وزارت دادگستری پزشکان و دیگران را به تقلب در مراقبت های بهداشتی کووید متهم می کند

وزارت دادگستری روز پنجشنبه گفت که هجده نفر، برخی از آنها پزشک، به طرح های کلاهبرداری در مراقبت های بهداشتی کووید-19 متهم شدند که صدها میلیون دلار از صورت حساب های دروغین و سرقت از برنامه های بودجه فدرال به دست آورد.

وزارت دادگستری در بیانیه ای مطبوعاتی گفت، این اتهامات که شامل 9 حوزه قضایی فدرال می شود، بزرگترین اقدام هماهنگ شده اجرای قانون در هدف قرار دادن طرح های کلاهبرداری ایالات متحده است که “از همه گیری کووید” بهره برداری می کند.

یکی از پزشکان کالیفرنیایی، آنتونی هائو دین، متهم به ارائه حدود 230 میلیون دلار ادعای تقلبی به برنامه بیمه نشده کووید-19 اداره منابع و خدمات بهداشتی فدرال شد.

به گفته وزارت دادگستری، دین، که در اورنج کانتی تمرین می کند، دومین صادرکننده برتر کشور در آن برنامه بود. هدف این برنامه دسترسی بیماران بدون بیمه به تست و درمان کووید بود، اما سال گذشته به دلیل کمبود بودجه فعالیت خود را متوقف کرد.

دادستان ها ادعا می کنند برخی از ادعاهایی که دین ارائه کرد برای خدماتی بود که از نظر پزشکی ضروری نبودند.

دین همچنین این برنامه را برای درمان بیمارانی که بیمه شده بودند، پرداخت کرد و ظاهراً بیش از 100 میلیون دلار از عواید کلاهبرداری را برای معاملات گزینه های پرخطر استفاده کرد.

دین و دو فرد دیگر نیز متهم به ارائه بیش از 70 درخواست وام تقلبی هستند که بیش از 3 میلیون دلار تحت برنامه حفاظت از چک حقوقی فدرال و برنامه وام بلایای آسیب اقتصادی دریافت کرده اند.

متهم دیگری در کالیفرنیا، مالک آزمایشگاه، لوردس ناوارو، متهم به ارائه بیش از 358 میلیون دلار ادعای دروغین برای آزمایش آزمایشگاهی به مدیکر است، که برنامه بیمه سلامت فدرال برای سالمندان، HRSA و یک شرکت بیمه خصوصی است.

آزمایشگاه ناوارو آزمایش‌های غربالگری کووید را برای خانه‌های سالمندان و مدارس انجام داد و ظاهراً با اضافه کردن ادعاهایی برای آزمایش‌های پانل پاتوژن تنفسی که ارائه‌دهندگان و مدیران مرکز سفارش نداده‌اند، بازپرداخت او را افزایش داد.

وزارت دادگستری گفت که سایر موارد اعلام شده در روز پنجشنبه مربوط به تامین کنندگان کیت های تست کووید بدون نسخه است.

Medicare در آوریل گذشته شروع به پوشش بدون هزینه‌های پرداختی تا هشت مورد از این آزمایش‌ها در ماه برای ذینفعانی کرد که آنها را درخواست کردند.

وزارت دادگستری گفت، اما برخی از تامین کنندگان ظاهرا “به دنبال سوء استفاده از این برنامه” با ارائه مکرر ده ها تست کووید به بیماران “آنها نمی خواستند یا نیاز داشتند” بودند.

یک پزشک و بازاریاب در فلوریدا متهم به خرید شماره شناسایی ذینفع مدیکر و آزمایش‌های ارسال برای ذینفعانی شدند که آنها را درخواست نکرده بودند.

وزارت دادگستری گفت که این منجر به 8.4 میلیون دلار ادعای جعلی به مدیکر شد.

موارد دیگر مربوط به سازنده و توزیع کارت‌های ثبت جعلی واکسن کووید بود.

متهمان این پرونده‌ها شامل سه متخصص پزشکی هستند که در یک مطب مامایی کوچک در نیویورک کار می‌کنند، که گفته می‌شود نزدیک به 2700 کارت واکسن کووید جعلی را بین افرادی که واکسینه نشده‌اند توزیع کرده‌اند.

وزارت دادگستری گفت که مطب ماما یکی از شلوغ ترین مکان های واکسیناسیون در ایالت بود.

دو نفر در یوتا نیز متهم به ساخت و فروش حدود 120000 کارت جعلی واکسن کووید شدند. دادستان ها ادعا می کنند که این متهمان کارت ها را در سراسر ایالات متحده فروختند، به ویژه در مناطقی که محدودیت های سخت گیرانه تری در مورد واکسیناسیون کووید داشتند.

وزارت دادگستری گفت که این افراد «عمداً به دنبال ممانعت» از تلاش‌های دولت فدرال برای اجرای برنامه واکسن کووید در سراسر کشور بودند.

مریک گارلند، دادستان کل آمریکا در بیانیه ای مطبوعاتی گفت: «وزارت دادگستری کسانی را که از همه گیری برای منافع شخصی سوء استفاده کردند و دلارهای مالیات دهندگان را به سرقت بردند، تحمل نخواهد کرد.

این اقدام اجرایی بی‌سابقه علیه متهمان در سراسر کشور نشان می‌دهد که این وزارتخانه از همه منابع موجود برای مبارزه و جلوگیری از کلاهبرداری مرتبط با COVID-19 و حفاظت از یکپارچگی برنامه‌های تامین شده توسط مالیات دهندگان استفاده می‌کند.

این اتهامات ماه‌ها پس از ایجاد سه تیم نیروی ضربتی توسط وزارت برای افزایش تلاش‌های خود برای مبارزه و جلوگیری از کلاهبرداری مرتبط با کووید صورت می‌گیرد. آنها همچنین اتهامات جنایی مشابه مربوط به طرح های کلاهبرداری کووید را در آوریل 2022 و مه 2021 دنبال می کنند.

در اطلاعیه خود در روز پنجشنبه، وزارت دادگستری اعلام کرد که بیش از 16 میلیون دلار پول نقد در ارتباط با طرح های ادعایی کشف و ضبط کرده است.