ولگردی و قانونی شدن استخدام برای پاسخگویی به تقاضای شدید استفاده می شد

یکی از کارگران Amazon.com Inc سفارشی را آماده می کند که طی آن خریدار درخواست بسته بندی هدیه در یک مرکز تحقق در Shakopee ، مینه سوتا ، ایالات متحده ، 12 نوامبر 2020 را دارد.

Amazon.com Inc | رویترز

جمعه سیاه قرار است یک فصل تعطیلات را بر خلاف سایر مسابقات با سرعت بالا آغاز کند.

فشار برای آمازون و سایر خرده فروشان در حال اثبات است که می توانند سفارشات آنلاین بالاتر از حد متوسط ​​مرتبط با همه گیر همراه با عجله خرید در تعطیلات را کنترل کنند. انتظار می رود مصرف کنندگان بیشتری از هر زمان دیگری خرید هدیه خود را در سال جاری انجام دهند ، این می تواند به معنی پرواز سریعتر محصولات از قفسه های مجازی و کمبود ظرفیت حمل و نقل باشد.

آمازون در موقعیت بسیار قویتری نسبت به آغاز سال خود به فصل تعطیلات وارد می شود. ماه های ابتدایی شیوع ویروس کرونا به عنوان بزرگترین آزمایش موجود در انبار و ظرفیت تحویل آمازون بود. این شرکت در تلاش برای پاسخگویی به تقاضا بود ، که منجر به اخلال نادر در وعده تحویل داده شده دو روزه خود شد.

از آن زمان ، آمازون چندین ماه برای تکمیل و سیستم های تدارکاتی خود تلاش کرده است تا اطمینان حاصل کند که یک فصل تعطیلات روان است. این شرکت ظرفیت حمل و نقل را افزایش داده ، انبارهای خود را به میزان قابل توجهی استخدام کرده و انتخاب بیشتری را در انبارهای خود نزدیک به مشتریان قرار داده است.

این شرکت مشغول گسترش ردپای انبار خود بوده تا فضای بیشتری برای ذخیره کالا داشته باشد. در سال جاری ، این شرکت بیش از 75 مرکز تحقق جدید ، مراکز مرتب سازی ، مراکز هوایی منطقه ای و ایستگاه های تحویل در ایالات متحده و کانادا افتتاح کرده است.

آمازون گفت که برای کمک به مدیریت تقاضای تعطیلات امسال 100000 کارمند فصلی استخدام خواهد کرد. در فصل تعطیلات سال گذشته 200000 کارگر موقت استخدام کرد. اما این شرکت قبلاً از اوج شیوع ویروس کرونا شروع به کار کرده و 175،000 شغل عملیاتی جدید را بین مارس و آوریل به وجود آورده است ، سپس 100000 کارگر دیگر در سپتامبر به کار گرفته شده است.

این بدان معناست که آمازون می تواند یکی از معدود خرده فروشانی باشد که از آنچه برخی آن را “shipageddon” یا کمبود ظرفیت انتظار می رود در این تعطیلات به شرکت های بزرگ حمل و نقل برسد ، ادامه دهد.

آندره لی ، معاون رئیس استراتژی و بینش در شرکت مشاوره تجارت الکترونیکی Ideoclick و یکی از مدیران سابق آمازون ، گفت: “آمازون یک ماشین روغن کاری شده است.” “آنها قرار نیست کسانی باشند که در این تعطیلات سقوط خواهند کرد.”

حتی در این صورت ، آمازون هنوز هم می تواند اصلاحات جزئی را برای کاهش بار تعطیلات انجام دهد.

در اوایل این هفته ، آمازون برخی از گزینه های تحویل جایگزین خود را برجسته کرد که به خریداران تعطیلات اجازه می دهد بسته های خود را از مکان های خرده فروشی آجر و ملات و “مراکز” محله بازیابی کنند. این شرکت همچنین به خدمات “آمازون روز” خود اشاره كرد كه به شما اجازه می دهد خریداران تمام سفارشات آمازون خود را به جای در طول هفته در یك روز دریافت كنند.

