واحد بهداشت مصرف کننده J&J به ارزش 40 میلیارد دلار برای IPO

لوگوی جانسون و جانسون

تصاویر SOPA | لایت راکت | گتی ایماژ

جانسون و جانسونبر اساس گزارشی که توسط وال استریت ژورنال منتشر شده است، ارزش کسب و کار سلامت مصرف کننده قبل از عرضه اولیه عمومی در اواخر سال جاری، 40 میلیارد دلار است.

افرادی که با این موضوع آشنا هستند به ژورنال گفتند که اسپین آف Kenvue که به زودی منتشر خواهد شد، قصد دارد 3.5 میلیارد دلار یا بیشتر از این پیشنهاد جمع آوری کند.

این روزنامه خاطرنشان کرد که “فروش سهام به مراتب بزرگترین سالی است که تا کنون سالی آرام برای IPO ها بوده است.”

منابع به ژورنال گفتند Kenvue قصد دارد تا اوایل دوشنبه با سرمایه گذاران احتمالی ملاقات کند.

وقتی از تسیا ویلیامز، سخنگوی J&J در مورد گزارش ژورنال پرسیده شد، به CNBC گفت: “متاسفانه، من هیچ اطلاعاتی برای ارائه ندارم.”

J&J قبلا گفته بود که انتظار دارد تا اواسط تا اواخر سال 2023 جدایی از Kenvue را تکمیل کند.

این غول لوازم مصرفی همچنین گفته است که مالکیت اکثریت Kenvue را حفظ خواهد کرد و قصد دارد بقیه سهام خود را در اواخر سال کاهش دهد.

سهام Kenvue در بازار بورس نیویورک با علامت KVUE معامله می شود.

J&J در اواخر سال 2021 از طرح خود برای انحراف کسب و کار سلامت مصرف‌کننده خود رونمایی کرد. این بخش باندهای باند، محصولات مراقبت از پوست با نام‌های تجاری Neutrogena و Aveeno، داروی تسکین درد Tylenol و پودر بچه J&J را تولید می‌کند.

J&J هنوز با هزاران اتهام مواجه است که پودر بچه تالک و سایر محصولات تالک آن باعث سرطان شده است.

یک قاضی فدرال ورشکستگی هفته گذشته نزدیک به 40000 دعوای تالک را تا اواسط ژوئن متوقف کرد. این تصمیم بخشی از دومین تلاش J&J برای حل و فصل دعاوی تالک در روند ورشکستگی بود.

توقف موقت به J&J زمان می‌دهد تا موافقت دادگاه را در مورد توافقنامه پیشنهادی 8.9 میلیارد دلاری خود با شاکیان در پرونده‌های تالک جلب کند.

کنوو طبق پرونده IPO خود، تعهدات مرتبط با تالک را که در خارج از ایالات متحده و کانادا ایجاد می شود، بر عهده خواهد گرفت.