کانکس اداری

خرید کانکس اداری

در این نوشته می‌خواهیم درباره خرید کانکس اداری و انواع ویژگی‌های آن و نیز مزایای آن صحبت کنیم.

کانکس اداری چیست؟

کانکس اداری یک ساختمان پیش ساخته و تشکیل شده از قطعات جدا شدنی و نصب شدنی است که می‌توان در هر محل آن را احداث کرد.

در مدت زمان منتهی به دهه اخیر، بسیاری از ادارات، ارگان‌ها و سازمان‌ها، خرید کانکس اداری را بر تأسیس یک ساختمان سنتی ترجیح دهند.

در واقع، کانکس‌های اداری می‌توانند به عنوان جایگزینی مناسب و مقرون به صرفه از نظر زمان و هزینه، برابر یک ساختمان اداری معمولی با مصالح سنگین، به خوبی تمام کارکردهای یک ساختمان معمولی را انجام دهند.

هم‌چنین می‌توان در صورت اتمام فعالیت، آن را به محل دیگری انتقال داد و یا حتی به عنوان کالای دست دوم به فروش رساند.

ویژگی‌های کانکس اداری

کانکس‌های اداری مانند کانکس‌های مسکونی هستند. با این تفاوت مهم که در ساختار آنها بخش بندی‌های دیگری وجود دارد.

مثلا، در فضای درونی این کانکس‌ها، یک بخش خاص برای نگهداری تجهیزات ایجاد شده است که باید امنیت بالایی داشته باشد.

افزون بر این موارد، فضایی برای کار کارمندان تهیه شده است در صورتی که در کانکس‌های مسکونی چنین بخش‌هایی وجود ندارند.

مزایای خرید کانکس اداری

مزایای خرید کانکس اداری

دارا بودن ساختار مقاوم نیز یکی از مهم‌ترین مزیت‌های کانکس اداری است. این دسته از کانکس‌ها علاوه بر سازه فلزی، مصالح و مواد اولیه دیگری را هم در درون خود دارند.

به همین سبب، بدنه آن در برابر بسیاری از آسیب‌ها و حوادث طبیعی و تخریب، مقاومت لازم را دارا می‌باشد. البته برخی از این مصالح، علاوه بر مقاومت؛ نقش مهمی در متعادل سازی دمای داخلی آن‌ها نیز دارند. همین مورد باعث شده تا تقاضای زیادی برای خرید کانکس اداری وجود داشته باشد.

ابعاد کانکس اداری و شیوه تعیین آن

مهم‌ترین پارامتر در تعیین ابعاد کانکس اداری، کاربری آن است.

کانکس‌های اداری به صورت سفارشی تولید می‌شوند. تولید انبوه برای آن فاقد توجیه است.

به همین جهت، ابعاد آن‌ها نیز بسیار متغیر  و متفاوت می‌باشد. ابعاد این محصول، بستگی به نوع کارکرد آن‌ها دارد. به عنوان مثال کانکس‌هایی که برای اداره پلیس ساخته می‌شوند، ابعاد کوچک‌تری نسبت به کانکس‌هایی دارند که برای مراکز درمانی ساخته می‌شوند.

به همین جهت باید ابتدا نوع کانکس اداری و کارکرد و وظیفه آن را مشخص نمایید، سپس بر این پایه، ابعاد آن را تعیین کنید.

ذکر این موضوع ضروری است که هر کدام از این مدل‌ها نیز خود می‌توانند ابعاد مختلفی داشته باشند. پس، با این شرایط لازم است قبل از خرید کانکس اداری نوع آن را تعیین کنید تا بتوانید به ابعاد دقیق‌تر برسید و از نظر هزینه دچار زیان نشوید.

انواع کانکس اداری

کانکس‌های اداری انواع مختلفی دارند. از جمله این محصولات می‌توان به کانکس‌هایی با کاربری درمانی، نظامی، مخابرات  و … اشاره نمود. هرکدام از این کانکس‌ها برای ادارات مختلفی تولید می‌شود.

نکته مهم این است که هر سازمان وظایف و امور خاصی خودش را دارد‌، فلذا، باید کانکس تولید شده برای آن هم بتواند از عهده انجام تمامی این کارکردهای ویژه و خاص هر سازمان برآید.

برای مثال کانکس‌هایی که برای اداره مخابرات ساخته می‌شود، بخشی برای کار یک یا چند کارمند دارد. در کنار آن هم یک بخش دیگر برای نگهداری تجهیزات و سیستم‌های رادیویی تعبیه شده است.

درصورتی که در کانکس‌های تولید شده برای مراکز درمانی، اصلا چنین بخش‌هایی که در مورد کانکس اداره مخابرات ذکر کردیم، وجود ندارد.

همین تفاوت در وظایف و کارکردها موجب شده تا انواع مختلفی از کانکس اداری ساخته شود. با وجود این موضوع ، این مسئله برای بسیاری از تولیدکنندگان مغفول مانده است.

کانکس اداری لوکس

کانکس اداری لوکس

از این نوع کانکس برای موارد زیر استفاده می‌کنند:

۱. دفاتر مدیریتی یا اتاق انتظار ارباب رجوع؛

۲. اتاق ملاقات و جلسات مهم؛

۳. نمایشگاه محصولات یک مجموعه.

ویژگی این نوع کانکس، دارا بودن نمای ظاهری زیبا و شکیل بوده و به آن کانکس لوکس اداری گفته می‌شود.

ویژگی مهم دیگر این نوع کانکس عبارتند از استفاده متریال‌های لوکس و گران قیمت. بنابراین به کار شرکت‌های کوچک یا استارتاپ نمی‌آیند.

کانکس اداری ساده

در این نوع  برعکس نمونه قبلی، کاربری اقتصادی و مقرون به صرفه بودن آن در درجه نخست اهمیت قرار دارد.

فروش کانکس اداری

با توجه به وجود ابعاد مختلف و کاربری‌های گوناگون و نوع فعالیت شرکت یا اداره نمی‌توان قیمت دقیقی را بر اساس متراژ یا متریال به کار رفته در آن‌ها ارائه کرد. برای این کار نیاز به مشاوره تخصصی خواهید داشت.

 متخصصان و مشاوران ما در سایت conexe.ir آماده‌اند تا خدمات مشاوره لازم را از نظر ابعاد و قیمت، برای طراحی این کانکس‌ها به شما ارائه دهند.