برخی این حرکت را به عنوان راهی برای آمازون برای پس انداز برخی از ظرفیت های تحویل آخرین مایل در میان تعطیلات حمل و نقل تعبیر کردند ، که آمازون آن را انکار کرد. این شرکت گفت که این خدمات “درمورد انتخاب بیشتر برای مشتریان” است.

لی گفت که او همچنین متوجه شده است که آمازون هزینه بازگشت خرید بسته از طریق وانت برنامه ریزی شده را برای خریداران گران کرده است. در حال حاضر ، آمازون ابتدا پیشنهاد می کند که خریداران در پنجره بازگشت در سایت خود ، در Kohl’s ، Amazon Locker یا UPS Store ، بازده خود را کاهش دهند.

سخنگوی آمازون اینكه این شركت به خریداران فشار می آورد كه بسته های خود را رها كنند یا هزینه وانت برنامه ریزی شده را افزایش دهد ، انكار كرد.

سخنگوی گفت: “این درست نیست.” “آمازون انواع روشهای رایگان ، آسان و راحت را به مشتریان ارائه می دهد تا کالا را از حمل و نقل کالا به پایین برگردانند – همه چیز در مورد راحت ترین مورد برای مشتری است.”

لای گفت ، آمازون همچنین ممکن است انگیزه هایی را برای خریدارانی که “حمل و نقل بدون عجله” را در هنگام پرداخت انتخاب می کنند افزایش دهد یا خریدارانی را که ماهرانه تحت فشار قرار می دهند با استفاده از گزینه حمل و نقل پیش فرض هنگام پرداخت ، از آن استفاده کنند. اگر مصرف کنندگان بخواهند چند روز اضافی منتظر بمانند تا بسته خود برسند ، این شرکت در حال حاضر یک بنر به پنجره صندوق اضافه کرده است که اعتبار دیجیتال 3 دلار را تبلیغ می کند.

در بالای پنجره صندوق آمازون یک بنر تبلیغاتی با عنوان “حمل و نقل بدون عجله” نشان داده شده است

سخنگوی آمازون به سوالات خاصی در مورد اینکه آیا گزینه حمل و نقل بدون عجله به نفع شبکه تدارکاتی آن است یا آمازون روز هزینه حمل و نقل را کاهش می دهد ، پاسخ نداد.

مشخص نیست که آیا مصرف کنندگان در هنگام خرید ، حمل و نقل بدون عجله را انتخاب می کنند ، از آنجا که حتی با جایزه دیجیتال ، “این فروش بسیار سختی است” ، مدیر شرکت تحقیقات تجارت الکترونیکی Marketplace Pulse گفت: “این فروش بسیار سختی است.”

کازیوکناس گفت: “آمازون نمی تواند مردم را فقط به زایمان های یک هفته ای سوق دهد ، زیرا در حال حاضر افراد زیادی از Prime و عدم دریافت کالاها در طی دو روز شکایت دارند.” “اگر آنها این کار را تهاجمی انجام دهند ، این فقط افزایش می یابد.”

اگر مصرف کنندگان مایل نباشند چند روز اضافی منتظر بمانند ، آمازون می تواند بخشی از تقاضا را به فروشندگان شخص ثالث خود منتقل کند – به گفته بلومبرگ ، استراتژی که برخی از بازرگانان می گویند این شرکت قبلاً از آن استفاده کرده است

یکی از بازرگانان شخص ثالث ، که خواست ناشناس بماند ، به CNBC گفت که هجوم سفارشات به کالاهای تحقق یافته بازرگان خود را دیده اند. فروشندگان به جای استفاده از خدمات تحقق آمازون ، موجودی کالا را مدیریت کرده و سفارشات کالاهای تحقق یافته توسط بازرگان را ارسال می کنند.

