اهمیت طراحی وب سایت برای مخاطبان شما چیست؟

وب سایت شما باید با در نظر داشتن مخاطبان طراحی شود و باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربر را بهبود می بخشد.

وب سایت شما یکی از مهمترین جنبه های حضور آنلاین برند شماست و مهم است که آن را به درستی طراحی کنید. وب سایت شما همچنین مکانی است که شما در آن منجر به جذب کانال برای دریافت تبدیل می شوید. بنابراین ، توانایی پرداخت هرگونه وب سایتی را ندارید که ممکن است باعث شود چشم انداز شما از وب سایت شما بازگردد.

 

وب سایت شما باید با در نظر داشتن مخاطبان طراحی شود و باید اطمینان حاصل کند که تجربه کاربری خوبی را ارائه می دهد. مزایای دیگر یک طراحی وب سایت خوب هم برای کسب و کار شما و هم برای مخاطبان شما وجود دارد.

 

در این پست ، ما در مورد اینکه چرا طراحی خوب وب سایت از دیدگاه مخاطبان شما مهم است ، بحث خواهیم کرد.

تصویر نام تجاری

وب سایت شما بازتابی از نام تجاری شما و هر آنچه که آن مخفف است است. این معمولاً یکی از اولین مواردی است که مردم برای شناختن مارک به دنبال آن می گردند و بنابراین به شکل گیری اولین برداشت کمک می کند.

 

عناصر طراحی وب سایت شما ، مانند رنگ ها ، قلم ها ، تصاویر و غیره ، همگی هویت برند شما را تشکیل می دهند. بنابراین ، شما باید آن عناصر را با دقت انتخاب کرده و در وب سایت خود ثابت نگه دارید.

 

به عنوان مثال به تصویر صفحه اصلی کوکاکولا نگاه کنید.

ببینید که مارک چگونه از رنگ قرمز مشخص شرکت در پس زمینه سفید استفاده کرده است. قرمز و سفید رنگ آرم شرکت ، بسته بندی بطری های کک سنتی آنها و بسیاری از عناصر تجاری دیگر است. این سازگاری را حفظ می کند زیرا این دو رنگ مشخص نشان دهنده مارک تجاری است و مردم اینها را با شرکت مرتبط می کنند.

 

در اینجا برخی از عناصر طراحی وب وجود دارد که باید آنها را با دقت انتخاب کنید و سپس بطور مداوم استفاده کنید.

قلم ها و تایپوگرافی ها

قانون کلی برای انتخاب قلم این است که باید آسان خوانده شود و روی رنگ پس زمینه ای که انتخاب کرده اید به وضوح قابل مشاهده باشد.

 

با این حال ، انتخاب واقعی باید به مخاطبان شما بستگی داشته باشد. به عنوان مثال افراد جوان تر ، اغلب قلم های سرگرم کننده و شیک ترجیح می دهند. افراد مسن ممکن است موارد تمیز و ساده را بخوانند که خواندن آنها راحت تر باشد.

 

فونت شما باید نشان دهنده شخصیت برند شما باشد و اینکه آیا شما می خواهید حرفه ای به نظر برسید یا سرگرم کننده و جوان باشید.

 

در اینجا مثالی از مارک تجاری وجود دارد که با استفاده از یک فونت خلاقانه و منعکس کننده خلاقیت خود ، این کار را به خوبی انجام می دهد.

 

رنگ

اگر در حال حاضر برخی از رنگ های مارک تجاری را دارید که با آرم و سایر عناصر هویت تجاری همسو هستند ، بنابراین باید از آنها در وب سایت خود نیز استفاده کنید. با این حال ، اگر از ابتدا شروع می کنید ، می توانید از این مطالعه برای درک ارتباط رنگ استفاده کنید.

 

به عنوان مثال ، اگر می خواهید برند خود را با اعتماد مرتبط کنید ، پس باید از رنگ آبی استفاده کنید. و اگر می خواهید مصرف کنندگان فکر کنند برند شما محصولات باکیفیتی تولید می کند ، پس رنگ سیاه می تواند به شما در شکل گیری تصویر کمک کند. به همین ترتیب ، بسته به اینکه چه مارک های تجاری می خواهید ایجاد کنید ، می توانید رنگ های مارک خود را انتخاب کنید.

 

سپس می توانید رنگ هایی را انتخاب کنید که احساسات یا افکار خاصی را در افراد برانگیزد. به عنوان مثال ، آبی رنگی است که بیشتر با اعتماد و سیاه با کیفیت است.

چیدمان

به عنوان یک قاعده کلی ، چیدمان خود را ساده ، تمیز و به گونه ای طراحی کنید که توجه را به مهمترین قسمت ها جلب کند.

 

همچنین ، تعداد گزینه های منو یا عناصر موجود در یک منوی کشویی باید براساس تنظیمات مخاطب شما تعیین شود. شما می توانید با چند طرح مختلف آزمایش کنید و آزمایش تقسیم را انجام دهید تا درک کنید چه چیزی برای مخاطبان شما بهتر است.

 

یکی از بهترین نمونه های طراحی وب سایت بهم ریخته و چگونگی تأثیر آن بر قابلیت استفاده در زیر نشان داده شده است. پیمایش وب سایت بسیار دشوار است و عدم طراحی شبکه آن را بهم ریخته و آشفته می کند.

اکنون ، بیایید آن را با وب سایت دیگری با طرح تمیزتر مقایسه کنیم تا ببینیم چگونه می توان در عوض ساختار آن را ایجاد کرد. این وب سایت همچنین روی محصولات و خدمات تمرکز دارد اما عناصر مختلف وب را به خوبی سازماندهی کرده است. استفاده از قالب شبکه بیشتر ساختار را به صفحه اضافه می کند.

نمونه طراحی سایت اصفهان