گزارش درآمد Nvidia (NVDA) سه ماهه اول 2024

جنسن هوانگ، بنیانگذار و مدیرعامل انویدیا، در رویدادی در نمایشگاه سالانه کامپیوتر Computex در تایپه شرکت می کند.

تایرون سیو | رویترز

Nvidia درآمد سه ماهه اول خود را برای سال مالی 2024 در روز چهارشنبه گزارش داد، با پیش بینی قوی تر از حد انتظار که باعث شد سهام در معاملات طولانی مدت 25 درصد رشد کند.

در اینجا نحوه عملکرد شرکت در برابر برآوردهای اجماع Refinitiv برای سه ماهه منتهی به آوریل آمده است:

  • EPS: 1.09 دلار، تنظیم شده، در مقابل 0.92 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 7.19 میلیارد دلار در مقابل 6.52 میلیارد دلار مورد انتظار

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

استیفل می‌گوید سرمایه‌گذاری‌های هوش مصنوعی انویدیا را از رقبای نیمه‌هادی خود جلوتر نگه می‌دارد

CNBC Pro

انویدیا اعلام کرد که انتظار دارد حدود 11 میلیارد دلار به اضافه یا منهای 2 درصد در سه ماهه جاری داشته باشد که بسیار فراتر از انتظارات Refinitiv برای هر سهم 1.06 دلار در فروش 7.15 میلیارد دلار است.

سهام انویدیا تا کنون در سال 2023 109 درصد افزایش یافته است که بیشتر ناشی از خوش بینی ناشی از موقعیت پیشرو این شرکت در بازار تراشه های هوش مصنوعی است. جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا گفت که این شرکت شاهد افزایش تقاضا برای محصولات مرکز داده خود است.

گروه دیتاسنتر انویدیا 4.28 میلیارد دلار فروش داشته است، در مقابل انتظارات 3.9 میلیارد دلاری، افزایش سالانه 14 درصدی. انویدیا گفت که عملکرد این شرکت ناشی از تقاضا برای تراشه‌های GPU این شرکت از سوی شرکت‌های ابری و همچنین شرکت‌های بزرگ اینترنت مصرف‌کننده است که از تراشه‌های انویدیا برای آموزش و استقرار برنامه‌های هوش مصنوعی مولد مانند ChatGPT OpenAI استفاده می‌کنند.

عملکرد قوی انویدیا در مرکز داده نشان می‌دهد که تراشه‌های هوش مصنوعی برای ارائه‌دهندگان ابر و سایر شرکت‌هایی که حجم زیادی از سرورها را اجرا می‌کنند، اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند.

با این حال، بخش بازی انویدیا، که شامل کارت‌های گرافیک این شرکت برای فروش رایانه‌های شخصی می‌شود، ۲.۲۴ میلیارد دلار فروش داشت، در مقابل انتظارات ۱.۹۸ میلیارد دلاری، اگرچه درآمد کلی این دسته ۳۸ درصد به صورت سالانه کاهش داشت. انویدیا محیط اقتصادی کلان کندتر و همچنین رمپ جدیدترین پردازنده‌های گرافیکی این شرکت برای بازی‌ها را عامل این کاهش می‌داند.

بخش خودروسازی انویدیا، از جمله تراشه‌ها و نرم‌افزار برای توسعه خودروهای خودران، نسبت به سال گذشته رشد 114 درصدی داشته است، اما در این سه ماهه کمتر از 300 میلیون دلار فروش دارد.

درآمد خالص این سه ماهه 2.04 میلیارد دلار در مقابل 1.62 میلیارد دلار نسبت به مدت مشابه سال گذشته بود. با این حال، فروش کلی انویدیا در مقایسه با سال گذشته 13 درصد کاهش یافت.