چرا جنرال موتورز در میان فروش رکورددار شوروی بولت EV را می کشد؟

شورولت بولت EUV در نمایشگاه خودرو نیویورک، 13 آوریل 2022 به نمایش گذاشته شد.

اسکات ملین | CNBC

دیترویت – پس از سال‌ها عملکرد ضعیف و فراخوان آتش‌سوزی، شورلت بولت برقی تمام الکتریکی سرانجام توانست برای این خودرو جذاب شود. جنرال موتورز.

به‌عنوان ارزان‌ترین خودروی الکتریکی آمریکا پس از کاهش قیمت قابل توجه، فروش Chevy Bolt در ایالات متحده بیش از 50 درصد در سال گذشته افزایش یافت و این خودروساز اعلام کرد که در سال 2023 به رکورد 70000 دستگاه خواهد رسید.

اما مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا، به جای اینکه بیشتر به موفقیت اخیر خودرو و افزایش تولید متمایل شود، روز سه شنبه گفت که این خودروساز اواخر سال جاری به تولید خودرویی که او زمانی از آن به عنوان یک “تغییرگر واقعی بازی” برای صنعت و یک “EV” یاد می کرد، پایان می دهد. برای همه.”

بارا طی تماسی با سرمایه‌گذاران گفت: «ما آنقدر پیشرفت کرده‌ایم که اکنون زمان برنامه‌ریزی برای پایان دادن به تولید شورولت بولت EV و EUV است، که در پایان سال اتفاق می‌افتد».

اظهارات بارا در مورد تبر شدن خودرو به سرعتی بود که قصابی سر مرغ را برید، اما وقتی با برنامه‌های شرکت برای تولید خودروهای برقی سودآور در سال‌های آینده ترکیب شد، حرف‌های زیادی زد.

جنرال موتورز در مسیری قرار دارد که تا سال 2025 سود تک رقمی از سبد خودروهای برقی خود ارائه دهد، زمانی که قصد دارد ظرفیت تولید 1 میلیون خودروی الکتریکی در آمریکای شمالی را داشته باشد.

برای رسیدن به این اهداف، جنرال موتورز به ظرفیت تولید، سود و موقعیت بازار خودروهای برقی نسل بعدی خود نیاز دارد. باور نمی کند که به بولت نیاز دارد.

پیش بینی های تولید

برای کارشناسان صنعت، این نوشته برای روزهای پایانی بولت روی دیوار بود. اما زمان تصمیم گیری بسیاری از کارشناسان را غافلگیر کرد. انتظار می رفت جنرال موتورز این خودرو را حداقل تا سال آینده تولید کند.

میشل کربس، تحلیلگر اجرایی Cox Automotive مستقر در دیترویت، گفت: «این ناگهانی‌تر از چیزی بود که انتظار داشتم. فکر می‌کردم زمانی که باتری‌های جدید روشن می‌شوند و به مدل‌های بدنه‌تر می‌روند، این مشکل از بین می‌رود، اما این موضوع به‌نظر من ناگهانی بود.»

Sierra EV Denali Edition 1 2024

منبع: جنرال موتورز

سخنگوی این شرکت گفت زمان اعلام این خبر همزمان بود با نیاز جنرال موتورز به اطلاع رسانی به تامین کنندگان در مورد پایان تولید و در مورد پیشرفت مربوط به 4 میلیارد دلاری که این شرکت برای بازسازی کارخانه بولت در Orion Township، میشیگان برای GMC Sierra و شورلت هزینه می کند. وانت برقی سیلورادو.

این بخشی از استراتژی خودروهای الکتریکی جنرال موتورز است که به جای ساختن نیروگاه‌های جدید، نیروگاه‌های موجود را دوباره ابزارآلات می‌کند، اگرچه می‌تواند در آینده این کار را انجام دهد. دیگران مانند فورد موتور و هیوندای موتور علاوه بر بازسازی تجهیزات فعلی، کارخانه های جدیدی را اعلام کرده اند.

جنرال موتورز گفته است که ابزارآلات مجدد باعث صرفه جویی در زمان و سرمایه می شود و همچنین به شرکت این امکان را می دهد که بتواند تا حدی نیروگاه ها را تبدیل کند و مدل های مختلف گازسوز را پشت سر هم بسازد. اما در مورد کارخانه Orion که صرفاً بولت را تولید می کند، منطقی به نظر نمی رسد که این کار را انجام دهد، زیرا جنرال موتورز معتقد است که به ظرفیت اضافی نیاز دارد. بعلاوه، بولت مانند کارخانه هایی که خودروهای گازسوز پولساز تولید می کنند، به سود شرکت کمک نمی کند.

بارا روز سه‌شنبه اعلام کرد که به محض بازگشایی کارخانه Orion در سال آینده، این شرکت ظرفیت تولید سالانه 600000 پیکاپ EV را خواهد داشت، از جمله کارخانه دیترویت که در افزایش تولید خودروهای برقی جی‌ام‌سی هامر کند بوده است.

بارا روز سه شنبه گفت: “ما به این ظرفیت نیاز داریم زیرا کامیون های ما بیشتر از حد انتظار مشتریان ما هستند و نشان خواهیم داد که کار و محدوده خودروهای الکتریکی برای کامیون های شورلت و GMC دو طرف انحصاری نیستند.”

سودهای مرتبط با Ultium

جنرال موتورز به سرمایه گذاران قول داده است که خودروهای برقی نسل بعدی آن که بر اساس معماری جدیدی به نام Ultium ساخته شده اند، سودآور باشند. این نقطه عطفی است که مدل های بولت، از جمله نسخه بزرگتر “EUV” هرگز به آن دست پیدا نکردند.

