گلدمن می گوید ، رشد اقتصادی به لطف بخش خدمات انعطاف پذیر بهتر از انتظار خواهد بود

ترزا نگوین ، یک درمانگر تنفسی ، از نمودارهای یک بیمار در داخل یک اتاق برای افراد مبتلا به بیماری ویروس کرونا (COVID-19) در یک بیمارستان در هاچینسون ، کانزاس ، 20 نوامبر 2020 بازدید می کند.

Callaghan O’Hare | رویترز

به گفته گلدمن ساکس ، اقتصاد ایالات متحده تا حدی سریعتر از انتظار بهبود خواهد یافت ، زیرا بخشهایی که بیشتر در معرض ویروس کرونا هستند.

تجزیه و تحلیل جداگانه ای که شرکت طی چند روز گذشته منتشر کرده است ، نشان دهنده یک مسیر رشد نسبتاً قوی در پیش است. پیش بینی می شود تولید ناخالص داخلی در سال 2021 در مقایسه با افت 3.5 درصدی سال 2020 ، 5.3٪ افزایش یابد.

اقتصاددانان نگران بودند که گسترش شدید موارد Covid-19 خسارات زیادی را به صنعت خدمات آسیب دیده وارد کند ، اما گلدمن گفت که “داده ها تاکنون با این دیدگاه ناسازگار هستند.”

“در حالی که بسیاری از صنایع خدماتی در مراحل اولیه ویروس کاهش زیادی در فعالیت خود مشاهده کرده اند ، اما در بیشتر نواحی حساس به ویروس در ماه نوامبر کاهش متوالی معنی داری نشان داده است ، از آنجا که از زمان ابتلا به بیماری همه گیر ، سایر صنایع نزدیک یا در اوج خود هستند. ، “دیوید چوی ، اقتصاددان گلدمن ، در یادداشتی گفت.

وی افزود: “در حالی كه هنوز زود است ، داده های تاكنون حاكی از آن است كه مقادیر بسیار زیادی از ویروس ممكن است در نهایت منجر به ضربه شگفت آور كمی به فعالیت كلی این بار شود.”

خدمات بخش عظیمی از اقتصاد آمریکا را تشکیل می دهند. در حالی که مصرف کننده حدود دو سوم از تولید ناخالص داخلی را تشکیل می دهد ، خدمات حدود 61٪ از کل هزینه ها را تشکیل می دهد. با این حال ، سطح هزینه های خدمات در سه ماهه سوم حدود 17 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.

علی رغم رکود کلی ، بخش خدمات در حال بهبود است و شش ماه متوالی در حال گسترش است. در ماه نوامبر ، شاخص خدمات ISM 55.9٪ قرائت را به ثبت رساند ، که نشان دهنده سطح شرکت های گزارش شده فعالیت های گسترده است. این کمتر از سطح اکتبر بود اما هنوز در قلمرو مثبت قرار داشت.

جیب های این بخش ، به ویژه مهمان نوازی ، علی رغم بهبودی ، افسرده می مانند.

به گفته وزارت کار ، بیش از 3.4 میلیون کارگر کمتر از فوریه ، قبل از اعلام بیماری همه گیر ، در حال پذیرایی هستند. نرخ بیکاری در این بخش ، که شامل بارها ، رستوران ها ، هتل ها ، کازینوها و سایر مشاغل مشتری مدار است ، در ماه نوامبر 15 درصد بود ، در حالی که در فوریه 5.7 درصد بود.

طبق اعلام انجمن ملی رستوران ها ، صنعت تعمیر و نگهداری مواد غذایی به دلیل محدودیت های محلی امسال ، با بسته شدن 175000 اتاق ناهار خوری ، امسال فقط 240 میلیارد دلار ضرر خواهد داشت. این انجمن افزود که 37٪ از اپراتورها در یک نظرسنجی اخیر گفته اند که کسب و کار آنها بدون کمک مالی بیشتر از کنگره تا ژوئن بسته خواهد شد.

Goldman’s Choi پیش بینی می کند که هزینه های خدمات طی چند ماه آینده همچنان ادامه داشته باشد ، زیرا در قسمت شمال شرقی کشور “یک ویروس بزرگتر در مقابل باد” مشاهده خواهد شد زیرا این منطقه “در جایی است که سیاست گذاران تمایل بیشتری برای اعمال محدودیت ها” نشان داده اند.

با این حال ، اقتصاددانان گلدمن پیش بینی می کنند که افزایش واکسن زودتر از آنچه انتظار می رود باعث قرار گرفتن ایالات متحده در موقعیت بهتری نسبت به سایر کشورها شود.

“یک بار دیگر ، به نظر می رسد که متوجه شده ایم که تأثیر شیوع ویروس داده شده بر فعالیت اقتصادی نه تنها در ایالات متحده نسبت به اروپا کمتر است ، بلکه همچنان از یک موج به موج دیگر کاهش می یابد ، زیرا دولت ها و افراد خصوصی به تدریج یاد می گیرند محدود کردن فقط فعالیتهایی که بالاترین خطر ابتلا به عفونت را نسبت به ارزش اقتصادی خود دارند ، “یان هاتزیوس ، اقتصاددان ارشد گلدمن ، در یادداشت جداگانه ای گفت.

این شرکت رشد سه ماهه چهارم تولید ناخالص داخلی 5٪ را پیش بینی می کند ، که به طور قابل توجهی بالاتر از پیش بینی قبلی خود در مورد 3.2٪ است. پس از آن در سال 2021 سودهای سالانه متوالی 3٪ ، 8.5٪ ، 5٪ و 4٪ مشاهده می شود که رشد سالانه را به 5.3٪ می رساند ، که این قوی ترین سال برای ایالات متحده از 1984 است.

گلدمن در اشتیاق خود تنها نیست – آخرین برآورد ردیاب GDPNow آتلانتا فدرال رزرو برای Q4 رشد 11.2 درصدی است.