کسب و کار ابری گوگل برای اولین بار در تاریخ به سوددهی تبدیل می شود

ساندار پیچای، مدیر عامل گوگل، در طول کنفرانس سالانه توسعه دهندگان Google I/O در Mountain View، کالیفرنیا، 8 مه 2018، روی صحنه سخنرانی می کند.

استفن لام | رویترز

گوگل برای رقابت با تجارت ابری خود پول می ریزد آمازون و مایکروسافت. آن سرمایه گذاری های سنگین بالاخره سود می کنند.

الفبا روز سه شنبه گفت که کسب و کار ابری گوگل برای اولین بار در سه سالی که معیارهای عملیاتی را برای این بخش گزارش می کند سودآور است.

طبق بیانیه درآمد آلفابت، این بخش ۱۹۱ میلیون دلار درآمد عملیاتی با ۷.۴۵ میلیارد دلار درآمد در سه ماهه اول ایجاد کرد. در سه ماهه سال قبل، این واحد 706 میلیون دلار ضرر از 5.82 میلیارد دلار درآمد را گزارش کرد.

کسب‌وکار ابری شامل پلتفرم Google Cloud است که زیرساخت‌ها و خدمات ابری را اجاره می‌دهد که شرکت‌ها می‌توانند از آنها برای ساخت و اجرای برنامه‌های کاربردی خود و همچنین اشتراک نرم‌افزار بهره‌وری Google Workspace استفاده کنند. این تجارت با هم اکنون 10 درصد از کل درآمد آلفابت را تشکیل می دهد. مشتریان ابری شامل بانک دویچهلیگ برتر بیسبال، پی پال و یو پی اس.

گوگل برای برنده شدن در تجارت از سوی شرکت‌های بزرگ و سازمان‌های دولتی رقابت می‌کند که در حال تصمیم‌گیری بین فروشندگان بزرگ فناوری هستند، زیرا آنها از مراکز داده سنتی به سمت فضای ابری حرکت می‌کنند و بر برنامه‌های محاسباتی سنگین‌تر مربوط به هوش مصنوعی تکیه می‌کنند. خدمات وب آمازون، پیشرو در زیرساخت های ابری، بازار را در اواسط دهه 2000 محبوب کرد و از سال 2014 هر سه ماهه سودآور بوده است. مایکروسافت، دومین بازیکن بزرگ در فضا، ارقام سودآوری واحد Azure خود را گزارش نمی کند.

آلفابت در سال 2020 شروع به افشای درآمدهای ابری کرد و سال بعد شروع به ارائه اطلاعات در مورد مقیاس زیان های عملیاتی خود کرد.

هفته گذشته آلفابت درآمد عملیاتی برای ابر و سایر بخش‌های آن را مجدداً اعلام کرد، که منجر به کاهش زیان ابری در سال‌های 2021 و 2022 شد. مثال.

«برخی هزینه‌های مرتبط با طرح‌های شرکتی که از فعالیت‌های روبه‌روی مصرف‌کننده حمایت می‌کردند، که قبلاً در هزینه‌های شرکتی تخصیص‌نخورده منعکس می‌شد، اکنون به خدمات Google تخصیص داده می‌شود؛ و فعالیت‌های تحقیق و توسعه مشترک با مدیریت مرکزی، از جمله ابزارهای توسعه‌دهنده مشترک ما، اکنون بر اساس به‌روزرسانی‌شده تخصیص داده می‌شوند. اندازه گیری سود نسبی حاصل از خدمات، “آلفابت در پرونده ای گفت.

«در نتیجه این تغییرات، بیشتر هزینه‌های شرکتی که قبلاً تخصیص داده نشده بود، به بخش‌های ما تخصیص می‌یابد، و مقدار بیشتری از هزینه‌های مشخصی که قبلاً تخصیص داده شده بود به محصولات «خدمات Google» و کمتر به محصولات سازمانی Google Cloud اختصاص می‌یابد.

تماشا کردن: گوگل AIM را در انویدیا می گیرد و ادعا می کند تراشه های هوش مصنوعی سریع تر و سبزتر هستند

گوگل AIM را در انویدیا می گیرد و ادعا می کند تراشه های هوش مصنوعی سریع تر و سبزتر هستند