تسلا به مالکانی که برای تعمیر کامپیوترهای اصلی از جیب خود هزینه پرداخت کرده اند ، بازپرداخت خواهد کرد

نمایی از داشبورد ماشین تسلا مدل S.

گتی ایماژ

تسلا روز دوشنبه به دارندگان وسایل نقلیه الکتریکی قدیمی مدل S و مدل X اطلاع داد که اگر قبلاً برای رفع مشکل در رایانه های اصلی خود مجبور بودند هزینه های خود را از جیب پرداخت کنند ، این شرکت به آنها تعمیرات را پس می دهد.

این مشکل به عنوان یک صفحه لمسی خالی یا اشکالات دیگر در سیستم بروز کرد و مربوط به خرابی دستگاه های حافظه در رایانه بود که داده ها را از وسیله نقلیه ذخیره می کند.

در ایمیل های مشتریانی که CNBC دریافت کرده است ، تسلا گفته است که با ضمانت نامه گسترده با برخی شرایط ، اتومبیل های مدل S و مدل X را برای مالکانی که در حال حاضر با این مشکلات روبرو هستند تعمیر خواهد کرد.

گسترش ضمانت نامه و پیشنهاد بازپرداخت برخی از مالکان ممکن است به تسلا کمک کند تا از فراخوان اجباری و تسویه حساب یا درگیری های دادگاه جلوگیری کند.

تسلا به درخواستی برای اطلاعات بیشتر پاسخ نداد.

نحوه کار Tesla ‘MCU’

در یک ماشین الکتریکی تسلا ، رایانه اصلی که به آن “MCU” نیز گفته می شود ، صفحه لمسی را روشن می کند که در آن رانندگان می توانند سرگرمی ، ناوبری ، تهویه مطبوع و سایر ویژگی های وسیله نقلیه خود را مشاهده و کنترل کنند. رایانه اصلی شامل تعدادی پردازنده ، دستگاه حافظه ، GPS و سایر م technicalلفه های فنی است.

دستگاه های حافظه در برخی از MCU های تسلا دارای “چرخه نوشتن” محدود هستند ، این بدان معناست که پس از برخورد تعداد مشخصی از برنامه یا پاک کردن چرخه ها ، آنها به خوبی کار نخواهند کرد.

سالها بود که صاحبان تسلا در مجامع آنلاین گاها از خاموشی در رایانه های اصلی خود شکایت می کردند ، گاهی اوقات در میان یک درایو ، که باعث می شود ماشین های آنها اساساً بی فایده باشد. اگر راننده نتواند در یخبندان یخ زدایی کرده و گرما را راه اندازی کند ، استفاده از تسلا ایمن نیست. خرابی های خودبخودی کامپیوتر اصلی همچنین می تواند ویژگی های ایمنی مانند دوربین پشتیبان را غیرفعال کند ، که به منظور کمک به رانندگان برای پیاده روی عابر پیاده یا موانع قبل از پشت سر گذاشتن از یک نقطه است.

تسلا فقط در صورتی که مالک هنوز از 100000 مایل یا 8 سال مالکیت فراتر نرفته باشد ، تحت ضمانت نامه توسعه یافته رایانه های رایانه ای را تحت تأثیر قرار می دهد. تسلا جایگزین دستگاه حافظه رایانه برای مالکانی که در حال اتمام دوره ضمانت هستند و می خواهند به صورت پیشگیرانه برطرف شوند نیست.

اقدام طبقاتی پیشنهادی

تسلا در صورت گسترش ضمانت نامه و موافقت با بازپرداخت برخی از مشتریانی که برای MCU جدید هزینه پرداخت کرده اند و یا اینکه دستگاه حافظه MCU خود را از جیب تعمیر کرده اند ، ممکن است از پیشبرد طرح دعوی قضایی پیشنهادی جلوگیری کند. شکایت از طرف مشتریان تسلا در تاریخ 13 مه سال 2020 در کالیفرنیا انجام شد. این ادعا کرد که تسلا قوانین ایالتی و فدرال را در مورد شیوه های عادلانه بازاریابی و فروش ، ایمنی مصرف کننده و ضمانت نامه های خودرو نقض کرده است.

در ژوئن سال جاری ، همانطور که رویترز قبلاً گزارش داده بود ، اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه تحقیق در مورد مشکلات MCU را در برخی از وسایل نقلیه قدیمی تسلا مدل S و Model X آغاز کرد. این کاوشگر وسایل نقلیه ساخته شده توسط تسلا را از سال 2012 تا 2015 تحت پوشش قرار داده است. تحقیقات منجر به شکایت حدود دوازده مشتری شده که به تنظیم کننده های ایمنی خودرو ارسال شده است.

طبق گزارشات تسلا حداقل 159000 خودرو از جمله اجزای فنی مشابه از جمله سدان های مدل S ساخته شده از 2012 تا 2018 و SUV مدل X از 2016 تا مارس 2018 استفاده کرده است.

در سال 2018 ، تسلا از سیستم MCU-1 خود که از پردازنده های Nvidia Tegra 2 و Tegra 3 با دستگاه های حافظه فلش 4 گیگابایتی یا 8 گیگابایتی eMMC NAND ساخته شده توسط SK Hynix استفاده می کرد ، دور شد. شناخته شده است که این سیستم به دلیل استفاده تسلا از دستگاه حافظه فراتر از مشخصات اولیه طراحی شده ، دارای مشکلاتی است.

بعداً شروع به نصب سیستم جدیدتر MCU-2 در خودروهای مدل S و Model X کرد که شامل پردازنده Intel Atom با تراشه های ذخیره سازی Micron 64Gb بود.

تسلا از طریق پست الکترونیکی به افرادی که دارای وسایل نقلیه بالقوه دارای اثر یا دارای مالکیت قبلی هستند ، اطلاع داد. چندین مشتری ارتباط شرکت را با CNBC به اشتراک گذاشتند.

آنچه تسلا نوشت:

“سوابق ما نشان می دهد که شما یک تسلا مدل S / X دارید که قبلاً متعلق به آن بودید که قبل از مارس 2018 ساخته شده است. ممکن است واجد شرایط برنامه تنظیم ضمانت تسلا باشد که مربوط به سوf عملکرد تراشه حافظه است (MultiMediaCard تعبیه شده). این سو mal عملکرد ممکن است منجر به خالی شدن نتیجه شود یا به طور متناوب صفحه لمسی خالی است اما بر توانایی رانندگی با ماشین تأثیر نمی گذارد.

تسلا در حال ارائه مالکان واجد شرایط است که بدون هیچ گونه خرابی تعمیرات این قطعه را در هر مرکز خدمات تسلا به مدت 8 سال / 100 کیلومتر از تاریخ تحویل اولیه تجربه کنند. اگر سو a عملکردی نداشته باشید ، نیازی به اقدام نیست.

اگر قبلاً هزینه تعمیراتی را که دارای شرایط برنامه هستند پرداخت کرده باشید ، ممکن است واجد شرایط بازپرداخت شوید. تسلا جزئیات بازپرداخت و واجد شرایط بودن را تا فوریه 2021 ارسال می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه و شرایط و ضوابط آن ، لطفاً روی پیوند زیر کلیک کنید. “