کاربران صفحه کلید مایکروسافت به دلیل توقف تولید لوازم جانبی بسیار ویران شده اند

میز خانگی Brittany Matter دارای ماوس، صفحه کلید و صفحه شماره است که در مجموعه دسکتاپ ارگونومیک مایکروسافت Sculpt وجود دارد که تولید آن متوقف شده است. او هنگام مسافرت کیبورد را در کوله پشتی می چسباند، زیرا دوست دارد هنگام کار راحت باشد.

ماده بریتنی

چه زمانی مایکروسافت مدیر عامل شرکت ساتیا نادلا در یادداشتی در ژانویه گفت که “تغییراتی در سبد سخت افزاری ما ایجاد خواهد شد”، این خبر برای افرادی مانند بریتنی ماتر اهمیت نگران کننده ای داشت.

یک نویسنده مستقل در المپیا، واشنگتن، از طرفداران صفحه کلید ارگونومیک مایکروسافت است که اولین نسخه از آن تقریباً 30 سال پیش شروع به فروش کرد. او حتی زمانی که اوایل این ماه برای چند روز به هاوایی سفر کرد، صفحه کلید و ماوس خود را به همراه داشت.

اظهارات نادلا به معنای پایانی برای لوازم جانبی مورد علاقه او بود.

آیا تا به حال علائم غش را تجربه کرده اید؟ موضوع در مصاحبه ای گفته است. “این دردی است که پشت گردن شما را می خزد. از حرکت دادن گردن به چپ و راست جلوگیری می کند و سپس تحرک شما کاملاً کاهش می یابد. این دردی است که من تجربه کرده ام زمانی که ماوس و کیبورد من ارگونومیک نیستند.”

صفحه کلید هرگز یک تجارت بزرگ برای مایکروسافت نبوده است، زیرا به دلیل نرم افزار رایانه شخصی همه جا به یک نام شناخته شده تبدیل شد و سپس ورود گسترده ای به بازی با Xbox داشت. در حال حاضر، بسیاری از کسب و کار مایکروسافت ناشی از استفاده از خدمات ابری آن توسط مشاغل، مدارس و سازمان های دولتی است.

اما از زمان ورود به تجارت صفحه کلید در سال 1994 – چهار سال زودتر از رهبر فعلی بازار لاجیتک – مایکروسافت طرفداران زیادی را به محصولات ارگونومیک خود جذب کرده است. در حالی که این شرکت به تولید صفحه کلید ادامه می دهد، محصولات ارگونومیک شناخته شده را به عنوان بخشی از تلاش گسترده تر برای اولویت بندی دسته های در حال رشد غروب می کند.

به رنگ بژ، صفحه کلید طبیعی مایکروسافت، کلیدهای حروف را به دو دسته تقسیم می کند تا دست چپ تایپیست کمی به سمت راست متمایل شود و بالعکس. کلیدهای ویندوز را در دو طرف نوار فاصله قرار داده بود.

جف اتوود، یکی از بنیانگذاران سایت پرسش و پاسخ برنامه نویسی Stack Overflow می گوید: «در واقع استفاده از آن لذت بخش بود. “به نظر جالب می رسید. می توانید ببینید که آنها تلاش می کردند کاری انجام دهند. این فقط زیبایی شناسی نبود. هدفی داشت.”

Matter تقریباً یک دهه پیش، زمانی که برای Zulily کار می کرد، صفحه کلیدهای ارگونومیک را کشف کرد. شرکت تجارت الکترونیک یک صفحه کلید و ماوس ارگونومیک به او داد که درد مچ دست او را کاهش داد.

پس از آن، او رفت سیب مسیر و از صفحه کلید داخلی لپ تاپ خود استفاده کرد. سپس، چهار سال پیش، او خود را در یک نقش آزاد با مارول یافت، که به او تجهیزات نمی داد.

ماتر گفت: “من به چیزی نیاز داشتم که 100 دلار یا کمتر بود.”

Wirecutter، وب سایت بررسی محصولات نیویورک تایمز، یک صفحه کلید از مایکروسافت را توصیه کرد. او رفت به بهترین خرید و دسکتاپ ارگونومیک Sculpt را خریداری کرد که حاوی یک ماوس، یک صفحه کلید و یک صفحه شماره جداگانه بود که می توانست در کنار صفحه کلید قرار دهد.

در عرض یک سال، دو تا از کلیدها ظاهر شدند.

او می‌گوید: «به پوشیدن آنها ادامه دادم و به نوعی با آن برخورد کردم. “اما بعد یادم آمد، من این ضمانت را دارم.”

Matter به Best Buy بازگشت و او را جایگزین کرد. مجموعه جدید از آن زمان تاکنون پابرجا بوده است. و اکنون وقتی ماتر به سفر می‌رود، کیبورد را در کوله پشتی صنایع کروم خود قرار می‌دهد.