برای جلب توجه و مقرون به صرفه تر کردن بولت، جنرال موتورز قیمت های اولیه را تا 6300 دلار برای مدل 2022 کاهش داد. Bolt EV از 26595 دلار شروع می شود و پس از آن Bolt EUV با 28195 دلار قرار می گیرد.

سام ابوئل سامید، تحلیلگر اصلی در Guidehouse گفت: “بولت از زمانی که شرکت قیمت را کاهش داده است بهتر از همیشه می فروشد. از سوی دیگر، این احتمالاً به این معنی است که آنها بیشتر از همیشه پول خود را از دست داده اند.” بینش ها بنابراین، آنها نمی‌خواهند آن را بیشتر از این ادامه دهند.

جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده به همراه مری بارا، مدیرعامل جنرال موتورز، در حالی که از نمایشگاه بین‌المللی خودروی آمریکای شمالی ۲۰۲۲ در مرکز همایش هانتینگتون در دیترویت، میشیگان بازدید می‌کند، به شورولت سیلورادو EV در ۱۴ سپتامبر ۲۰۲۲ نگاه می‌کند. – بایدن در حال بازدید از نمایشگاه خودرو است. برای برجسته ساختن خودروهای الکتریکی

مندل نگان | Afp | گتی ایماژ

جنرال موتورز انتظار دارد در سال 2025 حاشیه سود تعدیل شده کم تا متوسط ​​تک رقمی را در پرتفوی خودروهای برقی خود به دست آورد، به استثنای هر گونه تأثیر مثبت اعتبارات مالیاتی بر انرژی پاک مانند آنچه در قانون کاهش تورم گنجانده شده است.

با در نظر گرفتن این اعتبارات، این شرکت گفته است که انتظار دارد مجموعه خودروهای برقی جدیدش تا سال 2025 به اندازه خودروها و کامیون‌هایش با موتورهای سنتی سودآور باشد – سال‌ها زودتر از آنچه که بسیاری تصور می‌کردند.

در حالی که این اعتبارات احتمالاً حاشیه سود بولت را نیز افزایش می‌داد، این خودرو از فناوری باتری قدیمی‌تری استفاده می‌کند که از ال‌جی خریداری شده است و جنرال موتورز در حال حاضر بر افزایش تولید باتری داخلی مقرون‌به‌صرفه‌تر از طریق کارخانه‌ای که به عنوان یک کارخانه کار می‌کند متمرکز است. سرمایه گذاری مشترک با شرکت کره جنوبی.

افزایش سطح Ultium، به‌علاوه بازدهی هزینه‌ای که با پیکاپ‌های EV جدید به دست آمده است، به معنای بهبود حاشیه‌ای است که بولت نمی‌توانست به‌خصوص در بلندمدت متوجه شود.

بارا روز سه شنبه گفت: «همانطور که خودروهای برقی را افزایش می دهیم، هزینه های ثابت را کاهش می دهیم و به بهبود حاشیه ادامه می دهیم.

شهرت مختلط

بولت شهرت متفاوتی را پشت سر خواهد گذاشت. این اولین خودروی برقی دوربرد و مقرون به صرفه ای بود که به بازار عرضه شد، اما هرگز به پتانسیل اعلام شده خود دست پیدا نکرد.

نام تجاری بولت نیز پس از آن که این شرکت در سال‌های 2020 و 2021 تمام خودروهای تولید شده خود را به دلیل نگرانی‌های آتش‌سوزی ناشی از نقص باتری‌های سازنده-تولیدکننده فراخوان کرد، آسیب دید. حداقل 13 بولت به طور خود به خود در نتیجه این موضوع آتش گرفت.

به گفته اداره آتش نشانی محلی، یک شورلت بولت EV 2019 در خانه ای در شهرستان چروکی، جورجیا در 13 سپتامبر 2021 آتش گرفت.

سازمان آتش نشانی شهرستان چروکی

با این حال، جنرال موتورز بولت EV را به عنوان اثباتی بر مفهوم آینده خود با موتور الکتریکی معرفی کرد. این شرکت گفت که این وسایل نقلیه مشتریان جدیدی را جذب کردند، به طوری که 75 درصد از دارندگان بولت از خودروهای غیر GM تغییر مکان دادند.

اکنون، این شرکت به یک EV سطح پایه جدید نیاز دارد و به دنبال Equinox EV آینده است که از حدود 30000 دلار شروع می شود تا این خلاء را پر کند.

اسکات بل، معاون جهانی شورولت، طی یک نشست خبری گفت: “ما فکر می کنیم این فرصت بزرگ ما در اینجاست تا واقعاً شروع به پذیرش گسترده کنیم، و ما این انتظار را با قیمت داریم؛ حجمی که انتظار داریم انجام دهیم.” سال گذشته “این یک بازی برای ما و صنعت است.”

این که آیا Equinox EV که در کارخانه ای در مکزیک تولید می شود، می تواند بیشتر از بولت به عنوان یک “تغییر بازی” عمل کند، می تواند در اواخر سال جاری و با عرضه این خودرو مشخص شود.

بارا سال گذشته به فیل لوبو از CNBC گفت که جنرال موتورز انتظار دارد تولید Equinox EV را بسیار سریعتر از خودروهای الکتریکی فعلی خود افزایش دهد. او گفت این خودرو باید تا سه ماهه اول سال آینده به تولید کامل نزدیک شود.

مدیر عامل جنرال موتورز، مری بارا، در مورد برنامه های جدید تولید Chevy Equinox و EV صحبت می کند