کارگران آمازون با نرخ دو برابر دیگر انبارها آسیب جدی دیدند

آمازون داده های فدرال آسیب های جدید نشان می دهد که انبارها مکان خطرناک تری برای کار نسبت به امکانات مشابه هستند.

بر اساس گزارشی که روز چهارشنبه از مرکز سازماندهی استراتژیک ائتلاف اتحادیه منتشر شد، که بر داده های ارائه شده توسط آمازون به اداره ایمنی و بهداشت شغلی تکیه دارد، در سال 2022، به ازای هر 100 کارگر آمازون، 6.6 آسیب جدی وجود داشت. این بیش از دو برابر نرخ تمام انبارهای غیر آمازون است که به ازای هر 100 کارگر، 3.2 آسیب جدی داشتند.

میزان آسیب‌های جدی آمازون بین سال‌های 2021 تا 2022 حدود 3 درصد کاهش یافت. این نرخ به ازای هر 100 کارگر در سال 2021 به 6.8 آسیب جدی رسید، در مقایسه با نرخ 5.9 آسیب جدی برای هر 100 کارگر در سال 2020. آمازون قبلاً این جهش را به فشار استخدام انبار در طول همه گیری.

این غول تجارت الکترونیک در سال گذشته به طور قابل توجهی تعداد کارمندان خود را کاهش داده است زیرا اذعان کرده است که کارگران زیادی را استخدام کرده است، زیرا مدیرعامل اندی جاسی به دنبال کاهش هزینه ها در سراسر شرکت است. آمازون در پایان سه ماهه چهارم 1.54 میلیون کارمند در سراسر جهان داشت که 4 درصد کمتر از دوره قبل از آن بود.

گزارش SOC استدلال می‌کند که آمازون در بین سال‌های 2017 تا 2022، یعنی دوره شش ساله‌ای که در آن داده‌ها را در اختیار دارد، «پیشرفت معناداری» در میزان کل جراحات یا آسیب‌های جدی نداشته است. تا سال 2020، OSHA سوابق کامل جراحات و بیماری های ارسال شده توسط کارفرمایان را منتشر نمی کرد و ادعا می کرد که گزارش های دقیق تر حاوی اطلاعات تجاری محرمانه است. پس از شکایتی که توسط Reveal از مرکز گزارش‌های تحقیقی و گروه کارگری Public Citizen تنظیم شد، OSHA را مجبور به انتشار داده‌ها کرد، این وضعیت تغییر کرد.

در حالی که میزان آسیب جدی آمازون بین سال‌های 2021 تا 2022 کاهش یافت، آسیب‌های کلی آن افزایش یافت. آمازون در سال 2022 مجموعاً 39000 مجروح در تأسیسات خود در ایالات متحده گزارش داد که از مجموع 38300 مجروح در سال 2021 افزایش یافته است.

SOC گفت، داده ها نشان می دهد که آسیب هایی که کارگران در این شرکت تجربه می کنند، مکرر و شدیدتر از سایر کارگران انبار است. بر اساس این گزارش، در سال 2022، آمازون مسئول بیش از نیمی از صدمات جدی در صنعت انبارداری بود، در حالی که 36 درصد از کارگران آن را تشکیل می داد.

کلی نانتل، سخنگوی آمازون گفت که یافته های SOC “تصویر نادرستی را ترسیم می کند.”

نانتل گفت: «ایمنی و سلامت کارکنان ما اولویت اصلی ما است و همیشه خواهد بود و هر گونه ادعایی در غیر این صورت نادرست است. ما به پیشرفت تیم خود افتخار می کنیم و به سختی با هم کار می کنیم تا هر روز بهتر شویم.”

آمازون همچنین استفاده SOC از عبارت “میزان آسیب جدی” را رد کرد و گفت که این یک معیار نظارتی نیست. این شرکت می‌گوید که این اصطلاح می‌تواند هر آسیبی را که می‌تواند منجر به صرف وقت کارمند از محل کار یا گذراندن زمان کار در نقش دیگری شود، شامل مواردی که به نظر آن آسیب‌های جزئی است، مانند فشاری که ممکن است به کارگر نیاز داشته باشد تا از بلند کردن آن خودداری کند، باشد. جعبه های سنگین

آمازون ادعا می کند که نرخ حوادث زمان از دست رفته خود، که تعداد حوادثی را که کارگران را مجبور به مرخصی می کند، اندازه گیری می کند، کمتر از میانگین صنعت انبارداری است.

