چگونه می توان در مورد حقوق برای اولین کار خود مذاکره کرد

پونی وانگ | E+ | گتی ایماژ

این داستان بخشی از CNBC’s College Money Guide 2023 است، مجموعه‌ای برای کمک به دانش‌آموزان و فارغ‌التحصیلان اخیر پول خود را درک کنند و زندگی بزرگسالی خود را در یک مسیر مالی خوب شروع کنند.

گرفتن اولین شغل تمام وقت خود از دانشگاه هیجان انگیز است!

این هیجان انگیز است که بدانید شخصی می خواهد شما را برای یک شغل حرفه ای استخدام کند، حقوق می گیرید و رسما وارد بزرگسالی می شوید. اما مهم است که اینقدر درگیر احساس «این یک افتخار است که پیشنهاد را دریافت کنم» گرفتار نشوید و حمایت از خودتان را فراموش نکنید.

اطلاعات بیشتر از CNBC’s College Money Guide:
نکات شکار شغل برای کلاس 2023
راهنمای بودجه بندی آسان برای دانشجویان، فارغ التحصیلان جدید
چگونه اولین ماشین خود را بخرید: نکاتی برای پیمایش در یک بازار “بی سابقه”.

به گفته CareerBuilder، تقریباً سه چهارم، 73 درصد از کارفرمایان انتظار دارند که نامزدها در مورد حقوق و دستمزد مذاکره کنند. اما 55 درصد از کارگران وقتی شغل جدیدی به آنها پیشنهاد می شود، حقوق بیشتری درخواست نمی کنند.

الکساندرا کارتر، استاد دانشکده حقوق کلمبیا که مهارت‌های مذاکره را آموزش می‌دهد، می‌گوید: «بله، قطعاً، شما همیشه باید سعی کنید در مورد اولین پیشنهاد شغلی خود و در واقع و در مورد هر پیشنهاد شغلی مذاکره کنید. “کارفرمایان از شما انتظار دارند که مذاکره کنید.”

کارفرمایان سعی می‌کنند شما را «تا آنجا که می‌توانند ارزان» دریافت کنند

چرا دفاع از خود مهم است؟ زیرا کاری که با اولین پیشنهاد شغلی خود انجام می دهید، پایه و اساس تمام نقش های آینده شماست. در مورد حقوق اول بالاتر مذاکره کنید و وقتی زمان حقوق بعدی شما فرا می رسد، از سطح بالاتری شروع می کنید. در مذاکره شکست خورده اید، و شما عقب مانده اید – به خصوص که اولین پیشنهاد یک شرکت ممکن است بهترین نباشد.

لیندا بابکوک، استاد اقتصاد در دانشگاه کارنگی ملون و نویسنده کتاب‌هایی مانند «زنان نمی‌پرسند: هزینه بالای اجتناب از مذاکره»، می‌گوید: «هیچ کارفرمایی به شما پیشنهاد نمی‌کند که مایل به پرداخت باشد. ” “آنها سعی می کنند تا آنجا که می توانند شما را ارزان کنند.

“هیچ چیز شخصی نیست – فقط یک تجارت است.”

مذاکره فقط اعداد نیست. همچنین در مورد پیام ها است.

الکساندرا کارتر

نویسنده کتاب “بیشتر بخواهید: 10 سوال برای مذاکره در مورد هر چیزی”

فارغ التحصیلان جدید اغلب فکر می کنند که هیچ اهرمی برای مذاکره با اولین پیشنهاد شغلی خود ندارند، اما این درست نیست.

کارتر که همچنین نویسنده کتاب «بیشتر بپرسید: 10 سؤال برای مذاکره درباره هر چیزی» می‌گوید: «شما اهرم‌های بیشتری از آنچه فکر می‌کنید دارید. “شما با تمرکز بر نقاط قوت خود شروع می کنید.

او اضافه کرد: «فقط به این دلیل که تجربه کمی دارید به این معنی نیست که از نظر ارزشی کم دارید.» او افزود: «بخشی از موفقیت شغلی این است که یاد بگیرید داستان خود را بگویید و انواع مشکلاتی که می توانید برای شرکت حل کنید. “

3 تاکتیک در نزدیک شدن به مذاکره حقوق

کارتر گفت، مذاکره شما از لحظه ای که برای اولین مصاحبه می نشینید شروع می شود.

او گفت: «مذاکره فقط در مورد اعداد نیست، بلکه در مورد پیام ها نیز هست. “شما می خواهید به آن کارفرما آموزش دهید که چگونه برای شما ارزش قائل شود و چگونه در مورد آنچه از اولین تعامل به میز آورده اید فکر کند.”