او گفت: “این یک جورهایی بلند است، و بنابراین درست در آنجا جا می شود.”

کیبورد برای مادر و پسر

هنگامی که صفحه کلید طبیعی مایکروسافت در بازار ظاهر شد، توجه مت استاینهوف را که به عنوان مدیر سیستم در روزنامه ای در فلوریدا کار می کرد، جلب کرد. افراد در کسب و کار اخبار نگران بودند که صفحه کلیدهای خاص ممکن است آنها را با آسیب های استرس مکرر مواجه کند. صفحه کلید مایکروسافت برای Steinhoff عجیب به نظر می رسید، اما او به هر حال پس از یافتن کوپنی برای آن، یکی را خرید.

اشتاینهوف گفت: «این یک منحنی یادگیری بود. من خیلی قیافه های عجیب و غریب داشتم. اما وقتی به آن عادت کردم، احساس راحتی کردم.

اشتاینهوف برای این محصول تبشیری شد. او در سال 1998 روزنامه را تغییر داد و مدل جدیدتر مایکروسافت طبیعی صفحه کلید Elite را خرید. مادرش که یک کتابدار بازنشسته در وست پالم بیچ، فلوریدا بود، نیز یکی داشت.

لیلا استاینهوف، یک حسابدار بازنشسته، هنوز از صفحه کلید طبیعی Microsoft Elite استفاده می کند که در سال 1998 منتشر شد.

مت استاینهوف

با این حال، طبیعی صفحه کلید نخبگان محصول محبوب جهانی نبود.

کلیدهای جهت دار به شکل الماس چیده شده بودند. هیو مک‌لون، محقق ارشد تجربه کاربری در این شرکت، گفت: مایکروسافت آنها را به این شکل طراحی کرد زیرا برخی از افراد شکایت داشتند که صفحه‌کلید قبلی فضای بیش از حد میز را اشغال می‌کند.

به گفته اشتاینهوف، با این حال، طرح‌بندی به‌روز شده، بازی یا دور زدن صفحه‌گسترده را غیرممکن کرده است. “آنها فقط در موقعیت مناسبی نیستند.”

مک لون خطاب به منتقدان خوشه پیکان الماس این جمله را داشت: “متاسفم. متاسفم.”

در سال 2005، اشتاینهوف کار جدیدی را آغاز کرده بود. او صفحه کلید طبیعی ارگونومیک 4000 مایکروسافت را دریافت کرد، که کلیدهای پیکان را به جهت سنتی تر معکوس T برگردانده بود.

مک لون هفت سال روی طراحی مدل 4000 کار کرده بود.

صفحه کلید جدید دارای یک برآمدگی بلندتر در وسط بود و کلیدهای خاصی به سمت داخل و بالا تنظیم شده بودند تا کاربران مجبور نباشند انگشتان خود را تا این اندازه دور برسانند. قرار نبود فقط راحت باشد. مک لون همچنین به عملکرد و جذابیت اهمیت می داد.

یک مطالعه نشان داده است که 22 نفر از 23 نفر هندسه صفحه کلید طبیعی ارگونومیک 4000 را به مایکروسافت طبیعی کیبورد پرو قدیمی تر ترجیح می دهند. طبق داده‌های Circana، این کیبورد به پرفروش‌ترین صفحه‌کلید سیمی پس از فروش در ایالات متحده تبدیل شد.

توسعه دهنده نرم افزار Marco Arment آن را توصیه کرد. پل گراهام، یکی از بنیانگذاران شتابدهنده استارتاپی سیلیکون ولی، Y Combinator، با استفاده از آن عکس گرفته شد.

“من به وجد آمده ام!” اتوود پس از خرید وبلاگ خود در برنامه نویسی ترسناک نوشت.

اشتاینهوف 11 سال از او استفاده کرد. تعویض شش سال دیگر طول کشید. در سال 2022، او یک صفحه‌کلید ارگونومیک مایکروسافت برای خانه‌اش در Palm Beach Gardens، فلوریدا، و یک صفحه‌کلید دیگر برای زمانی که در دفتر مشتری کار می‌کرد، خرید.

از بالا به پایین، مجموعه خانگی مت اشتاینهاف شامل صفحه کلید ارگونومیک مایکروسافت است که او هر روز از آن استفاده می کند، صفحه کلید طبیعی مایکروسافت ارگونومیک دسکتاپ 7000 که کسی به او داده است و صفحه کلید قدیمی مایکروسافت طبیعی ارگونومیک 4000، که او آن را به عنوان پشتیبان نگه می دارد.

مت استاینهوف

هیچ یک از مدل ها برای Steinhoff عالی نبوده اند، اما او از مقرون به صرفه بودن آنها قدردانی می کند. و اتکا به آنها در تمام این سالها شاید نوعی اقدام پیشگیرانه بود. برادرش اخیرا به دلیل سندرم تونل کارپال جراحی شده است.

