ایالات متحده بیش از 175 میلیارد دلار اسلحه به دولت های خارجی می فروشد

یک سوپر هورنت F / A-18E اختصاص یافته به اسکادران Stingers of Strike Fighter Attack Attack (VFA) 113 از عرشه پرواز ناو هواپیمابر USS تئودور روزولت بلند می شود.

منبع: نیروی دریایی آمریکا

واشنگتن – روز جمعه مقامات پنتاگون و وزارت امور خارجه اعلام کردند ایالات متحده 175 میلیارد دلار اسلحه به دولت های خارجی در سال مالی منتهی به 30 سپتامبر فروخته است.

دفتر امور سیاسی و نظامی وزارت امور خارجه روز جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که افزایش 2.8 درصدی فروش امسال همزمان با تلاش های دولت ترامپ برای “اصلاح و نوسازی فرآیند انتقال تسلیحات” است.

فروش تجهیزات نظامی ایالات متحده به دولت های خارجی در سال مالی گذشته بالغ بر 170 میلیارد دلار بوده است.

در سال 2017 ، دولت ترامپ یک فرمان اجرایی با عنوان “خرید آمریکایی و استخدام آمریکایی” را ارائه داد که در آن رئیس جمهور از دولت های خارجی خواست تا محصولات آمریکایی بیشتری ، یعنی سیستم های تسلیحاتی ساخته شده در ایالات متحده را خریداری کنند.

بیشتر بخوانید: تولیدکنندگان دفاعی با فشار جهانی سلاح های ترامپ در حال پرداخت هستند

“فروش نشان می دهد که ایالات متحده همچنان شریک امنیتی جهانی انتخابی است. ما نه تنها پیشرفته ترین تجهیزات دفاعی را در جهان ارائه می دهیم ، بلکه به طور فزاینده ای خود را برای تأمین نیازهای فنی متحدان و نظامیان شریک سازگار می کنیم “هایدی گرانت ، مدیر آژانس همکاری های امنیتی دفاعی ، به خبرنگاران در پنتاگون گفت.

طبق آخرین آمار منتشر شده از سوی مقامات ایالتی و دفاعی ، فروش هواپیمای جنگنده اف -35 لاکهید مارتین به ژاپن بالغ بر 23.11 میلیارد دلار بوده است که منجر به صادرات سلاح آمریکا شده است.