گزارش نیوزلند نشان می دهد YouTube تیرانداز کریستچرچ را رادیکال کرده است

سوزان وویچیکی مدیر عامل یوتیوب در کنفرانس کد 2019 در 10 ژوئن 2019 در اسکاتسدیل ، آریزونا سخنرانی کرد.

Asa Mathat | Vox Media

بر اساس گزارشی از کمیسیون سلطنتی نیوزیلند که روز سه شنبه منتشر شد ، تروریست استرالیایی که 51 نفر را در نماز جمعه در دو مسجد در کریستچرچ در سال 2019 کشت ، توسط یوتیوب رادیکال شد.

به گزارش آسوشیتدپرس استرالیا ، جاسیندا آردرن ، نخست وزیر نیوزیلند گفت که وی قصد دارد با رهبران یوتیوب در مورد نقش این پلتفرم در قتل عام ، که توسط برنتون تارنت انجام شد ، صحبت کند. تارنت در ماه اوت به حبس ابد و بدون آزادی مشروط محکوم شد.

“آردرن” گفت: “آنچه به ویژه برجسته شد ، اظهارات تروریست مبنی بر اینكه” مفسر مكرر سایتهای راست افراطی نبوده و یوتیوب منبع قابل توجهی از اطلاعات و الهام است “. “این نکته ای است که من قصد دارم مستقیماً به رهبری YouTube بیان کنم.”

نویسندگان این گزارش اظهار داشتند که “بدون شک” تیرانداز “مشترک کانال های راست گرا در YouTube است”. در یکی از بخشهای گزارش به نام “تروریست” ، آنها می نویسند که وی محتوایی را دید که جناح راست افراطی و قومیت گرایان افراطی را در سایتهایی مانند 4chan و 8chan تبلیغ می کند.

نویسندگان گفتند: “او همچنین زمان زیادی را برای دستیابی به مطالبی کاملاً مشابه در YouTube صرف کرد.” “ممکن است مواجهه وی با چنین محتوایی در اقدامات او در 15 مارس 2019 نقش داشته باشد – در حقیقت ، نتیجه گیری قابل قبول است.”

سخنگوی یوتیوب گفت: “در حالی که ما هنوز یافته های گزارش را بررسی نکرده ایم ، یوتیوب همچنان متعهد به حذف افراط گرایی خشونت آمیز و سخنان نفرت انگیز از سیستم عامل ما است. ما مشتاقانه منتظر بررسی گزارش هستیم و کار خود را با نخست وزیر ادامه می دهیم ، و همچنین دولت ها ، شرکای صنعتی و جوامع در سراسر جهان برای مبارزه با گسترش افراط گرایی خشن به صورت آنلاین. “

پیش از این یوتیوب با رادیکالیزاسیون و محتوای برتری طلبانه سفید مرتبط بوده است و شرکت تحت مالکیت الفبا به استفاده از الگوریتم هایی متهم شده است که بینندگان را هنگام استفاده از سیستم عامل به سمت محتوای قطبی تر سوق می دهد.

دولت نیوزیلند بلافاصله به درخواست CNBC برای اظهار نظر پاسخ نداد.

در گزارش 792 صفحه ای همچنین مشخص شد که برتری طلب سفیدپوست در یک گروه افراطی در فیس بوک به نام “جامعه لردها” حضور دارد و در آنجا از مهاجرت مسلمانان شکایت می کند و تهدیدهای خشونت آمیز را نسبت به مهاجران محلی انجام می دهد.

تیرانداز مانیفست خود را 8 دقیقه قبل از شروع حمله به پارلمان ، دفتر نخست وزیر و رسانه ها از طریق ایمیل ارسال کرد. وی همچنین مانیفست را در صفحه پیام 8chan همراه با پیوند به صفحه فیس بوک که در آن حمله خود را به صورت مستقیم پخش می کرد ، به اشتراک گذاشت.

ویدئوی 17 دقیقه ای که به نظر می رسید این قتل عام را نشان می دهد در روزهای بعد بارها و بارها در سایر سیستم عامل های اجتماعی از جمله توییتر ، یوتیوب و اینستاگرام به اشتراک گذاشته شد. نسخه های جدید این ویدئو همچنان ظاهر می شد و برای مجریان محتوای غول های فناوری به یک وضعیت سخت تبدیل می شد.

بر اساس این گزارش ، فرد مسلح به سازمانهای راست افراطی بصورت آنلاین کمک مالی می کند و برای خرید و فروش یک وب سایت به نام TradeMe در نام کاربری خود مرجع نئو نازی داشته است.

شکست های پلیس

این گزارش یک سری ناکامی ها را قبل از حمله پیدا کرد اما نتیجه گرفت که فاجعه در نهایت غیرقابل پیشگیری است.

پلیس نتوانست بررسی های صحیح در مورد مجوزهای سلاح گرم را اعمال کند و به Tarrant اجازه می دهد تعداد زیادی سلاح نیمه اتوماتیک جمع کند.

کمیسر پلیس اندرو کوستر عذرخواهی کرد و گفت: “ما می پذیریم که ، در تلاش برای ارزیابی اینکه آیا فرد متناسب و مناسب برای داشتن مجوز اسلحه گرم است ، می توانستیم کارهای بیشتری انجام دهیم تا بررسی کنیم که آیا این دو داور فرد را به اندازه کافی به عنوان داور می شناسند. “

در این گزارش آمده است که مقامات همچنین بیش از حد بر تروریسم اسلام گرایانه تمرکز کرده اند.

در این گزارش 44 توصیه ارائه شده است و دولت نیوزلند همه آنها را پذیرفته است. این توصیه ها شامل ایجاد آژانس اطلاعاتی و امنیتی ملی جدید و تعیین وزیری برای هماهنگی پاسخ دولت به این گزارش است.

این تحقیق توسط دولت نیوزیلند در آوریل 2019 به منظور مشخص کردن دلیل و چگونگی این کشتار آغاز شد. گزارش این کمیسیون در تاریخ 26 نوامبر به دولت نیوزیلند تحویل شد و روز سه شنبه در دسترس عموم قرار گرفت.