کارشناسان: اتحادیه اروپا باید مقررات هوش مصنوعی خود را گسترده تر کند

تیمنیت گبرو در سال 2018.

کیمبرلی وایت | گتی ایماژ

گروهی از کارشناسان برجسته هوش مصنوعی از مقامات اروپایی خواستند قوانین حتی گسترده‌تر این فناوری را در قانون هوش مصنوعی اتحادیه اروپا دنبال کنند.

در خلاصه سیاستی که روز پنجشنبه منتشر شد، بیش از 50 فرد متخصص و امضاکننده نهادی از اروپا حمایت می‌کنند که به جای محدود کردن مقررات به تعریف محدودتر، هوش مصنوعی یا GPAI را در مقررات آتی خود لحاظ کند.

این گروه که شامل موسساتی مانند بنیاد موزیلا و کارشناسانی مانند Timnit Gebru می‌شود، می‌گوید که حتی اگر ابزارهای هدف عمومی ممکن است با استفاده‌های پرخطر طراحی نشوند، می‌توانند در تنظیمات مختلفی استفاده شوند که آنها را در معرض خطر بالاتری قرار می‌دهد. این گروه به ابزارهای مولد هوش مصنوعی اشاره می کند که در چند ماه گذشته محبوبیت خود را افزایش داده اند، مانند ChatGPT.

به گفته مهتاب خان، یکی از امضاکنندگان و همکار مقیم در ابتکار Yale/Wikimedia، مقررات باید در مورد چگونگی توسعه هوش مصنوعی، از جمله در مورد نحوه جمع آوری داده ها، افرادی که در جمع آوری و آموزش این فناوری نقش داشته و موارد دیگر در نظر گرفته شود. در مورد واسطه ها و اطلاعات

خان گفت: «GPAI باید در طول چرخه محصول تنظیم شود و نه فقط در لایه کاربرد،» و افزود که برچسب‌های ساده برای ریسک بالا و پایین «تنها ذاتاً پویایی» فناوری را نشان نمی‌دهند.

این گروه پیشنهاد می کند که سیاست گذاران اروپایی اقداماتی را برای اثبات این قانون در آینده انجام دهند، مانند اجتناب از محدود کردن قوانین به انواع خاصی از محصولات، مانند چت بات ها. و آنها هشدار می دهند که توسعه دهندگان نباید با چسباندن یک سلب مسئولیت قانونی استاندارد، از مسئولیت شانه خالی کنند.

سارا مایرز وست، مدیر عامل مؤسسه AI Now که به رهبری خلاصه سیاست کمک کرد، گفت که ظهور ابزارهای مولد AI جریان اصلی مانند ChatGPT پس از پیش نویس قبلی اتحادیه اروپا رخ داد.

مایرز وست گفت: «این نوع موج توجه به هوش مصنوعی مولد فکر می‌کنم این بند را بیشتر دید. «اما حتی قبل از آن، دسته‌بندی گسترده‌ای از انواع هوش مصنوعی وجود داشت که برای هدف خاصی استفاده نمی‌شدند که به طور مشابه این نوع معافیت را دریافت می‌کردند.»

مایرز وست گفت: «هوش مصنوعی اتحادیه اروپا تا آنجا که ما آگاه هستیم، آماده است تا به اولین مقررات جامع برای هوش مصنوعی تبدیل شود. و بنابراین با توجه به آن، به یک سابقه جهانی تبدیل خواهد شد. و به همین دلیل بسیار مهم است که این دسته از هوش مصنوعی را به خوبی اعمال کند، زیرا می تواند به الگویی تبدیل شود که دیگران دنبال می کنند.

تماشا کنید: چگونه انویدیا از بازی به غول هوش مصنوعی تبدیل شد که اکنون ChatGPT را تقویت می کند

انویدیا از گیمینگ به هوش مصنوعی گسترش پیدا کرد، اکنون شرط بزرگ در حال نتیجه دادن است زیرا تراشه های آن ChatGPT را تقویت می کنند.