او گفت: «مطمئناً با داشتن صفحه‌کلید ارگونومیک آن را به تعویق انداختم.

در مورد کیبورد مادرش، خانواده اشتاینهوف می‌دانند که حتی زمانی که کامپیوتر او را هر 10 سال یا بیشتر به روز می‌کنند، به آن دست نزنند.

او در ایمیلی به پسرش نوشت: «من واقعاً، واقعاً، واقعاً صفحه کلیدم را دوست دارم. “نه، شما نمی توانید آن را داشته باشید.”

ادی آدامز، مدیر ارگونومی این شرکت، در مصاحبه ای در سال 2022 گفت که بسیاری از توسعه دهندگان نرم افزار در مایکروسافت نیز آنها را دوست دارند.

او گفت: “من فکر می کنم این به این دلیل است که مردم به آن عادت کرده اند.”

یک بازار در حال تغییر

اتوود گفت که می‌داند چرا مایکروسافت پس از سال‌ها تصمیم به عقب‌نشینی از بازار گرفت. برای مثال، محبوبیت صفحه کلیدها افزایش یافته است، و مردم ویدئوهایی را در رسانه های اجتماعی از خود در حال مونتاژ آنها ارسال می کنند. در دهه 1990، افراد معمولی که رایانه شخصی خریداری می کردند، فقط از صفحه کلید موجود در جعبه استفاده می کردند.

روی میز اتوود در خانه‌اش در برکلی، کالیفرنیا، صفحه‌کلید رنگین‌آمیزی قرار دارد که شخصی برای او ساخته است.

آتوود، که در سال 2013 اعلام کرد که با کیبوردهای WASD بر روی یک صفحه‌کلید مکانیکی جداشده به نام Code همکاری کرده است، گفت: «این صنعت بالغ است و آنها چیزهای دیگری دارند که می‌خواهند روی آنها تمرکز کنند. آنها واقعاً سزاوار اعتبار زیادی برای چیزهای سخت افزاری هستند.

یکی از سخنگویان مایکروسافت در ایمیلی به CNBC گفت که این شرکت “بر روی مجموعه لوازم جانبی رایانه های شخصی ویندوز تحت نام تجاری Surface تمرکز می کند.”

مک‌لون صاحب یک Microsoft Wireless Comfort Desktop 5050 است که صفحه‌کلید آن از طراحی منحنی‌ای استفاده می‌کند که او قبل از ترک مایکروسافت در سال 2009 پیشگام بود. کلیدها برای تشویق وضعیت بدنی خوب، با کلیدهای بزرگ‌تر در وسط تنظیم شده‌اند. کیت Sculpt Comfort Desktop معاصر مایکروسافت شامل صفحه کلیدی است که از سبک مشابهی استفاده می کند.

این کیبورد در وب سایت مایکروسافت موجود نیست، اگرچه در آمازون موجود است. یک نفر در ژاپن پس از شنیدن خبر توقف تولید مایکروسافت از آمازون، 10 عدد خرید.

مک لون چه پیشنهادی دارد؟

مک لون که اکنون به عنوان مدیر ارشد تحقیقات تجربه کاربری در T-Mobile کار می کند، گفت: “نمی دانم. بهترین چیز بعدی را بخرید. آنها را ذخیره کنید.”

نسخه‌های دیگر کیبوردهای قدیمی‌تر مایکروسافت نیز موجود نیستند، اما فعلاً می‌توان آن‌ها را در جای دیگری آنلاین یافت.

مایکروسافت همچنان صفحه‌کلید ارگونومیک سرفیس را که در سال 2016 عرضه شد، می‌فروشد. سخنگوی شرکت گفت، در حالی که موجودی آن در وب‌سایت این شرکت به پایان رسیده است، “به‌عنوان بخشی از مجموعه لوازم جانبی رایانه شخصی ما با برند سرفیس باقی می‌ماند.” قیمت این مدل در آمازون 129.99 دلار است که دو برابر قیمت صفحه کلید ارگونومیک مایکروسافت متوقف شده است.

شرکت های دیگر، از جمله لاجیتک، همچنان صفحه کلیدهای ارگونومیک تولید می کنند. اما این برای افرادی مانند ماده تسلی کمی ندارد.

ماتر در ایمیلی نوشت: «من خیلی ویران هستم. قبل از اینکه فروش آنها را متوقف کنند، باید مجموعه دیگری را به عنوان پشتیبان بخرم.

تماشا کردن: ایلان ماسک می گوید که نگران کنترل مایکروسافت بر OpenAI است

ایلان ماسک می گوید که نگران کنترل مایکروسافت بر OpenAI است