس نمایندگان و سنا ارسال کرد و از آنها خواست که از توماس و رابرتز برای شهادت دعوت کنند.

مریلین کارپینتیرو، رئیس موقت Common Cause، نوشت: «ما قویاً از شما می‌خواهیم… جلساتی را برگزار کنید که دقیقاً آنچه اتفاق افتاده را بررسی کند – از جمله شهادت قاضی توماس – و آن را برای مردم آمریکا ثبت کند.

برخلاف سنا، که دموکرات ها اکثریت را در اختیار دارند، مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوری خواهان بعید است در پاسخ به گزارش ProPublica اقدامی انجام دهد.

در یک کنفرانس مطبوعاتی در کاپیتول هیل روز پنجشنبه، از کوین مک کارتی، رئیس مجلس نمایندگان، از کالیفرنیا، پرسیده شد که آیا نگرانی‌ای در مورد پذیرش توماس هدایایی از کرو دارد که هرگز فاش نشدند.

مک کارتی پاسخ داد: «نه، اصلاً. “اصلا.”