حامیان کارگری در تلاش برای سازماندهی امکانات آمازون، سابقه ایمنی محل کار آمازون را به صفر رسانده اند. کارمندان همچنان به تقاضاهای بهره وری شرکت و ماهیت سخت کار به عنوان یک کاتالیزور در پشت نرخ بالای آسیب اشاره می کنند. چندین ایالت از جمله نیویورک، واشنگتن و کالیفرنیا قوانینی را تصویب کرده اند که سهمیه های کاری آمازون را هدف قرار داده اند.

بازرسان فدرال مکرراً در چندین تأسیسات به دلیل نقض ایمنی مختلف جریمه هایی را علیه این شرکت وضع کرده اند. OSHA از آمازون در شش انبار خود به دلیل عدم گزارش صدمات در محل کار و قرار دادن کارگران در معرض خطرات ارگونومیک نام برد. این استنادها پس از بازرسی های دفتر دادستانی ایالات متحده در ناحیه جنوبی نیویورک در چندین سایت انجام شد و تحقیقات دفتر همچنان ادامه دارد.

مارس گذشته، وزارت کار و صنایع واشنگتن از تاسیسات شاخص آمازون در کنت، واشنگتن، به دلیل شیوه های کاری ناایمن نام برد. این آژانس دریافت که بسیاری از مشاغل آمازون شامل “حرکات تکراری، بلند کردن، حمل کردن، چرخاندن و سایر کارهای فیزیکی” است و گفت که کارگران باید این وظایف را “با چنان سرعتی انجام دهند که خطر آسیب را افزایش می دهد.”

آمازون نسبت به جریمه ها تجدید نظر کرده و در ماه اکتبر علیه آژانس شکایت کرد و از قاضی خواست تا دستورات کاهش خطرات را به این دلیل که قوانین حفاظت از روند قانونی تحت اصلاحیه چهاردهم را نقض می کنند، کنار بگذارد.

آمازون گفت که سهمیه های ثابتی ندارد، اما انتظارات عملکردی دارد «مانند هر کسب و کاری». این شرکت گفت که هرگونه گزارشی مبنی بر سوء استفاده مدیران از راهنمایی های بهره وری را بررسی می کند.

SDNY، یکی از بخش‌های وزارت دادگستری، همچنین در حال بررسی این موضوع است که آیا آمازون در مورد سابقه ایمنی محل کار خود برای دریافت اعتبار، «اظهار نادرستی» به وام دهندگان ارائه کرده است.

آمازون گفته است که استنادات OSHA را تجدید نظر خواهد کرد. همچنین گفت که با ادعاهای SDNY مخالف است.

این شرکت قبلاً از سابقه ایمنی خود دفاع کرده بود و می‌گوید پس از صرف حدود یک میلیارد دلار برای بهبود ایمنی بین سال‌های 2019 و 2022، قصد دارد در سال 2023، 550 میلیون دلار در طرح‌های ایمنی سرمایه‌گذاری کند.

جاسی گفته است که میزان آسیب دیدگی آمازون “گاهی اوقات اشتباه گرفته می شود”، اما او اذعان کرد که آمازون می تواند کارهای بیشتری برای بهبود ایمنی در داخل تاسیسات خود انجام دهد. در سال 2021، آمازون هدف خود را تعیین کرد که میزان آسیب دیدگی انبار خود را تا سال 2025 به نصف کاهش دهد.

جف بزوس، بنیانگذار آمازون در سال 2021 متعهد شد که این شرکت را به عنوان “بهترین کارفرمای زمین” و “ایمن ترین مکان زمین برای کار” معرفی کند. مدت کوتاهی پس از آن، آمازون WorkingWell، مجموعه‌ای از برنامه‌های طراحی شده برای جلوگیری از آسیب‌های محل کار در انبارهای خود را با تشویق به ورزش‌های کششی و عادات غذایی سالم، از جمله موارد دیگر، عرضه کرد.

تماشا کردن: جف بزوس، مدیرعامل آمازون نامه نهایی را به سهامداران منتشر کرد