ارزیابی تسلا نشان دهنده تجارت “دنیای واقعی” نیست

آرم تویوتا موتور در نمایشگاه اتومبیل یک شرکت در توکیو در تاریخ 6 فوریه 2019 نمایش داده می شود.

کازوهیرو نوگی | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

روز جمعه ، طی تماس تلفنی با درآمد تویوتا موتورز ، مدیران اجرایی به س questionsالاتی در مورد چگونگی برنامه ریزی برای رقابت در زمینه گسترش وسایل نقلیه الکتریکی پاسخ دادند و در ارزیابی آسلا از تسلا عکس مهمی گرفتند.

رئیس جمهور تویوتا ، آکیو تویودا اذعان داشت که ارزش تسلا در حدود 400 میلیارد دلار بسیار زیاد است و بیش از هفت شرکت خودروساز ژاپنی است.

وی همچنین گفت که تویوتا می تواند از موفقیت تسلا در سرمایه گذاران و مدل تجاری آن که شامل درآمد حاصل از وسایل نقلیه الکتریکی ، اعتبارات نظارتی ، نرم افزار و محصولات با انرژی تجدیدپذیر است ، بیاموزد.

اما ، مدیران اجرایی در ادامه تجارت تسلا را با رستورانی مقایسه کردند که هنوز دستور العمل هایش را تبلیغ می کند ، در حالی که تویوتا بیشتر به رستورانی شبیه است که در حال حاضر تعداد زیادی مشتری به آنها خدمات می دهد.

تویودا گفت: “من در گفتن این مطلب مردد هستم – تجارت تسلا ، اگر می خواهید از قیاس استفاده کنید ، مانند آشپزخانه و یک آشپز است.”

“آنها هنوز در دنیای واقعی یک تجارت واقعی ایجاد نکرده اند. آنها در تلاشند تا دستور العمل های خود را معامله کنند. سرآشپز می گوید:” دستور العمل ما در آینده به استاندارد جهان تبدیل خواهد شد! ” در تویوتا ، ما یک آشپزخانه واقعی و یک سرآشپز واقعی نیز داریم و در حال تهیه ظروف هستیم. مشتریانی هستند که بسیار دوست دارند در مورد آنچه دوست دارند بخورند ، در مقابل ما نشسته و ظرف های ما را می خورند. “

تویودا خاطرنشان کرد که شرکت وی با اشاره به 100 میلیون وسیله نقلیه تویوتا که امروز در جاده متعلق به افراد ، ناوگان و سایر مشتریان است ، حجم و تنوع بسیار بالاتری از خودرو را تولید و می فروشد. تویوتا انتظار دارد در سال مالی 2021 خود ، که از اول آوریل سال 2020 آغاز شد ، حدود 7.5 میلیون دستگاه خودرو بفروشد.

تسلا انتظار دارد در سال 2020 500000 خودروی برقی بفروشد.

تویودا با اشاره به ترکیبی از شرکت احتراق داخلی ، هیبریدی ، باتری خالص باتری و وسایل نقلیه الکتریکی سلول سوختی ، پیشنهاد تویوتا را “مجموعه کامل منو” خواند.

تویوتا با خط تولید Prius خود ، که از سال 1997 شروع به فروش کرد ، وسایل نقلیه الکتریکی هیبریدی را رواج داد. همچنین تعداد بسیار محدودی از باتری های برقی RAV-4 ، از جمله نسل دوم RAV-4 برقی را که با همکاری تسلا تولید کرد ، تولید کرد.

اما تویوتا تا اواخر سال گذشته متعهد به تولید حجم بالایی از وسایل نقلیه برقی خالص مجهز به باتری نبود. این زمانی بود که شرکت اعلام کرد سرمایه گذاری مشترک با یکی از بزرگترین رقبای تسلا در صحنه جهانی ، تولید باتری خودروهای الکتریکی BYD در چین تبدیل شده است.

اگرچه سود تویوتا در سه ماهه اخیر کاهش یافته است ، این شرکت 3٪ بهبود فروش بیش از صنعت خودرویی را تجربه کرده است ، که پس از کاهش فروش همه گیر در چین در نیمه اول سال تقویمی در حال بهبود است.

با نشانه های بهبود در افق ، تویوتا پیش بینی خود را برای سال بیش از دو برابر افزایش داد. این شرکت در حال حاضر انتظار دارد برای سال جاری تا مارس 2021 سود عملیاتی 1.3 تریلیون ین یا حدود 12.6 میلیارد دلار کسب کند (پیش از این انتظار 500 میلیارد ین سود داشت).