رئیس جمهور برای چهار سال آینده به طور شگفت آور بازار کار قدرتمندی پیدا می کند

کارگران انتخابات در مرکز جدول گذاری و انتخابات شهرستان Maricopa (MCTEC) ، در ققنوس ، آریزونا ، 6 نوامبر 2020 ، آرا را می شمارند.

جیم اورکوهارت | رویترز

هرکسی که دفتر بیضی شکل را در سال 2021 اشغال کند با اقتصادی چالش برانگیز روبرو خواهد شد ، اما تصویری از اشتغال که حداقل به نظر می رسد جنبش غیر منتظره ای دارد.

638،000 حقوق و دستمزد غیر مزرعه ای در ماه اکتبر ، هم بر مقاومت سیستم اقتصادی و هم بر این که جامعه تجارت تا چه اندازه باید از خسارت وارده طی دو ماه اول شیوع ویروس کرونا فاصله داشته باشد ، تأکید می کند.

در ماه های مارس و آوریل 22 میلیون شغل از دست رفته است که 12.1 میلیون نفر از آنها بازیابی شده اند. این بدان معناست که شرکت ها هنوز استخدام می کنند ، اما تعداد زیادی از کارگران – 11.1 میلیون نفر – هنوز به دنبال کار هستند و خودشان با یک چشم انداز چالش برانگیز روبرو هستند.

نزدیک به اولویت برنامه های رئیس جمهور ، خواه جو بایدن یا دونالد ترامپ ، ادامه اصلاح بازارهای شغلی شکسته خواهد بود.

کارن فیچوک ، مدیرعامل Randstad آمریکای شمالی ، یک سرویس جهانی روابط انسانی و کارکنان ، گفت: “ما قطعاً علائم بهبود تقاضا را در هر جیب بازار کار مشاهده می کنیم.” “رئیس جمهور بعدی بازار کار متغیری خواهد داشت. ما هنوز تقریباً نیمی از افراد بیکار را داریم که باید آنها را دوباره به کار خود برگردانیم. این شغل است.”

ترامپ هنگام روی کار آمدن خود در سال 2017 ، یک بازار کار را به ارث برد که هنوز 176000 شغل در ماه تولید می کرد اما به نظر می رسید که کمبود آن رو به اتمام است زیرا اقتصاددانان پیش بینی سودهای بسیار کندتر را در پیش رو دارند.

در عوض ، رشد حقوق و دستمزد با افزایش ماهانه ماهانه 173،000 در ماه تا پایان سال 2019 به سرعت ادامه یافت. هر چند چند ماه بعد ، جهان با اره برقی Covid-19 برخورد کرد که باعث شد بیشتر اقتصاد ایالات متحده به خواب زمستانی برود.

مهارت های جدید ، مشاغل جدید

بخش خدمات به طور کلی و مشاغل مهمان نوازی به طور خاص آسیب جدی دیدند که هنوز در حال بهبودی هستند.

فیچوک گفت اگرچه هنوز هم کسادی بازار وجود دارد ، گفت که شرکت او تقاضای زیادی را از شرکت هایی که به دنبال پر کردن موقعیت ها هستند ، می بیند.

وی گفت: “تقاضا تغییر کرده است و برخی از بخشها هرگز برنخواهند گشت.” “کارگران آواره شده اند. ما حتی قبل از بیماری همه گیر ، عقب گردهای سختی داشتیم.”

فیچوک اضافه کرد ، آموزش مهارت های جدید به کارگران با کنار گذاشتن مشاغل قدیمی آنها در طول سال های ترامپ به یک اولویت تبدیل شده است و تا چهار سال آینده نیز به همین ترتیب باقی خواهد ماند.

رندستاد از سپتامبر تا اکتبر 35٪ افزایش تقاضا برای مدیران فناوری اطلاعات ، 16٪ آزمایش کنندگان نرم افزار و 5٪ افزایش تقاضا داشته است. تقاضای انبار نیز برای زمینه ای که به عنوان انتقال خوبی برای کارگران آواره رستوران و بار شناخته می شود ، افزایش یافته است.

تقاضا همچنین برای مونتاژگران 50٪ نسبت به سال افزایش یافته است و برای مرکز تماس و موقعیت های خدمات مشتری “افزایش چشمگیری” داشته است.

استخدام تعطیلات

تلاش های مستمر برای پرکردن موقعیت ها در بسیاری از بخش ها دیده می شود و با نزدیک شدن به فصل تعطیلات شدت می گیرد.

ایمی گلاسر ، معاون ارشد رئیس شرکت جایگزینی شغل Adecco ، گفت: “این همیشه برای ما یک زمان شلوغ است. امسال هیچ تفاوتی ندارد. در واقع ، تعداد ما برای موقعیت های فصلی سال به سال افزایش یافته است ، که این یک نشانه عالی است.” “یکی دیگر از روندها افزایش رشد تجارت الکترونیکی و وانت حاشیه ای است ، ما انتظار داریم فصل بازگشت تا ژانویه ادامه داشته باشد. معمولاً برای کارگران فصلی این کار در اواسط ماه دسامبر به پایان می رسد. قطعاً شاهد گسترش این موضوع هستیم. “

علائم دلگرم کننده دیگری که Glaser خاطرنشان کرد ، توانایی شرکت ها در انطباق با ویروس است.

این مهم است ، با موارد جدید بیش از 100000 در روز و افزایش نگرانی از اینكه ایالات متحده بتواند اروپا را متوقف كند تا بخشی از اقتصاد خود را متوقف كند تا دوباره رشد كند.

گلاسر گفت: “كارفرمایان از زمان حمله اولیه درسهای زیادی آموخته اند. آنها واقعاً برنامه های احتمالی بهتری را ارائه داده اند.” “آنها این واقعیت را اذعان می کنند که کارمندان نیاز به قرنطینه شدن یا در خانه ماندن دارند. آنها در واقع در حال ساخت یک بافر برای پوشش هرگونه غیبت هستند.”

حداقل یک رویکرد فعال از تجارت می تواند در کاهش سردردی که رئیس جمهور برای چهار سال آینده باید با آن روبرو شود کمک کند. اقتصاد در سه ماهه سوم با رکوردی بهبود یافت ، اما روند آینده به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.

یک علامت مثبت مثبت: میزان از دست دادن شغل دائمی در ماه اکتبر 72،000 کاهش یافته است ، اگرچه هنوز هم کاملاً بالاتر از کل پیش از شیوع فوریه است.

مایکل آرون ، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری در مشاوران جهانی استیت استریت گفت: “اگر می بینید که از دست دادن شغل دائمی شروع به کاهش می کند ، این واقعاً نشان می دهد بازار کار تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است.” “تا کنون ، بیشتر ایالات در برابر اصرار برای اعمال محدودیت بیش از حد در مقایسه با اروپا مقاومت کرده اند. اگر این پویایی تغییر کند ، به طور کامل خطری برای بازار کار است.”