این سه استراتژی ممکن است کمک کند:

  1. حقوق معمولی را تحقیق کنید با درک اینکه نرخ ادامه کار برای شغلی که برای آن درخواست می کنید چقدر است وارد شوید. به لطف قوانین شفافیت حقوق، شرکت ها به طور فزاینده ای محدوده حقوقی را برای مشاغل ارسال می کنند. اما همچنین ایده خوبی است که تکالیف خود را با استفاده از Glassdoor، Salary.com یا سایر سایت‌های شغلی که حقوق ارسال می‌کنند، انجام دهید. همچنین ایده خوبی است که با یک دوست یا مربی در این صنعت تماس بگیرید تا از حقوق این موقعیت مطلع شوید. اگر فردی را در شرکتی که برای آن درخواست می دهید می شناسید – حتی بهتر است.
  2. لحن مناسب را تنظیم کنید. شما می خواهید در درخواست خود برای دستمزد بالاتر با اعتماد به نفس و دوستانه رفتار کنید. کارتر می گوید آن شخصی را که در حال مذاکره با او هستید به عنوان یک شریک فکر کنید نه یک دشمن. کارتر گفت: “من در مذاکره ضرب المثلی دارم: “من هرگز درخواست نمی کنم – من استخدام می کنم.” “من می‌خواهم آن شخص را به سمت میز خودم بکشم تا روی یک هدف مشترک کار کنیم. در این مورد، این چیزی است که من روی میز می‌آورم و این چیزی است که شرکت روی میز آورده است. چگونه می توانیم این بسته را چیزی بسازیم که هر دوی ما را هیجان زده کند.'”
  3. بر نقاط قوت خود تاکید کنید. ممکن است تجربه کاری زیادی نداشته باشید اما چیزی که دارید یک مدرک جدید است. و در حالی که ممکن است فکر نکنید که تازه از کالج به عنوان یک مزیت فارغ التحصیل شده اید – این چنین است. این بدان معناست که شما در مورد آخرین فناوری و پیشرفت‌ها در زمینه خود آموزش دیده‌اید، بنابراین می‌توانید مهارت‌ها و شایستگی‌هایی را به شرکت بیاورید که کارمندان فعلی آن ندارند.

چگونه پاسخ دهید: “محدوده حقوق شما چقدر است؟”

همه سعی می‌کنند اولین نفری نباشند که شماره‌ای را بیرون می‌اندازند، اما آن‌جاست: استخدام‌کننده یا مصاحبه‌کننده می‌پرسد به دنبال چه محدوده حقوقی هستید. چگونه به آن پاسخ می دهید؟

کارتر توضیح داد: “من می گویم، “از اینکه سوال کردید متشکرم. بیشتر به من بگویید که شرکت این محدوده را چگونه می بیند و یک نامزد چگونه در آن قرار می گیرد.” “به عبارت دیگر، من می خواهم ابتدا، قبل از اینکه عددی را ارائه کنم، نحوه ارزش گذاری شرکت برای عوامل مختلف را درک کنم.”

چگونه قبل از شروع به کار بر سر حقوق خود مذاکره کنید

به عنوان مثال، اگر آنها بگویند 100,000 دلار برای افرادی با دو سال تجربه و 50,000 دلار برای افرادی است که دقیقاً کالج را سپری کرده اند – این پاسخ شما را همانجا به شما می دهد.

اگر آنها می گویند که این واقعاً یک مورد به مورد است، پس به آن توصیه برگردید تا روی نقاط قوت خود تمرکز کنید.

کارتر می‌گوید: «اگر بتوانم داستانی در مورد اینکه چگونه مدارک، تحصیلات و تجربیاتم تأثیر قابل‌توجهی می‌گذارند، بگویم، می‌توانم فوراً وارد آنجا شوم و برای چیزهای بیشتری مذاکره کنم.» تا زمانی که به طور کامل متوجه نشدم که شرکت چگونه این محدوده را مشاهده می کند، عددی را اعلام نمی کنم.

چگونه بپرسیم: “مزد کار چقدر است؟”

بله، می توانید از آنها بپرسید که محدوده حقوق برای این موقعیت چقدر است، اما زمان بندی همه چیز است. فقط به زبان نیاورید: “این شغل چقدر حقوق دارد؟” در عوض، صبر کنید تا زمانی که اطلاعات زیادی در مورد نقش و مسئولیت‌ها پرسیدید و قبلاً در مورد آنچه روی میز آورده‌اید صحبت کرده‌اید.