سخنگوی آمازون انحراف اینكه دستورات را به خارج از شبكه تحقق خود منحرف می كند ، انكار كرد.

سخنگو گفت: “جمع كردن چند حكايت به معناي واقعي بودن چيزي نيست.” وی افزود: “ما برای تحویل سریع در این فصل تعطیلات به شدت در زمینه تحقق و ظرفیت لجستیك خود سرمایه گذاری كرده ایم و نحوه ارائه پیشنهادات به مشتریان برای تغییر حجم از آمازون به تحقق فروشنده را تغییر نداده ایم.”

آمازون همچنین می تواند به برخی از ابزارهایی که برای سنجش تقاضا در طی همه گیر استفاده می کرد ، به هفته های آخر هفته و روزهای فصل خرید تعطیلات اعتماد کند. بین ماه های مارس و مه ، آمازون یک سری اصلاحات را انجام داد تا خریداران کمتر سفارش دهند ، از جمله حذف “معاملات روزانه” از صفحه اصلی و همچنین توقف کوپن ها و توصیه های محصول.

کازیوکناس گفت: “بعید نیست که بعداً نسخه Q4 را دوباره در Q4 ببینیم ، زیرا این فقط یک روش بسیار موثر برای مدیریت فروش در سایت است.” “تقریباً مانند شماره گیری است که می توانند بچرخانند.”

چالش های واقعی ممکن است بعداً پیش بیایند

برای آمازون ، چالش واقعی ممکن است تا اواسط دسامبر محقق شود. این زمانی است که شرکت های بزرگ حمل و نقل UPS ، FedEx و خدمات پستی شروع به اجرای مهلت حمل و نقل در تعطیلات می کنند. پس از 15 دسامبر ، شرکت های مخابراتی دیگر نمی توانند تضمین کنند که سفارشات تحویل زمینی قبل از روز کریسمس می رسد.

قطع حمل و نقل می تواند موج خریداران لحظه آخری هدیه را به آمازون سوق دهد زیرا به لطف ارتش اختصاصی تحویل ، به یکی از معدود سایتهایی تبدیل می شود که می توانند از تحویل به موقع در ساعت یازدهم اطمینان حاصل کنند.

جیمز تامسون ، مشاور فروشندگان شخص ثالث و رئیس سابق خدمات آمازون ، در مصاحبه ای گفت: “16 دسامبر برای آمازون مانند جمعه سیاه خواهد بود.” “این شباهتی به هر آنچه دیده شده است خواهد بود. نه تنها به این دلیل که درست قبل از کریسمس است و یک سال بزرگ آنلاین و Covid است ، بلکه به این دلیل که همه افراد دیگر به شرکت های هواپیمایی وابسته هستند که توانایی انجام کار را ندارند.”

آمازون همچنان برای تحویل برخی بسته ها به USPS ، UPS و FedEx اعتماد می کند. اما شبکه تدارکاتی داخلی که در حال گسترش است ، که شامل کامیون ، هواپیما ، وانت تحویل و رانندگان تحویل قرارداد می شود ، برای پوشش سهم فزاینده از تحویلات وارد عمل شده است.

آمازون گفت ، تحویل کالا از طریق شبکه لجستیک آمازون بیش از 50 درصد از محموله های آن را در ایالات متحده و هم در سطح جهانی تشکیل می دهد.

ناوگان حمل و نقل اختصاصی این شرکت مانند تعطیلات گذشته اما به ویژه امسال مفید خواهد بود ، زیرا بسیاری از مصرف کنندگان از کاناپه خود خرید می کنند و برای هدایای لحظه آخری در حال دویدن به فروشگاه احساس امنیت نمی کنند.

تامسون گفت: “توانایی آنها در دادن قول و گفتن آن تا سه شنبه خواهد رسید و مطمئناً تا سه شنبه به اندازه کافی خواهد رسید – آنها می توانند این کار را بسیار بهتر از دیگران انجام دهند.”