یک مجتمع آپارتمانی عظیم زمین گرمایی در بروکلین در حال افزایش است

در لبه رودخانه شرقی در بروکلین، جرثقیل ها هنوز به محل ساخت و ساز نرسیده اند. در عوض، مته‌های عظیمی در سراسر بلوک شهر پراکنده شده‌اند و 320 گمانه را در عمق نزدیک به 500 فوت در زمین حفر می‌کنند. هنگامی که ساخت و ساز در سال 2025 به پایان برسد، این سایت بزرگترین مجتمع آپارتمانی مسکونی در ایالات متحده را در خود جای خواهد داد که با انرژی زمین گرمایی گرم می شود.

گرمایش و سرمایش زمین گرمایی مدتی است که وجود داشته است، اما به طور کلی فقط در خانه های مجردی یا ساختمان های کوچک استفاده می شود. اغلب، سیستم زمین گرمایی در همان مکان ساختمان نیست. اما Lendlease، یک توسعه‌دهنده مستقر در استرالیا، اکنون در حال آزمایش زمین گرمایی در مقیاس عظیم در بروکلین در آزمایشی است که می‌تواند به طرحی برای زندگی خالص صفر تبدیل شود.

“ما از آن برای همه چیز استفاده خواهیم کرد، از یک استخر شنا که از طریق زمین گرمایی گرم می شود. ما از آن برای تمام آب گرم خانگی در ساختمان و همچنین برای گرمایش و سرمایش استفاده خواهیم کرد، که پمپ های حرارتی در هر آپارتمان خواهد بود.” اسکات والش، مدیر توسعه Lendlease توضیح داد.

نحوه کار به این صورت است: آب زیر خط یخبندان در دمای ثابتی قرار دارد. با حفاری روی آن و ایجاد یک سیستم حلقه ای از لوله ها، آب از طریق تبادل حرارتی بالا آورده می شود که می تواند در تمام طول سال ساختمان را گرم یا خنک کند.

والش توضیح داد: “وقتی به زیر خط یخبندان رسیدید تقریباً 55 درجه است و ما از آن ثابت برای خنک شدن در تابستان و گرمتر شدن در زمستان استفاده می کنیم.” “مشابه قلب شما و شریان ها و رگ های بدن شما.”

این پروژه در خیابان جاوا 1 دارای 834 واحد اجاره ای در 5 ساختمان، از جمله یک برج 37 طبقه و یک برج 20 طبقه خواهد بود. استفاده از زمین گرمایی باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای آن تا 53 درصد می شود، اما هزینه ساخت آن حدود 6 درصد بیشتر است. والش گفت، در یک بازه زمانی 20 ساله، Lendlease بیش از آن را جبران خواهد کرد.

وی افزود: «بنابراین به عنوان مالک بلندمدت یک ساختمان آپارتمان، ما این را علاوه بر پایداری آن، یک عمل پایدار مالی می‌دانیم.»

این نوع نوآوری به سرعت در حال ضروری شدن است زیرا نیویورک استانداردهای پایداری انتشار گازهای گلخانه ای جدید برای ساختمان های بزرگ دارد که از سال آینده به اجرا در می آیند که نیازمند کاهش 40 درصدی انتشار گازهای گلخانه ای تا سال 2030 و 80 درصدی تا سال 2050 است. مقاوم سازی ساختمان های قدیمی برای رعایت آنها بسیار پرهزینه خواهد بود. این مجتمع با باز شدن کاملاً صفر خالص خواهد بود.