چگونه HBO از ادغام AOL و AT&T جان سالم به در برد و تلویزیون را متحول کرد

به مدت 50 سال، HBO در تلویزیون به عنوان یکی از اولین شبکه های تلویزیونی پولی که فیلم های ناقص، مسابقات بوکس زنده، کنسرت ها و برنامه های کمدی را پخش می کرد، پیشگام بوده است. طی بیست سال گذشته، HBO به استاندارد طلایی در داستان سرایی در تلویزیون تبدیل شده است و توانسته است در سه ماهه اول سال 2022، 546 جایزه امی را به دست آورد و نزدیک به 80 میلیون مشترک در سراسر HBO و HBO Max در سه ماهه اول 2022 به دست آورد. با این حال، HBO هرگز متعلق به خودش نبوده است. کسب و کار مستقل این شبکه از ادغام پس از ادغام با یکی از ادغام‌ها، AOL Time Warner که بدترین معامله در تاریخ شرکت‌های مدرن آمریکا محسوب می‌شود، جان سالم به در برده است. در سال 2023، HBO اکنون تحت تأثیر قرار گرفته است برادران وارنر دیسکاوری، و مدیر عامل آن، دیوید زاسلاو، به دنبال اقدامات کاهش هزینه و تغییر نام تجاری HBO Max برای کاهش بدهی تخمینی 55 میلیارد دلاری است که از AT&T به ارث رسیده است.

امروزه، وقتی به HBO فکر می کنیم، معمولاً به سریال های پرهزینه و برنده جوایزی مانند Game of Thrones، Succession، The Last of Us و بسیاری دیگر فکر می کنیم. با این حال، برنامه نویسی فیلمنامه اصلی جایی نبود که HBO شروع کرد. تولد HBO با مدرن شدن تلویزیون در سراسر ایالات متحده و ظهور کابل در دهه های 1960 و 70 مصادف شد. جیمز اندرو میلر، روزنامه نگار و نویسنده کتاب “Tinderbox: HBO’s Ruthless Pursuit of New” می گوید: “زمانی که چاک دولان اساساً HBO را اختراع می کرد در حالی که سعی می کرد نیمی از منهتن را برای کابل سیم کشی کند. این بخشی از شرکت Dolan’s Sterling Communications and Time Inc. بود.” مرزها.”

HBO در 8 نوامبر 1972 شروع به کار کرد و یکی از اولین شبکه های تلویزیونی پولی با 344 مشترک در Wilkes Barre، پنسیلوانیا بود. یک سال بعد، شرکت تایم شرکت ارتباطات استرلینگ را تصاحب کرد و در آن زمان تنها والد HBO شد – جرقه 50 سال تاسیس یک سری شرکت های مادر برای این تجارت. در طول دهه 1970 و اوایل دهه 80، اکثر برنامه های HBO به سادگی فیلم های بدون قطع، بدون وقفه و بدون سانسور همراه با رویدادهای زنده از بوکس گرفته تا کنسرت و فیلم های کمدی ویژه بود. از آنجایی که HBO یک سرویس پولی بود، این شرکت در سال‌های اولیه خود نگران جلب رضایت تبلیغ‌کنندگان نبود.

این تنها شبکه‌ای بود که کسی تا به حال آن را امتحان کرده بود و در جایی که توسط تبلیغات پشتیبانی نمی‌شد، راه افتاد. این در دهه 1970 بود، زمانی که سه شبکه بزرگ، CBS، ABC، NBC، 95 درصد از بینندگان را داشتند و اساساً آنها تمام پول و همه ستاره ها را در اختیار داشتند.

جف بیوکز

مدیر عامل سابق، HBO و شرکت تایم وارنر.

برای چندین سال، HBO یکی از معدود مکان‌هایی بود که مشتریان می‌توانستند فیلم‌های مورد علاقه‌شان را کاملاً بدون آگهی و خارج از سالن‌های سینما تماشا کنند. با این حال، با ظهور VHS، Blockbuster، و دیگر فروشگاه های اجاره ویدئو. کسب و کار اچ بی او در حال کاهش بود. Bewkes به CNBC گفت: “دلیل شماره یک ما برای اینکه مردم برای HBO مشترک می شوند اکنون توسط Blockbuster گرفته شده است. و ما چه کار می کنیم؟ ما باید سریال های اصلی بسازیم.”

