کریس اسکولز، مدیر NRO می‌گوید که اهداف آژانس فضای تجاری سوخت است

دفتر شناسایی ملی ایالات متحده قصد دارد تعداد ماهواره های موجود در مدار را در یک دهه آینده چهار برابر کند. برای انجام این کار به شرکت های تجاری فضایی نیاز دارد.

موفقیت آژانس جاسوسی در رسیدن به این هدف شامل “ترکیبی از مشارکت های ما با صنعت، پیشرفت فناوری و کاهش همزمان هزینه همه اینها خواهد بود. [launch and satellite] کریس اسکولز، مدیر NRO، در مصاحبه‌ای نادر برای پادکست «فضای آشکار» CNBC گفت.

او گفت: “این به ما کمک کرد تا قابلیت اطمینان خود را بهبود بخشیم تا بتوانیم با توانایی بیشتر با هزینه کمتر به دستاوردهای بیشتری برسیم.”

طرح بازی جاه طلبانه از نقش رو به رشد شرکت های فضایی تجاری در کار امنیت ملی صحبت می کند.

با افزایش تعداد استارتاپ ها و پیشروی پیشرفت های فناوری، سازمان های دولتی تلاش می کنند تا مقداری از تشریفات مربوط به قراردادهای دولتی را کاهش دهند و در روش هایی که با صنعت همکاری می کنند خلاق تر می شوند. NRO نیز از این قاعده مستثنی نیست.

CNBC را دنبال کنید و گوش دهید پادکست “فضای آشکار”.، با میزبانی مورگان برنان، از هر کجا که پادکست های خود را دریافت کنید.

اسکولیز گفت: «پرهزینه بسیار بسیار کمتری برای ورود به فضا است، و در صورت تمایل به فضاپیماهای کالایی بیشتر منجر می‌شود که می‌توانیم خط تولید را خریداری کنیم، که واقعاً هزینه را کاهش داده است.» سپس اگر با کسانی ازدواج کنید که دارای حسگرهایی هستند که برای به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز هستند، واقعاً می‌توانید کار کنید و معماری خود را به روشی بسیار مقرون به صرفه گسترش دهید.»

این آژانس مخفی اطلاعات فضایی، نظارت و شناسایی، جمع آوری اطلاعات را برای سیاستگذاران، تحلیلگران، جنگجویان و حتی افرادی که به بلایای طبیعی پاسخ می دهند ارائه می دهد.

این یک دفتر طبقه بندی شده با بودجه طبقه بندی شده در وزارت دفاع است. این سازمان تا حدی توسط ماموران سیا کار می کند و یکی از 18 سازمان اطلاعاتی کشور است.

به زبان ساده، NRO شبکه گسترده ماهواره های جاسوسی آمریکا را اداره می کند.

اسکولز گفت برای قابلیت های تخصصی یا منحصر به فرد، روش سنتی صدور درخواست پیشنهاد و راه اندازی یک مناقصه رقابتی و فرآیند توسعه هنوز بهترین است.

اما اگر یک فضاپیمای مربوطه یا یک حسگر در حال حاضر در دست توسعه یا تولید تجاری وجود داشته باشد، ممکن است خرید آن سخت افزار خارج از قفسه منطقی تر باشد.

او گفت به طور مشابه، با توجه به اینکه برخی از شرکت‌ها در حال حاضر تصاویر یا برنامه‌های راداری را اجرا می‌کنند، NRO می‌تواند “داده‌ها را از آنها بخرد… تا مجبور نباشیم… فعالیت‌هایی را که می‌توانیم به طور قابل اعتماد از صنعت دریافت کنیم، انجام دهیم.”

به عنوان مثال: چارچوب اعلامیه گسترده آژانس ارتقای تجاری استراتژیک (BAA)، برنامه‌ای که ارزیابی و دستیابی به فناوری‌های حسگر جدید و نوظهور را امکان‌پذیر می‌سازد. BAA برای تهیه تصاویر الکترواپتیکال، رادار دیافراگم مصنوعی و داده‌های سنجش فرکانس رادیویی استفاده شده است و جوایز مختلفی به استارت‌آپ‌هایی از جمله Planet، BlackSky، Spire Global و سایرین در چند سال گذشته تعلق گرفته است.

از تصاویر ماهواره‌ای از نیرو‌گیری روسیه در مرز اوکراین قبل از تهاجم 2022 گرفته تا داده‌هایی که توسط شرکت‌هایی مانند Planet در مورد بالون چینی که در ماه فوریه از قاره آمریکا عبور کرد جمع‌آوری و منتشر شد، بازیگران تجاری به طور فزاینده توانایی خود را نشان می‌دهند.

“[It’s] اسکولز گفت: “اگر شرکای بین‌المللی ما را نیز به کار بیندازید، واقعاً یک ضریب ضرب دریافت خواهید کرد که به شما امکان می‌دهد کارهای بیشتری انجام دهید، و آن را کارآمدتر انجام دهید، همانطور که ما انجام می‌دهیم. با شرکای ما.”

از روز چهارشنبه، این آژانس میزبان یک انجمن فناوری برای تعامل بیشتر با مدیران بیش از 100 شرکتی است که انتظار می رود در آن شرکت کنند. امید این است که ایده های جدیدی که در بخش خصوصی یا دانشگاه پدیدار می شوند، بتوانند در عملیات در حال تحول NRO به کار گرفته شوند.

اسکولز گفت آژانس همچنین به دنبال پیشرفت فناوری های جدید مانند هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی، حتی سنجش کوانتومی و ارتباطات است.

با تبدیل شدن فضا به حوزه مورد بحث تر، NRO، دقیقاً مانند نیروی فضایی ایالات متحده، بر تامین امنیت دارایی ها، از جمله اجرای “معماری پرتکثیر” از ماهواره های بیشتر در مدارهای بیشتر متمرکز شده است، که انجام آن را برای دشمنان یا بازیگران بد دشوارتر می کند. آسیب به زیرساخت های فضایی حیاتی

NRO از نزدیک با فرماندهی فضایی ایالات متحده و نیروی فضایی همکاری می کند. به عنوان مثال، آژانس و نیروی فضایی در حال همکاری در توسعه یک صورت فلکی آگاهی موقعیت فضایی بسیار طبقه بندی شده به نام SilentBarker هستند که انتظار می رود اولین ماهواره برای آن تابستان امسال پرتاب شود.

«فضای آشکار» که توسط مورگان برنان از CNBC میزبانی می‌شود، بر میلیاردرها و مغزهای پشت سر فرصت‌های در حال گسترش فراتر از جو ما تمرکز دارد. برنان با غول‌های بزرگ، رهبران صنعت و استارت‌آپ‌های امروزی در صنایع ماهواره‌ای، فضایی و دفاعی گفتگو می‌کند. که در “فضای آشکار” بنشینید، استراحت کنید و برای بلند شدن آماده شوید.