هیئت سنا به دنبال لیستی از هدایای هارلن کرو به کلارنس توماس است

هارلن کرو، رئیس و مدیر اجرایی Crow Holdings LLC، در روز جمعه، 2 اکتبر 2015، در دفاتر املاک اولد پارکلند در دالاس، تگزاس، برای عکس گرفتن نشسته است.

کریس گودنی | بلومبرگ | گتی ایماژ

سناتور ران وایدن، D-Ore.، روز دوشنبه از هارلان کرو، از اعطای بخش عمده حزب جمهوری خواه خواست تا لیست کاملی از هدایا به کلارنس توماس، قاضی دیوان عالی و شواهدی مبنی بر رعایت قوانین مالیاتی فدرال توسط این میلیاردر توسعه دهنده املاک و مستغلات در رابطه با هتک مالی فاش نشده ارائه کند. به توماس

وایدن، که ریاست کمیته مالی سنا را بر عهده دارد، در نامه ای شش صفحه ای به کرو می نویسد: «این ترتیب بی سابقه بین یک نیکوکار ثروتمند و یک قاضی دیوان عالی، نگرانی های جدی در رابطه با قوانین مالیاتی و اخلاقی فدرال ایجاد می کند.

نامه وایدن در حالی ارسال شد که توماس و خود دیوان عالی پس از گزارش 6 آوریل توسط ProPublica مبنی بر اینکه مدیر عامل شرکت Crow Holdings برای بیش از دو دهه با قاضی محافظه کار با سفرهای مجلل به ارزش حداقل صدها هزار دلار رفتار کرده است، با انتقاد روبرو شده است.

ProPublica همچنین در 13 آوریل گزارش داد که یک شرکت کرو در سال 2014 سه ملک در ساوانا، جورجیا، از توماس و خانواده‌اش خریداری کرد، از جمله خانه‌ای که مادر قاضی بیش از یک دهه بدون اجاره در آن زندگی می‌کرد.

سفرهای با استعداد توماس و همسرش جینی به مکان هایی مانند اندونزی، نیوزلند و یونان همراه با جت شخصی کرو و قایق تفریحی 162 فوتی مایکلا رز بود.

توماس هیچ یک از هدایای کرو، یا خرید ملک توسط او را فاش نکرده بود، تا اینکه توسط ProPublica فاش شد.

وایدن در نامه خود به کرو می نویسد: «محرمانه بودن روابط شما با قاضی توماس به سادگی غیرقابل قبول است.

او نوشت: «مردم آمریکا مستحق حسابرسی کامل از میزان بزرگی شما نسبت به قاضی توماس هستند، از جمله اینکه آیا این هدایا با تمام قوانین مربوط به مالیات و اخلاق فدرال مطابقت دارند یا خیر.

سناتور ران وایدن، D-Ore.، در جلسه استماع نامزدی کمیته مالی سنا در 23 فوریه 2021 سخنرانی می کند.

گرگ نش | استخر | رویترز

در این نامه فهرستی از تمام پروازهایی که توماس با هر یک از جت های کرو انجام داده و همچنین جزئیات آن سفرها را می خواهد. وایدن جزئیات مشابهی در مورد سفرهای قاضی به مایکلا رز و اطلاعاتی در مورد خرید ملک در جورجیا درخواست کرد.

او در پایان نوشت: «لطفاً هرگونه هدایای اضافی یا پرداختی با ارزش بیش از 1000 دلار به قاضی توماس یا اعضای خانواده‌اش از زمان سوگند او در دادگاه عالی فهرست کنید.
تحت تأثیر “سوالات قبلی” قرار نمی گیرد.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

در نامه وایدن اشاره شده است که قانون مالیات فدرال، هدیه دهنده را ملزم می کند هر گونه مالیات قابل اعمال را بپردازد.

سازمان امور مالیاتی مدت‌هاست که مشخص کرده است که مالیات بر هدیه برای انتقال دهنده هدیه اعمال می‌شود، از جمله در مواردی که
انتقال‌دهنده «استفاده از دارایی» را بدون انتظار دریافت چیزی از آن فراهم می‌کند
وایدن نوشت: حداقل ارزش برابر در مقابل.

علاوه بر درخواست از کرو برای شواهد مربوط به احتمال بدهی مالیات بر هدیه توسط شرکت، ویدن پرسید که آیا کرو مدعی کسر یا استهلاک برای هواپیما و قایق تفریحی خود در رابطه با سفرهای توماس شده است یا خیر.

وایدن دموکرات سنا در کمیته مشترک مالیاتی کنگره است.

کلارنس توماس، دستیار قاضی دیوان عالی برای مراسم سوگند قاضی نیل گورسوچ به عنوان دستیار قاضی دیوان عالی در باغ رز کاخ سفید در واشنگتن، 10 آوریل 2017 وارد می شود.

جاشوا رابرتز | رویترز

سخنگوی کرو فوراً به درخواست نظر CNBC در مورد نامه وایدن پاسخ نداد. توماس بلافاصله به درخواستی برای اظهار نظر ارسال شده به دفتر امور رسانه ای دیوان عالی پاسخ نداد.

هفته گذشته، سناتور دیک دوربین، دموکرات ایلینوی که رئیس کمیته قضایی سنا است، از جان رابرتز، رئیس دیوان عالی دعوت کرد تا درباره اصلاحات اخلاقی دادگاه عالی شهادت دهد.

در نامه دوربین به رابرتز اشاره شده است که «جریان ثابتی از افشاگری‌ها در مورد اینکه قضات از استانداردهای اخلاقی مورد انتظار دیگر قضات فدرال کوتاه‌تر هستند، وجود داشته است».

دوربین در آخر هفته اشاره کرد که رابرتز هنوز به این دعوت پاسخ نداده است.