UAW تایید انتخاب مجدد بایدن را در مورد انتقال خودروهای برقی خودداری کرد

رئیس UAW، شان فاین، ریاست کنوانسیون چانه زنی دسته جمعی انتخابات ویژه 2023 در دیترویت، 27 مارس 2023 را بر عهده دارد.

ربکا کوک | رویترز

دیترویت – بر اساس نامه روز سه شنبه شان فاین، رئیس UAW به کارکنان اتحادیه، رهبران کارگران اتومبیل متحد از تایید انتخاب مجدد جو بایدن تا زمانی که نگرانی های اتحادیه در مورد انتقال صنعت خودرو به خودروهای تمام الکتریکی برطرف نشود، خودداری می کنند.

فاین، که در ماه مارس به عنوان رئیس اتحادیه انتخاب شد، گفت که UAW خواهان “انتقال عادلانه” برای کارگران است. او استدلال می کند که در حال حاضر چنین نیست زیرا خودروسازان میلیاردها دلار با حمایت پول مالیات دهندگان سرمایه گذاری می کنند تا از وسایل نقلیه سنتی به خودروهای برقی بروند.

فاین در پیامی که CNBC دریافت کرده است، گفت: «دولت فدرال میلیاردها دلار برای انتقال خودروهای الکتریکی می‌ریزد، بدون هیچ گونه تعهد و تعهدی به کارگران. “انتقال خودروهای برقی در خطر جدی تبدیل شدن به یک مسابقه به سمت پایین است. ما می خواهیم پیش از اینکه هر گونه تعهدی را بپذیریم، رهبری ملی به این امر پشتیبان باشد.”

چگونگی انتقال کارگران خودروهای سنتی به مشاغل جدید برای خودروهای الکتریکی یکی از نگرانی‌های اصلی UAW برای چندین سال بوده است. یک مطالعه در سال 2018 توسط اتحادیه نشان داد که پذیرش انبوه خودروهای برقی ممکن است 35000 شغل برای UAW هزینه داشته باشد. با این حال، اتحادیه اخیراً گفته است که این تعداد ممکن است کمتر باشد.

UAW از لحاظ تاریخی از دموکرات ها حمایت کرده است. با این حال، دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا توانست در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری خود، حمایت قابل توجهی از کارگران خودروسازی یقه آبی به دست آورد.

در نامه سه‌شنبه، فاین با اشاره به نیاز اتحادیه به سازماندهی اعضای ما در پشت یک برنامه سیاسی حامی کارگران، هوادار اقلیم و دموکراسی که می‌تواند به موفقیت برسد، گفت: «دوباره ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ فاجعه‌بار خواهد بود». طبقه کارگر.”

رئیس جمهور جو بایدن که در مقابل پس زمینه ای از وسایل نقلیه ساخت آمریکا و تابلوی UAW صحبت می کند، در مورد پیشنهادهای جدید برای محافظت از مشاغل ایالات متحده در طول یک توقف کمپین در وارن، میشیگان، 9 سپتامبر 2020 صحبت می کند.

لیا میلیس | رویترز

کمپین بایدن بلافاصله به درخواست اظهارنظر پاسخ نداد.

بایدن در دوران ریاست جمهوری خود از حامیان صریح اتحادیه ها بوده است، اما خودروسازان در سال های اخیر سرمایه گذاری های خود را در ایالت هایی با قوانین «حق کار» افزایش داده اند.

نامه فاین، که اولین بار توسط دیترویت نیوز گزارش شد، تقریباً دو هفته پس از آن منتشر شد که او گفت اتحادیه از نامزدهایی که از ما حمایت می کنند در سال 2024 حمایت خواهد کرد.

چنین پیام‌هایی یک موضع سیاسی بسیار قوی‌تر از اتحادیه است که قبلاً از بایدن حمایت می‌کرد، در سال‌های اخیر، زمانی که رهبران سابق و مقامات شرکت تحت تحقیقات فدرال فساد بودند.

فاین و دیگر رهبران اتحادیه‌ای که به تازگی انتخاب شده‌اند، به عنوان نامزدهای اصلاح‌طلب برای اتحادیه شرکت کردند که برای اعضای آن پر سر و صداتر و تهاجمی‌تر بودند.

فاین نوشت: «در حال حاضر، ما بر این تمرکز کرده‌ایم که مطمئن شویم انتقال EV توسط اعضای، خانواده‌ها و جوامع ما درست انجام می‌شود. زمانی که آینده ای را برای این صنعت و کارگرانی که آن را اداره می کنند، تضمین کنیم، آماده گفتگوی سیاسی خواهیم بود.»

در این نامه، فاین خودروسازان دیترویت را به دلیل اعلامیه‌های اخیر پیرامون تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری مرتبط با خودروهای برقی که زندگی کارگران را «وارونه» کرد، متمایز می‌کند. مهمتر از همه، در اوایل سال جاری، Stellantis یک کارخانه جیپ در ایلینویز را با اشاره به نیاز به کاهش هزینه ها برای سرمایه گذاری در خودروهای برقی بیکار کرد.

فاین همچنین به نرخ دستمزد در کارخانه باتری Ultium Cells LLC که اخیراً افتتاح شده است در نزدیکی Lordstown، اوهایو اشاره کرد – یک سرمایه گذاری مشترک بین جنرال موتورز و LG Energy Solution – در مقایسه با کارخانه‌های مونتاژ سنتی خودرو.

Ultium گفته است که کارگران ساعتی در حال حاضر بین 16 تا 22 دلار در ساعت با مزایای کامل، مشوق ها و کمک هزینه تحصیلی درآمد دارند. این در مقایسه با اعضای سنتی UAW ساعتی است که می توانند در کارخانه های GM بیش از 32 دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

تأسیسات باتری سرمایه گذاری مشترک برای رشد و افزودن اعضای UAW حیاتی تلقی می شوند، زیرا خودروسازانی مانند GM در حال انتقال به خودروهای برقی هستند که نسبت به خودروهای با موتورهای احتراق داخلی به نیروی کار سنتی و قطعات کمتری نیاز دارند.

فاین گفت: “وضعیت در Lordstown و وضعیت فعلی انتقال EV غیرقابل قبول است.” ما از افراد در قدرت برای درست کردن آن انتظار داریم. من می‌خواهم مطمئن شوم که کارکنان ما با همان لحن و پیام آماده و مسلح هستند.