چگونه در یک بازار کار سخت استخدام شویم – نکاتی برای کلاس 2023

یک دانشجوی فارغ التحصیل از کالج شهر نیویورک، در مراسم آغاز به کار کالج در بخش هارلم منهتن، پیامی را روی کلاه خود می پوشاند.

مایک سگار | رویترز

این از خبرنامه CNBC Work It در لینکدین در مورد همه چیزها – از نحوه ایجاد شغل تا نحوه موفقیت در حرفه خود اقتباس شده است. اینجا کلیک کنید برای اشتراک

تقریباً زمان آن است که کلاس 2023 روی صحنه برود، کلاه خود را به هوا پرتاب کند و در نهایت وارد نیروی کار شود.

انگار داشتن تمایز این که اولین کلاس فارغ التحصیلی هستند که در تمام چهار سال زندگی دانشگاهی خود تحت تأثیر کووید قرار گرفته اند کافی نبود، اکنون آنها نیز در بازار کار سخت فارغ التحصیل می شوند. با عناوین روزانه در مورد اخراج و احتمال رکود، بسیاری از کارفرمایان برنامه های خود را برای استخدام فارغ التحصیلان جدید کاهش می دهند.

طبق دیدگاه انجمن ملی کالج ها و کارفرمایان، کارفرمایان قصد دارند در سال 2023 فقط 3.9 درصد بیشتر از سال 2022 فارغ التحصیلان دانشگاهی را استخدام کنند. این میزان نسبت به پیش بینی افزایش 14.7 درصدی استخدام در زمان بررسی کارفرمایان در پاییز به شدت کاهش یافته است.

اطلاعات بیشتر از امور مالی شخصی:
چگونه فارغ التحصیلان جدید می توانند شانس خود را برای یافتن شغل بهتر کنند
در اینجا اولین حرکاتی است که باید در صورت از دست دادن شغل خود انجام دهید
چگونه پیشنهاد کمک مالی خود را بفهمیم

بخشی از این به دلیل شرکت‌هایی است که در چند سال گذشته با شروع بهبود اقتصاد از همه‌گیری، استخدام را افزایش دادند و سپس در میان چشم‌انداز اقتصادی نامشخص شروع به عقب‌نشینی کردند.

Shawn VanDerziel، مدیر اجرایی NACE، گفت: “برخی از صنایعی که در گذشته افزایش های زیادی را برنامه ریزی کرده بودند، استخدام های دانشگاهی خود را کاهش می دهند.” این امر به ویژه در مورد شرکت‌های فناوری صادق است که پس از استخدام در تعداد زیادی در طول همه‌گیری، کارکنان خود را اخراج می‌کنند.»

صنعت فناوری بیشترین اخراج‌ها را در بین هر بخش تجربه کرده است – تقریباً 40٪ از کل اخراج‌ها طبق گفته‌های Challenger، Gray & Christmas – و همچنین شاهد برخی از چشمگیرترین کاهش‌ها در استخدام فارغ‌التحصیلان جدید هستند.

کارفرمایان در صنعت اطلاعات در پاییز گفتند که انتظار دارند 87 درصد فارغ التحصیلان بیشتر از سال قبل استخدام کنند. اکنون کاهش 17 درصدی استخدام را پیش بینی می کنند. سازندگان لوازم الکترونیکی کامپیوتری انتظار دارند استخدام را حدود 19.1 درصد افزایش دهند، نسبت به انتظار افزایش 41 درصدی در پاییز.

صرف نظر از اینکه در چه رشته ای تحصیل کرده اید یا چه صنعتی را هدف قرار داده اید، چند کار وجود دارد که می توانید برای یافتن اولین شغل بعد از دانشگاه، با وجود بازار کار سخت، انجام دهید.

1. در صنایع و مکان های مختلف اعمال شود

بسیاری از فارغ التحصیلان ایده خاصی از نوع شغلی که پس از فارغ التحصیلی می خواهند دارند، دارند. اما می‌توانید از ایجاد یک شبکه گسترده سود ببرید: برای بسیاری از مشاغل درخواست دهید و برای مشاغل دیگر در صنایعی که ممکن است به دنبال مجموعه مهارت‌های شما باشند باز باشید.

واندرزیل گفت: «با وجود این تغییرات، این بازار برای فارغ التحصیلان امیدوارکننده است. “و هنوز فرصت کافی برای فارغ التحصیلان فناوری وجود دارد تا از مهارت های خود در سایر صنایع استفاده کنند.

او افزود: “برای مثال، گزارش بررسی حقوق و دستمزد زمستان 2023 ما نشان داد که دو سوم کارفرمایان پاسخگو – در سراسر صنایع – در حال برنامه ریزی برای استخدام رشته های علوم کامپیوتر از کلاس فعلی هستند. آنها هنوز هم تقاضای بالایی دارند.”