در سال 1989، شرکت تایم قراردادی 14 میلیارد دلاری برای ادغام با Warner Communication اعلام کرد و بزرگترین شرکت رسانه ای و سرگرمی زمان خود را ایجاد کرد. دوره تایم وارنر یک مدل مالتی پلکس را برای HBO به وجود آورد تا از انحراف کاسته شود و برنامه های اصلی «Dream On» و «The Larry Sanders Show» را آغاز کرد. “در اواخر دهه 1990 و اوایل دهه 2000، شبکه سرمایه گذاری های بزرگی روی محتوای اصلی انجام داد. HBO “Dream On” و “The Larry Sanders Show” را با شرط بندی های جسورانه دنبال کرد که تبدیل به عزیزان منتقدی مانند “Sopranos” و “Sex and شهر».

می دانستیم که باید متفاوت باشیم. آی تی [HBO] به‌ویژه در سال‌های اولیه، باید به سادگی ارزش پرداخت را داشته باشد.

ریچارد پللر

مدیر عامل سابق HBO

در سال 2002، HBO خود را تحت ادغام دیگری دید، این بار، یکی از بدترین ادغام‌ها در تاریخ شرکت‌های مدرن آمریکا. این قرارداد بیش از 160 میلیارد دلار با زیان خالص 98 میلیارد دلاری برای AOL Time Warner در پایان سال 2002 مواجه شد. ادغام مشکل دار آن سال ها طول کشید تا Jeff Bewkes تایم وارنر را از AOL جدا کند، اما در سال 2009، Time Warner Inc. از AOL جدا شد. AOL. “بعد از لغو قرارداد AOL، جف بیوکس مجبور شد تصمیمات زیادی در مورد بخش های مختلف که هرس یا فروخته یا چرخانده شده بودند، بگیرد. و در نهایت، او شرکت را به یک شرکت محتوای خالص تبدیل کرد. من فکر می کنم. آنچه جف در مورد آن بسیار قاطع بود. برای همکاران من در ترنر و برادران وارنر و HBO بود.

در سال 2009، شرکت تایم وارنر به طور کامل از AOL جدا شد. در این دوران پرتلاطم، HBO ادامه داد. نمایش‌های پرطرفداری مانند Game of Thrones، True Blood، Veep، Insecure، و بسیاری دیگر با ۲۲۸ برنده اولیه امی بین سال‌های 2009 تا 2017، با 228 برنده اولیه امی در بین سال‌های 2009 تا 2017 بر سر و صدای پرفروش‌ترین سرویس تلویزیونی پولی در ایالات متحده تسلط داشتند. در زمانی که رشد داخلی با قطع طناب و رقابت شدید سایر استریمرها کاهش یافت. برای مبارزه با این موضوع، شبکه دو تلاش عمده را در نظر گرفت: رشد بین‌المللی و پخش جریانی.

ادغام دیگری برای HBO در افق بود زیرا تایم وارنر توسط AT&T به مبلغ 85.4 میلیارد دلار در سال 2016 خریداری شد. تکمیل این معامله بیش از 18 ماه طول کشید زیرا با مخالفت تنظیم کنندگان و وزارت دادگستری مواجه شد. تحت AT&T، Time Warner تبدیل به WarnerMedia شد و به نظر می‌رسید که تصویر برند معتبر HBO را در دنیای گسترده‌تر استریم برای رقابت با شرکت‌هایی مانند نتفلیکس فعال کند. وارنر مدیا به جای تقویت محصولات پخش فعلی HBO، HBO Go و HBO Now، پخش کننده جدیدی ایجاد کرد که کاتالوگ گسترده فیلم و تلویزیون WarnerMedia را با HBO ترکیب کرد و HBO Max را تشکیل داد.

ویدیوی بالا را تماشا کنید تا بدانید چگونه HBO Max تصویر برند HBO را تغییر داد و چرا تغییر برند سرویس پخش در سال 2023 می‌تواند برای HBO خوب باشد.