سپس، کارتر پیشنهاد می‌کند که بگوید: “من از این گفتگوها لذت بردم، و فقط دوست دارم مطمئن شوم که ما در مورد غرامت همسو هستیم.

اگر پیشنهاد شغلی خیلی کم باشد چه باید کرد؟

خوب. بنابراین، اکنون آنها به شما پیشنهاد داده اند – اما این کافی نیست. چه کاری می توانی انجام بدهی؟

گوریک نگ، مشاور شغلی دانشگاه هاروارد و نویسنده “قوانین ناگفته”، گفت: برخی از موقعیت‌ها وجود دارند که در آن‌ها حقوق پایه استاندارد شده است و ممکن است آنقدر فضا برای تکان دادن نداشته باشید. اگر در یک برنامه توسعه رهبری در یک شرکت Fortune 500 یا یک بانک بزرگ یا شرکت حسابداری یا مشاوره پذیرفته شوید، ممکن است این امر محتمل باشد. سازمان‌های کوچک‌تر و ساختارمندتر، استحکام کمتری در باند دستمزد خود خواهند داشت، بنابراین ممکن است بتوانید برای بیشتر مذاکره کنید. مهم است که شرایط را بخوانید.

اگر یک پیشنهاد رقابتی دارید (به همین دلیل مهم است که برای بسیاری از مشاغل و نه فقط چند شغل رویایی درخواست دهید) یا اگر مهارت تخصصی در بازار کار داغ دارید، می تواند کمک کند.

Ng گفت: “من فارغ التحصیلان جدید با مجموعه مهارت های مهندسی خاص را دیده ام که چندین پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند – همه از شرکت هایی که به شدت در حال رقابت با یکدیگر هستند – که “اهرم” درخواست بیشتر را داشتند.” بنابراین، از خود بپرسید: “آیا من یک دوجین در این نقش یا صنعت هستم؟ یا آیا فارغ التحصیلان زیادی با مهارت های خاص من یا کسانی که مایل به انجام کار خاص من هستند وجود ندارد؟”

“اگر تحقیق را انجام داده اید تا مطمئن شوید که تعداد شما بر اساس برخی معیارها قابل توجیه است – صلاحیت های شما، یا آنچه از سایر آگهی های شغلی دیده اید، پس حق خود را دارید که با آن مخالفت کنید، حتی اگر حرکت مهمی باشد. “کارتر گفت.

کاری که نباید انجام دهید این است که عوامل خارجی مانند تورم یا هزینه های شخصی مانند بدهی دانشجویی را مطرح کنید.

کارتر می‌گوید: «شرکت‌ها حقوق و دستمزد را بر اساس آنچه برای کارمندان مناسب است تعیین نمی‌کنند. “این خیلی بیشتر در مورد ارزشی است که می توانید به شرکت ارائه دهید” و همچنین نرخ بازار برای آن موقعیت.

اگر آنها در پیشنهاد نهایی خود قاطعیت دارند اما این پیشنهاد کم است، می توانید در مورد مزایای دیگری بپرسید. شاید آنها یک باشگاه ورزشی رایگان، بودجه سفر یا آموزش یا کمک هزینه ای برای تجهیزات اداری خانگی داشته باشند، اگر کار کامل یا نیمه راه دور باشد.

من فارغ التحصیلان جدید با مجموعه ای از مهارت های مهندسی خاص را دیده ام که چندین پیشنهاد شغلی دریافت کرده اند … که “اهرم” درخواست بیشتر را داشتند.

گوریک نگ

مشاور شغلی هاروارد و نویسنده “قوانین ناگفته”

کارتر گفت: “من بعد از بهترین و فینال برنمی گردم و 50000 دلار بیشتر درخواست نمی کنم.” “اگر احساس شدیدی داشتید برگردید – یک چیز افزایشی که آن شغل را برای شما مناسب می کند.

“قدردانی خود را ابراز کنید و بخواهید به جای درخواست.”

مذاکره همیشه برای همه آسان نیست، اما مهم است که آن را برای آینده مالی خود – و برای آینده خود در شرکت انجام دهید.

کارتر گفت: «وقتی از طرف خودتان مذاکره می‌کنید، به شرکت نشان می‌دهید که چه نوع مذاکره‌کننده‌ای از طرف آن‌ها خواهید بود». “شما خود را به عنوان یک رهبر و کسی که باید از دقیقه اول برای شما ارزش قائل شوید قرار می دهید.”

مشترک CNBC در یوتیوب شوید.