وزارت دادگستری بایدن از تنسی به اتهام تبعیض شکایت کرد

فعالان حقوق تراجنسیتی در 1 آوریل 2023 در مقابل دادگاه عالی ایالات متحده در واشنگتن دی سی تجمع کردند.

اندرو کابالرو-رینولدز | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

وزارت دادگستری از تنسی به اتهام تبعیض علیه جوانان تراجنسیتی با قانون جدید ایالتی که استفاده از مسدودکننده های بلوغ، هورمون ها و سایر اقدامات پزشکی را که هویت جنسیتی کودک را تأیید می کند، منع می کند، شکایت کرده است.

وزارت دادگستری روز چهارشنبه از دادگاه منطقه ای ایالات متحده برای تنسی میانه خواست اعلام کند که این قانون بند حفاظت برابر قانون اساسی ایالات متحده را نقض می کند و مقامات ایالتی را از اجرای این قانون منع کند.

قانون تنسی قرار است از اول جولای اجرایی شود.

کریستن کلارک، دستیار دادستان کل از بخش حقوق مدنی وزارت دادگستری گفت: «هیچ فردی نباید فقط به دلیل وضعیت تراجنسیتی خود از دسترسی به مراقبت های پزشکی ضروری محروم شود.

“حق در نظر گرفتن سلامتی و گزینه های درمانی مورد تایید پزشکی خود با خانواده و پزشکان، حقی است که همه باید داشته باشند، از جمله کودکان تراجنسیتی، که به ویژه در معرض خطرات جدی افسردگی، اضطراب و خودکشی هستند.”

این شکایت در ابتدا در 20 آوریل توسط والدین کودکان تراجنسیتی در تنسی که تحت مراقبت های تأیید جنسیت هستند، تنظیم شد. وزارت دادگستری به این اقدام پیوست.

جاناتان اسکرمتی، دادستان کل تنسی و رالف آلوارادو، کمیسر بهداشت، باید تا 8 می به این شکایت پاسخ دهند.

وکلای وزارت دادگستری در پرونده ای از دادگاه گفتند که این قانون به وضوح خردسالان تراجنسیتی را با ممنوع کردن روش های پزشکی برای درمان نارسایی جنسی مورد هدف قرار می دهد، در حالی که همان درمان ها را برای شرایطی مانند نقص های مادرزادی، آسیب های جسمی و بلوغ دیررس یا زودرس در کودکانی که جنسیت بیولوژیکی خود را شناسایی می کنند، مجاز می داند. .

به گفته وکلای دولت، طبق قانون تنسی، یک پزشک می‌تواند تستوسترون را برای درمان بلوغ تاخیری در پسرانی که جنسیت بیولوژیکی خود را شناسایی می‌کنند، تجویز کند، اما این درمان را برای تایید هویت جنسی پسران ترنس‌جندر ممنوع می‌کند.

CNBC بهداشت و علم

آخرین پوشش سلامت جهانی CNBC را بخوانید:

وکلای وزارت دادگستری در پرونده قضایی خود نوشتند: «از این رو، قانون با ممانعت غیرقانونی از دسترسی غیرقانونی به انواع خاصی از مراقبت های پزشکی ضروری برای درمان تشخیص نارسایی جنسیتی، علیه خردسالان تراجنسیتی تبعیض قائل می شود.

دولت گفت: «همه مردم، از جمله جوانان تراجنسیتی، شایسته این هستند که با کرامت و احترام با آنها رفتار شود.

به گفته وزارت دادگستری، این قانون پزشکان را مجبور می‌کند که بین خودداری از مراقبت‌های پزشکی لازم برای کودکان تراجنسیتی یا مواجه شدن با جریمه 25000 دلاری از سوی ایالت یکی را انتخاب کنند.

به گفته کمپین حقوق بشر، یک سازمان غیرانتفاعی که از حقوق دگرباشان جنسی حمایت می کند، هفده ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان قوانینی دارند که مراقبت های تایید کننده جنسیت از کودکان تراجنسیتی را ممنوع می کند.

این ایالت ها عبارتند از: آلاباما، آریزونا، آرکانزاس، فلوریدا، جورجیا، آیداهو، ایندیانا، آیووا، کنتاکی، می سی سی پی، میسوری، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، تنسی، تگزاس، یوتا و ویرجینیای غربی.

دادگاه ها قوانین را در آلاباما، آرکانزاس و تگزاس مسدود کرده اند.

طبق گزارش کمپین حقوق بشر، نزدیک به 30 درصد از کودکان تراجنسیتی در ایالت هایی زندگی می کنند که مراقبت های تایید کننده جنسیت را ممنوع کرده اند.

به گفته این سازمان، بیش از 300000 کودک دبیرستانی ترنسجندر هستند و ممکن است به مراقبت های تایید کننده جنسیت نیاز داشته باشند.

مداخله وزارت دادگستری در پرونده تنسی آخرین تلاش دولت فدرال برای اجرای حقوق تراجنسیتی ها تحت اصلاحیه چهاردهم قانون اساسی است که حاوی بند برابری حفاظت است.

دولت بایدن سال گذشته نامه ای به دادستان های کل ایالت ارسال کرد که در آن بر حمایت فدرال از جوانان تراجنسیتی تاکید کرد.

در آوریل 2022، وزارت دادگستری در پرونده ای مداخله کرد که قانون آلاباما را در ممنوعیت مراقبت های تأیید جنسیت به چالش می کشید. دادگاهی از اجرای این قانون جلوگیری کرد.