یافتن شغل ممکن است به یک بازی اعداد خلاصه شود.

تام گیمبل، مدیر عامل شبکه LaSalle به CNBC گفت: “سالمندان باید با هر تعداد شرکتی که می توانند مصاحبه کنند و نگران صنعت یا مکان نباشند.”

چگونه می توان مصاحبه تلفنی خود را انجام داد

بنابراین، چگونه می توانید یک شبکه گسترده ایجاد کنید و در سایر صنایع شغل پیدا کنید؟

Gorick Ng، مشاور شغلی هاروارد و نویسنده “قوانین ناگفته”، توصیه می کند که با یک بخش یا صنعت (آموزش، مراقبت های بهداشتی، دولت، بیمه و غیره) یا جغرافیا (تگزاس، نیویورک، کلرادو و غیره) شروع کنید. یکی از آن عبارات به اضافه «شرکت‌های با سریع‌ترین رشد» یا «بزرگ‌ترین شرکت‌ها» یا «استخدام» را جستجو کنید – که به شما کمک می‌کند فهرستی از کارفرمایان بالقوه تهیه کنید.

Ng همچنین فهرستی از 800 کارفرما را که دارای یک برنامه استخدام اختصاصی برای دانشجویان کالج هستند، با پیوندهایی به صفحه مشاغل هر شرکت مطابقت داده است. شما می توانید آن را در اینجا بررسی کنید.

2. دریابید که چه مهارت هایی دارید که قابل انتقال هستند

هر کس مهارت های قابل انتقالی دارد – فقط باید بفهمید که آنها چه هستند و چگونه در صنایع دیگر کاربرد دارند.

سایت آموزش آنلاین Coursera داده‌های مکان‌های مختلف مانند مجمع جهانی اقتصاد، لینکدین و گلس‌دور را جست‌وجو کرد و فهرستی از پرتقاضاترین مهارت‌های پردرآمد را ارائه کرد که در مسیرهای مختلف شغلی قابل انتقال هستند. آنها لیستی از آن مهارت ها و سپس برخی از مشاغل – و پرداخت – را ارائه می دهند که در صورت داشتن این مهارت ها می توانید انتظار داشته باشید که به دست آورید. بسیاری از مشاغل دارای حقوق 100000 دلار یا بیشتر هستند.

پرتقاضاترین مهارت های پردرآمد عبارتند از:

  • تحلیل داده ها
  • توسعه نرم افزار
  • تجربه ی کاربر
  • توسعه وب
  • مدیریت پروژه
  • مدیریت حساب
  • تولید و مدیریت محتوا

بنابراین، اگر برخی از این مهارت ها را دارید، ممکن است به دنبال این باشید که ببینید چه صنایعی به دنبال آنها هستند. و اگر هیچکدام از آنها را ندارید، و در تابستان امسال خود را بیکار می بینید، ممکن است به انجام برخی آموزش ها برای به دست آوردن یک مهارت جدید فکر کنید.

به این ترتیب، هنگامی که در مصاحبه ای هستید و فرد می پرسد: “این تابستان چه کار می کردید؟”، می توانید با گفتن اینکه در حال ساختن مجموعه مهارت های خود در حین جستجوی کار بودید، آنها را تحت تاثیر قرار دهید.

3. شبکه خود را کار کنید

Ng گفت: هنگامی که برای مشاغل درخواست می دهید، “تنها روی “ارسال” روی آن درخواست های شغلی بی هدف کلیک نکنید – این یک راه مطمئن برای پرتاب رزومه خود در یک انبوه بزرگ است که هرگز مورد توجه قرار نمی گیرد.

در عوض، Ng می‌گوید، مستقیماً با مردم ارتباط برقرار کنید. این یکی از بهترین راه‌ها برای برقراری ارتباط در یک شرکت – و گرفتن مصاحبه است.

در اینجا چند نکته از او برای یافتن آنها آورده شده است:

  • با شبکه درجه یک خود شروع کنید (افرادی که قبلاً می شناسید – آنها به عنوان اولین اتصالات در لینکدین برچسب گذاری شده اند). سپس، شبکه درجه دوم خود را امتحان کنید (افرادی که هنوز آنها را نمی شناسید اما می توانید با آنها آشنا شوید زیرا حداقل یک دوست مشترک دارید). فقط زمانی که هر دوی این گزینه ها را تمام کردید، باید به گزینه شبکه درجه سوم بروید – تماس سرد.
  • شرکت ها را در لینکدین جستجو کنید و روی “کارمندان” کلیک کنید برای فراخوانی لیستی از افرادی که در آنجا کار می کنند و سپس لیست را برای مخاطبین درجه اول یا دوم و غیره فیلتر کنید. پس از آن، می‌توانید فیلتر را پاک کنید و به همه افراد شرکت نگاه کنید، با تمرکز بر افرادی که در بخش مورد نظر شما کار می‌کنند و همچنین تیم رهبری – افرادی که رئیس، مدیر یا معاون رئیس‌جمهور در عنوان خود هستند. همچنین می توانید به صفحه “تیم” یا “رهبری” یک شرکت بروید.

