S-1 نشان می دهد Airbnb تمدید قرارداد ابر را دریافت کرده است

برایان چسکی ، مدیر ارشد اجرایی و بنیانگذار Airbnb Inc ، روز دوشنبه ، 13 مارس 2017 ، در هنگام ناهار یک کلوپ اقتصادی نیویورک در بورس اوراق بهادار نیویورک (NYSE) در نیویورک ، ایالات متحده صحبت می کند.

مایکل ناگل | بلومبرگ | گتی ایماژ

با ابتلا به بیماری همه گیر ویروس کرونا در اوایل سال جاری به شرکت های مسافرتی آسیب رساند ، Airbnb یک تعهد هزینه ابر را از یک ارائه دهنده میزبانی داده دریافت کرد که به آن کمک می کند تا هزینه ها را مدیریت کند.

Airbnb در ابتدا طی 5 سال آینده در پایان سال 2019 یک میلیارد و 200 میلیون دلار تعهد با AWS داشت ، اما در مقطعی از امسال ، شرکت ها توافق کردند که طبق توافقنامه ، این توافق نامه را به هشت سال تمدید کنند. این بدان معناست که Airbnb قصد دارد به طور متوسط ​​150 میلیون دلار در سال ، به جای 240 میلیون دلار در سال ، برای این خدمات هزینه کند.

این یک کوسن مفید در سال جاری است ، مردم تمایلی به تعطیلات یا سفرهای کاری ندارند. هنوز مشخص نیست که چه زمان سفر شخصی و شغلی به سطح قبل از همه گیر شدن برگردد.

Airbnb از تعدیل موجود در پیشنهادنامه برای عرضه اولیه خود رونمایی کرد که از روز دوشنبه در دسترس عموم قرار گرفت. Airbnb نام این ارائه دهنده را به طور کامل اعلام نکرد اما در جای دیگری در پرونده گفت که ارائه دهنده اصلی میزبانی آن آمازون است.

آمازون قابلیت محاسبات از راه دور و ذخیره سازی داده ها را برای بسیاری از شرکت هایی که در چند سال گذشته علنی شده اند از جمله Slack و Snowflake فراهم می کند. تنظیم شرایط می تواند اطمینان حاصل کند که یکی از نام های داغی که مدت هاست آن را تبلیغ می کند ، تغییر سمت رقبایی مانند مایکروسافت یا گوگل یا مواجه شدن با چالش های ناروا به دلیل یکی از تامین کنندگان آن نخواهد بود.

در ماه مه ، با شیوع بیماری همه گیر ، Airbnb اعلام کرد که 25٪ از کارمندان را کاهش می دهد. درآمد Airbnb در سه ماهه اول به ترتیب 24٪ کاهش یافته و طبق گزارش روز دوشنبه ، 60٪ در سه ماهه دوم کاهش یافته است. درآمد در سه ماهه سوم دوباره برگشت ، اگرچه هنوز به صورت سالانه کاهش داشت.

اولین خدمات AWS در سال 2006 در دسترس قرار گرفت و Airbnb از سال 2008 از AWS استفاده می کند. توابع پرداخت ، جستجو ، رزرو ، پیام رسانی و تعدیل محتوای Airbnb از منابع AWS استفاده شده است ، سایر موارد ، مدیران Airbnb در هنگام گفتگو در AWS گفتند “همایش ها را دوباره اختراع کنید.

در 9 ماهه که در 30 سپتامبر به پایان رسید ، Airbnb با 63.5 میلیون دلار کاهش سالانه هزینه میزبانی ، که منجر به کاهش 26 درصدی هزینه درآمد Airbnb شد. Airbnb گفت این تغییر ناشی از “مدیریت بهتر قرارداد و استفاده از خدمات ابری شخص ثالث ما است.”

Airbnb از اظهار نظر در مورد تغییر خودداری کرد. آمازون بلافاصله به درخواست نظر پاسخ نداد.

تماشا کردن: تحلیلگر می گوید ، تجارت ابری علی بابا برای کاهش سودآوری کمتر است