کامپوزیت ونیر – کلینیک دندانپزشکی دکتر شهاب محمدی

اگر این فاصله ها کم باشد، پزشک متخصص با استفاده از کامپوزیت فاصله ها را پوشش خواهد داد. این مواد چیزی شبیه به خمیر است که با تجویز پزشک و توسط خود او بر روی شکستگیهای دندان، پوسیدگیها، ترکخوردگیها و همچنین قسمتهای سیاه شده دندان قرار میگیرد و به نوعی آن را ترمیم مینماید.

مدلهای جدیدی از کامپوزیت ارزان ونیز وجود دارد که استحکام بالایی از خود نشان میدهد و هیچگونه خللی نیز بر روی دندان ایجاد نمیکند. به طور کلی میتوان گفت که کامپوزیتهایی که امروزه مورد استفاده قرار میگیرند با کمک تکنولوژیهای مربوطه از فناوری نانو استفاده میکنند و بدون هیچگونه تخلخلی، رنگپذیری کمی پیدا میکنند و در عین حال نیز مقاومت بالایی از کامپوزیت دندان تهرانپارس خود نشان میدهند.

به طور کلی میتوان گفت که کامپوزیت دندان ترکیبی است از مادهای که برای ترمیم و درمان زیبایی دندانها مورد استفاده قرار میگیرد. کاربرد زیبایی کامپوزیت همانند لمینت سرامیکی است با این تفاوت که نیازی به قالب گیری و سپس ساخت ترمیم در آزمایشگاه نیست بلکه محلول رزین کامپوزیت به دندان مالیده شده و شکل دهی می شود و سپس با تاباندن نور مخصوصی سخت می شود. برای روکش ونیر کامپوزیت دندانپزشک ابتدا دندان ها تمیز می کند و آن ها را جرم گیری می نماید تا سطحی تمیز برای کار گذاشتن روکش و نیر داشته باشد؛ سپس دندان ها را خشک کرده و از هرگونه رطوبت یا بزاق پاک می کند تا عملکرد مواد باندینگ مختل نشود.

کامپوزیت دندان مرغوب گاها تا ده برابر کامپوزیت کیفیت پایین قیمت دارند. ونیر کامپوزیتها مزایای متعددی دارند که مهمترین آنها مقرون به صرفه بودنشان است. روکش های کامپوزیتی به دلایل بسیاری میتوانند دچار کندگی شوند، شایع ترین دلیل گاز زدن و جویدن غذاهای سفت و سخت یا شکستن مواد غذایی با دندان است. البته اگر فرد به مراقبتهای لازم اهمیت ندهد یا کامپوزیت به صورت اشتباه استفاده شود، خطراتی را با خود به همراه دارد. بهتر است بدانید که هزینه کامپوزیت دندان به عواملی مختلفی بستگی دارد، این هزینه به میزان درصد آسیب دیدگی دندان بیمار وابسته است، در واقع میتوان گفت مقدار آسیب دیدگی دندان میزان درمان مورد نیاز بیمار را به طور واضح مشخص میکند.

اگر شما این مقاله را تحسین می کنید، مایلید اطلاعات بیشتری در مورد کامپوزیت دندان گرادیا بدست آورید به سایت ما مراجعه کنید.