«شما به دنبال افرادی هستید که چهار نفر را راضی کنند [the following four] معیارها،” Ng گفت.

  1. آنها یک چیز مشترک با شما دارند.
  2. آن‌ها به اندازه‌ای ارشد هستند که می‌توانند در مورد استخدام تصمیم بگیرند.
  3. آنها در سازمانی هستند که در حال رشد است – و بنابراین استخدام می شوند.
  4. نشانه هایی وجود دارد که آنها روی جوانان سرمایه گذاری کرده اند (کار خدمات اجتماعی و غیره)

ایده این است که افرادی را پیدا کنید که می توانند شما را به عنوان یک نسخه جوان تر از خود ببینند – همان مدرسه، همان رشته، همان برنامه های فوق برنامه، همان شهر، همان تربیت، هویت یکسان (به عنوان مثال، دانش آموز نسل اول)، تجارب کاری قبلی، “نگ گفت.

Ng گفت، بنابراین وقتی صفحه LinkedIn آنها را پیدا می کنید، به دنبال “هر چیزی در تاریخچه آنها هستید که بتوانید با آن ارتباط برقرار کنید.” «هرچه اشتراکات بیشتر باشد، بهتر است».

علاوه بر جستجو از طریق لینکدین یا گوگل، Ng می‌گوید که می‌توانید صفحه گسترده اعضای باشگاه یا ورزش را نیز پیدا کنید یا حتی فهرست راهنمای فارغ‌التحصیلان مدرسه خود را مرور کنید.

در حال حاضر که ریخته گری یک شبکه گسترده است!

4. یاد بگیرید چگونه خودتان را بفروشید

در یک بازار کار فشرده مانند این، ممکن است لازم باشد روی بازی مصاحبه خود کار کنید تا به اولین شغل خود برسید.

مربی حرفه ای ناتالی فیشر، که به صدها نفر کمک کرده تا شغل های شش رقمی پیدا کنند، گفت که باید از جملاتی مانند “من یک ارتباط دهنده عالی هستم” یا “من مهارت های سازمانی عالی دارم” فراتر بروید و در عوض مثال های خاصی از وضعیت خود ارائه دهید. اون چیزها.

در اینجا سه ​​چیز وجود دارد که جویندگان کار نباید بگویند، و اینکه در عوض چه چیزی برای کمک به استخدام شما ارتباط برقرار کند:

  • نگویید: “من یک ارتباط برقرار کننده عالی هستم.”
    در عوض، به آنها نشان دهید که چگونه به لطف مهارت Y خود توانستید به نتیجه X برسید.
  • نگویید: “من مهارت های سازمانی قوی دارم.”
    در عوض، در مورد آنچه که مدیران و رهبران گذشته گفته اند در کار شما تحت تأثیر قرار گرفته اند، بسیار دقیق باشید.
  • نگویید: “من مهارت های شبکه ای عالی دارم.”
    در عوض، توضیح دهید که چگونه چند دوست صمیمی دارید که با آنها در ارتباط بوده‌اید – چه در رشته تحصیلی، دوره کارآموزی یا هر چیز دیگری – و توضیح دهید که چگونه همیشه تلاش کرده‌اید که آنها احساس ارزشمندی و دیده شدن کنند. سپس توضیح دهید که چگونه از این مهارت ها برای ایجاد روابط پایدار با مشتریان، تیم خود و غیره در این نقش استفاده خواهید کرد.

بنابراین، در حالی که بازار کار سختی برای کلاس 2023 است، فرصت های شغلی وجود دارد. کارهایی وجود دارد که می‌توانید در طول تابستان باهوش باشید و شرکت‌هایی را بیابید که فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را استخدام می‌کنند، مهارت‌های شما را تقویت می‌کنند، شبکه‌سازی می‌کنند و نقاط صحبت خود را تقویت می‌کنند تا مدیر استخدام را در مصاحبه شغلی بعدی خود تحت تأثیر قرار دهید.

و، یک بازار کار سخت مانند نیویورک، نیویورک است، همانطور که فرانک سیناترا آن را توصیف کرد: اگر بتوانید در اینجا موفق شوید، می توانید در هر جایی موفق شوید!

درآمد سالانه 82000 دلار به عنوان خواننده رپ در Fiverr