دانشمندان تعریفی را بر اساس علائم کلیدی ارائه می کنند

آژانس_جنوبی | E+ | گتی ایماژ

دانشمندانی که توسط دولت فدرال تامین مالی می شوند، بر اساس علائم شناسایی شده در مطالعه بزرگی که روز پنجشنبه در مجله انجمن پزشکی آمریکا منتشر شد، تعریفی از کووید طولانی ارائه کردند.

این تعریف بر اساس 12 علامت است که اکثر افراد مبتلا به کووید طولانی مدت شش ماه یا بیشتر پس از ابتلای خود را از افرادی که به ویروس کرونا مبتلا نیستند جدا می کنند.

از همان روزهای اولیه همه‌گیری، بسیاری از مردم از علائم ناتوان‌کننده بی‌شماری رنج می‌برند که مدت‌ها پس از آلوده شدن به کووید-19 ادامه می‌یابد.

بیماران نام طولانی کووید را برگزیدند. دانشمندان این بیماری را پیامدهای پس از حاد یا PASC می نامند.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

اما هنوز هیچ تعریف سیستماتیک و پذیرفته شده جهانی از کووید طولانی برای تحقیق وجود ندارد و می تواند به عنوان پایه ای برای ابزارهای آینده برای تشخیص این بیماری باشد.

دکتر لئورا هورویتز، نویسنده این مطالعه و استاد دانشکده پزشکی دانشگاه نیویورک گروسمن، گفت: «این واقعاً تلاش برای ارائه یک تعریف مشخص و قابل تکرار برای کووید طولانی مدت است.

این مطالعه که توسط مؤسسه ملی بهداشت تأمین شد، نزدیک به 10000 شرکت‌کننده را در 85 بیمارستان، مرکز بهداشتی و اجتماعی در 33 ایالت مورد بررسی قرار داد.

بیش از 8600 بیمار مبتلا به کووید با بیش از 1100 بیمار که این ویروس را نداشتند مقایسه شدند.

این تحقیق بخشی از ابتکار تحقیقاتی 1.15 میلیارد دلاری NIH RECOVER است که هدف آن تعریف طولانی کووید، درک عوامل ایجاد کننده این بیماری و ایجاد درمان هایی برای آن است. RECOVER مخفف عبارت Researching COVID to Enhance Recovery است.

علائم کلیدی

علائمی که بیش از همه در میان شرکت کنندگان مبتلا به کووید طولانی مدت خودنمایی می کرد شامل از دست دادن بویایی و چشایی، ضعف پس از ورزش، سرفه مزمن، مه مغزی، تشنگی، تپش قلب، درد قفسه سینه، خستگی، تغییر در میل جنسی، سرگیجه، مشکلات گوارشی، غیر طبیعی بود. حرکات و ریزش مو

دانشمندان امتیازاتی را بر اساس میزان تمایز شرکت کنندگان مبتلا به کووید طولانی مدت از هر علامت از افرادی که به این ویروس مبتلا نشده بودند، اختصاص دادند.

شرکت‌کننده‌ای که 12 امتیاز یا بیشتر دارد، احتمالاً مبتلا به کووید طولانی مدت در نظر گرفته می‌شود.

مثلاً از دست دادن بویایی و چشایی و کسالت پس از تمرین بیشتر از سایر علائم برجسته بود و به ترتیب دارای امتیاز 8 و 7 بود. تپش قلب و سرگیجه که از مشخصه‌های کووید طولانی است، اما در بسیاری از بیماری‌های دیگر نیز از علائم شایع هستند، به ترتیب 2 امتیاز و 1 امتیاز کسب کردند.

استفاده بالینی آینده

هورویتز، نویسنده این مطالعه، گفت که تعریف پیشنهادی کووید طولانی می تواند به ایجاد روشی برای پزشکان برای تشخیص بیماران کمک کند.

اما هورویتز گفت که تعریف ارائه شده در این مطالعه یک تعریف اولیه است، هنوز باید اصلاح شود و هنوز برای استفاده بالینی آماده نیست.

در غیاب یک تعریف پذیرفته شده جهانی، بسیاری از بیماران طولانی مدت کووید برای دریافت مراقبت های بهداشتی مناسب، به ویژه در اوایل همه گیری، تلاش کرده اند، زیرا برخی از علائم مشترک با سایر شرایط است که می تواند تشخیص را دشوار کند.

هیچ آزمایشی وجود ندارد که بتواند کووید طولانی را بر اساس نشانگرهای خون تشخیص دهد. دانشمندان شرکت کننده در RECOVER در حال تلاش برای درک بیولوژی زمینه ای هستند که باعث کووید طولانی مدت می شود، که به طور بالقوه می تواند منجر به چنین آزمایش هایی در آینده شود.

هورویتز گفت که تعریف پیشنهادی می تواند به ایجاد یک روبریک برای تشخیص بیماران مبتلا به کووید طولانی به روشی مشابه لوپوس کمک کند. هیچ آزمایش خون واحدی وجود ندارد که بتواند لوپوس را تشخیص دهد، بنابراین پزشکان برای تعیین اینکه آیا بیمار به این بیماری مبتلا است یا خیر، بر مجموعه‌ای از علائم رایج تکیه می‌کنند.

هورویتز گفت هدف این است که تعریف سیستماتیک تری به محققان ارائه دهد که می تواند برای پاسخ به سؤالات در مورد عوامل خطر و مدت زمان احتمال ابتلا به کووید پس از تکرار عفونت و بین انواع مختلف ویروس، از جمله مسائل دیگر، استفاده شود.

بر اساس این مطالعه، نمونه‌های بیولوژیکی از بیمارانی که در طول مطالعه به کووید طولانی مبتلا شده‌اند، می‌توانند برای بررسی علل این بیماری و به طور بالقوه به یافتن درمان‌ها و راهنمای ثبت نام در آزمایش‌های بالینی آینده استفاده شوند.

کووید طولانی قبل از omicron شایع تر است

این مطالعه همچنین نشان داد که کووید طولانی در میان افرادی که قبل از اینکه نوع omicron در دسامبر 2021 ایالات متحده را درگیر کند، شایع‌تر بود.

حدود 17 درصد از بیمارانی که بیش از 30 روز پس از عفونت خود در دوره omicron ثبت نام کردند، به کووید طولانی مدت مبتلا شدند. در مقابل، حدود 35 درصد از افرادی که قبل از دوره omicron آلوده شده بودند به کووید طولانی مبتلا شدند.

اما بیمارانی که در طی omicron مجدداً آلوده شدند، نسبت به کسانی که یک عفونت را در زمانی که نوع در حال افزایش بود، گزارش دادند، بیشتر در معرض ابتلا به کووید طولانی مدت بودند. حدود 21 درصد از افراد مبتلا به عفونت های مکرر که پس از 30 روز ثبت نام کردند، در مقایسه با 16 درصدی که یک بار به کووید مبتلا شدند، به کووید طولانی مبتلا شدند.

افرادی که به طور کامل واکسینه شده بودند، بدون در نظر گرفتن زمانی که آلوده شده بودند، کمتر به کووید طولانی مبتلا شدند.

حدود 16 درصد از شرکت‌کنندگان به‌روز در مورد واکسن‌های خود که در طول omicron آلوده شدند، به کووید طولانی مبتلا شدند، در مقایسه با 22 درصد که واکسن‌های خود را دریافت نکردند. قبل از omicron، 31٪ از افرادی که در واکسن های خود به روز شده بودند و آلوده شدند، در مقایسه با 37٪ که واکسینه نشده بودند، به کووید طولانی مبتلا شدند.