Subway رشد فروش سه ماهه دو رقمی را گزارش می دهد زیرا زنجیره ساندویچ به دنبال خریدار است

در این تصویر، یک ساندویچ مترو روی میزی در رستوران مترو در 12 ژانویه 2023 در آستین، تگزاس دیده می شود.

براندون بل | گتی ایماژ

ساندویچ های زنجیره ای Subway رشد دو رقمی فروش در همان فروشگاه ها را در سه ماهه اول گزارش داد که نشان می دهد چرخش آن در حالی که شرکت به دنبال فروش خود است، ادامه دارد.

در ماه فوریه، Subway تأیید کرد که JPMorgan را برای مشاوره در مورد فروش احتمالی استخدام کرده است. طبق گزارش وال استریت ژورنال، طبق گزارشات، این شرکت رستوران به دنبال ارزش گذاری حداقل 10 میلیارد دلاری است و حراج به دور دوم خود می رود. جان چیدزی، مدیر عامل مترو به رستوران بیزینس آنلاین گفت که انتظار می‌رود تا پایان ماه مه یا اوایل ژوئن معامله انجام شود.

عملکرد بهبود یافته شرکت می تواند به آن کمک کند تا این ارزش گذاری را به دست آورد. Subway گفت که شاهد رشد ترافیک در سه ماهه اول بوده است، اگرچه افزایش قیمت و مقایسه با شیوع کووید omicron در سال گذشته نیز احتمالاً تعداد آن را افزایش داده است.

در سطح جهانی، فروش Subway در همان فروشگاه 12.1٪ افزایش یافت و فروش دیجیتال آن 11.4٪ افزایش یافت. در آمریکای شمالی، فروش فروشگاه‌های مشابه ۱۱.۷ درصد و فروش دیجیتال ۲۱.۲ درصد افزایش یافت.

شرکت ملزم به افشای نتایج مالی خود نیست زیرا متعلق به خصوصی است. با این حال، Subway اخیراً به‌روزرسانی‌های فروش دوره‌ای را به اشتراک گذاشته است، زیرا دست به چرخش زده است.

تحت رهبری Chidsey، استراتژی Subway شامل بازنگری منوی آن، به‌روزرسانی فناوری و اپلیکیشن موبایل و بهبود سودآوری حق امتیاز است. رستوران Business Online گزارش داد که Chidsey همچنین مسئول تشویق خانواده بنیانگذاران به فکر فروش بود.

بنیاد پیتر باک، یکی از بنیانگذاران Subway، که در نوامبر 2021 درگذشت، اوایل سال جاری اعلام کرد که 50 درصد مالکیت خود را به این سازمان واگذار کرده است. خانواده یکی از بنیانگذاران، فرد دلوکا، که شش سال قبل درگذشت، مالک نیمه دیگر شرکت هستند.

بخشی از تلاش برای بازگشت مترو همچنین بر تغییر امتیاز دهنده های آن از اپراتورهای تک واحدی به کسانی که رستوران های بیشتری را اداره می کنند متمرکز شده است. در 17 آوریل، Subway اعلام کرد که 230 مکان را به پنج فرنچایز چند واحدی منتقل کرده است.

مترو بیش از 37000 مکان در بیش از 100 کشور جهان دارد. اکثر این مکان ها در ایالات متحده هستند، اگرچه ردپای داخلی آن در دهه گذشته به طور قابل توجهی کاهش یافته است. قرارداد محبوب ساندویچ 5 دلاری و توسعه تهاجمی آن بر سود فرنچایزها فشار می آورد. این زنجیره با محاکمه بلندپایه سخنگوی سابق جارد فوگل و مرگ دلوکا، که هر دو در سال 2015 اتفاق افتاد، آسیب بیشتری دید.