گزارش درآمد سه ماهه اول مرک (MRK) در سال 2023

در این عکس تصویری که در لهستان در 4 اکتبر 2021 گرفته شده است، قرص دارویی با نشان‌واره Merck که روی صفحه‌ای در پس‌زمینه نمایش داده می‌شود، دیده می‌شود.

NurPhoto | NurPhoto | گتی ایماژ

مرک روز پنجشنبه درآمد سه ماهه اول را گزارش کرد که 9 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که عمدتاً به دلیل کاهش شدید فروش داروی ضد ویروسی مولنوپیراویر کووید آن بود.

فروش مولنوپیراویر به 392 میلیون دلار در طول دوره کاهش یافت که 88 درصد از 3.2 میلیارد دلار گزارش شده در سه ماهه اول سال 2022 کاهش یافت. مرک گفت که این کاهش در درجه اول نتیجه فروش کمتر در ایالات متحده، بریتانیا، ژاپن و استرالیا است.

این شرکت مجموع درآمد خود را در طول سه ماهه 14.5 میلیارد دلار گزارش کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل نزدیک به 1.5 میلیارد دلار کاهش داشت. اما بدون احتساب داروی کووید، مرک گفت که درآمد آن ۱۱ درصد رشد کرده است.

آنچه که مرک بر اساس نظرسنجی از تحلیلگران توسط Refinitiv در مقایسه با انتظارات وال استریت گزارش کرد، در اینجا آمده است:

  • سود هر سهم: 1.40 دلار تعدیل شد، در مقابل 1.32 دلار مورد انتظار
  • درآمد: 14.49 میلیارد دلار، در مقابل 13.78 میلیارد دلار مورد انتظار

این غول دارویی درآمد خالص 2.82 میلیارد دلار یا 1.11 دلار به ازای هر سهم را ثبت کرد. این در مقایسه با درآمد خالص 4.31 میلیارد دلار یا 1.70 دلار به ازای هر سهم در مدت مشابه سال قبل است. بدون احتساب اقلام خاص، سود تعدیل شده هر سهم مرک برای آن دوره 1.40 دلار بود.

شرکت مستقر در Rahway در نیوجرسی اکنون فروش 57.7 تا 58.9 میلیارد دلاری در سال 2023 را پیش‌بینی می‌کند که کمی بیشتر از راهنمای ارائه شده در اوایل فوریه 57.2 تا 58.7 میلیارد دلار است. دستورالعمل لغو شده شامل تقریباً 1 میلیارد دلار فروش مولنوپیراویر است.

این شرکت همچنین چشم انداز سود تعدیل شده کل سال خود را از 6.80 دلار به 6.95 دلار به ازای هر سهم به 6.88 تا 7.00 دلار برای هر سهم افزایش داد.

این پیش‌بینی هیچ تاثیر مالی از خرید پیشنهادی Merck از شرکت بیوتکنولوژی Prometheus Biosciences در اوایل این ماه منعکس نمی‌کند. مرک گفت انتظار می رود این قرارداد در سه ماهه سوم سال 2023 بسته شود.

درمان مولنوپیراویر مرک برای اولین بار پس از آن که سازمان غذا و دارو مجوز این قرص را برای بزرگسالان خاص در دسامبر 2021 صادر کرد، وارد بازار شد. هنگامی که به عنوان یک درمان تغییر دهنده بازی برای کووید-19 مورد ستایش قرار گرفت، مرک چندین قرارداد برای ارائه میلیون‌ها دوره دارو به این دارو امضا کرد. دولت آمریکا و سایر کشورها

اما مرک و داروسازان مانند فایزر، مدرنا و جانسون و جانسون امسال برای کاهش فروش مرتبط با کووید آماده شده‌اند، زیرا جهان از همه‌گیری خارج شده و کمتر به واکسن‌ها و درمان‌های پرفروش متکی است.

مولنوپیراویر بر فروش تجارت داروسازی مرک تأثیر گذاشته است که در مقایسه با سه ماهه اول سال 2022، 10 درصد کاهش یافته و به 12.7 میلیارد دلار رسیده است. بدون احتساب مولنوپیراویر، فروش دارویی 14 درصد رشد داشته است.

مرک گفت که درمان دیابت نیز باعث کاهش فروش شد. فروش سیتاگلیپتین و یک درمان مشابه دیابت در طول سه ماهه 29 درصد کاهش یافت و به 880 میلیون دلار رسید که عمدتاً به دلیل رقابت عمومی در چندین بازار بین المللی و تقاضا و قیمت پایین در ایالات متحده بود.

اما واحد داروسازی مرک شاهد فروش بالاتری از درمان پرفروش آنتی بادی Keytruda بود که در طول سه ماهه 20 درصد افزایش یافت و به 5.8 میلیارد دلار رسید. کیترودا علیه انواع مختلفی از سرطان از جمله انواع خاصی از سرطان سینه و سرطان پوست استفاده می شود.

گارداسیل، واکسن مرک که از سرطان ناشی از HPV جلوگیری می کند، نیز با رشد 35 درصدی به 2 میلیارد دلار رسید. این شرکت گفت این رشد منعکس کننده تقاضای قوی در خارج از ایالات متحده، به ویژه در چین است.

Merck در ساعت 9:00 صبح به وقت شرقی یک کنفرانس تلفنی درآمد برگزار خواهد کرد.