هیأت منصفه در مورد افترا به تجاوز جنسی ترامپ رایزنی ها را آغاز کرد

یک صفحه نمایش ویدئویی از دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در دادگاه در طول یک محاکمه مدنی نشان می دهد که در آن E. Jean Carroll، ستون نویس سابق مشاوره مجله Elle، رئیس جمهور سابق ایالات متحده را در یک دعوی مدنی به تجاوز به او در رختکن یک فروشگاه بزرگ در اواسط دهه 1990 متهم می کند. و افترا، در نیویورک، ایالات متحده، 4 مه 2023 در این طرح دادگاه.

جین روزنبرگ | رویترز

هیئت منصفه صبح روز سه شنبه در دادگاه مدنی که در آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا به تجاوز و بدنام کردن نویسنده E. Jean Carroll متهم شده است، رایزنی ها را آغاز کرد.

پس از اینکه قاضی لوئیس کاپلان دستورات نهایی و فرم حکم را در دادگاه منطقه ای ایالات متحده در منهتن داد، هیئت 9 نفره در ساعت 11:50 صبح به وقت شرقی به بحث درباره احکام احتمالی این پرونده پرداخت.

اگر اعضای هیئت منصفه به اتفاق آرا تشخیص دهند که کارول هر یک از ادعاهای خود را اثبات کرده است، در مورد اتهامات و افترا، تصمیم خواهند گرفت که آیا غرامت مالی او را اعطا کنند یا خیر.

شش مرد و سه زن در هیئت منصفه حضور دارند.

کارول 79 ساله در دادخواستی مدعی است که ترامپ در اواسط دهه 1990 در رختکن فروشگاه بزرگ برگدورف گودمن به او تجاوز جنسی کرده است.

او همچنین ادعا می‌کند که پاییز گذشته وقتی گفت که حساب کاربری را ساخته است، او را بدنام کرده است. ترامپ، 76 ساله، من این اتهامات را “یک کار کلاهبرداری کامل” می نامم و می گویم که او “از نوع او” نیست.

سیاست CNBC

بیشتر از پوشش سیاسی CNBC بخوانید:

ترامپ که پیشتاز نظرسنجی‌های اولیه برای نامزدی جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ است، در جریان محاکمه شهادت نداد.

اما بخش‌هایی از استیضاح او که پاییز گذشته توسط وکیل کارول گرفته شد، در جریان محاکمه و در جریان مذاکرات پایانی روز دوشنبه برای هیئت منصفه پخش شد.

کارول در جایگاه شاهد قرار گرفت. همینطور دو زن که شهادت دادند او بلافاصله پس از حادثه ادعایی به آنها گفته بود که ترامپ به او تجاوز کرده است.

دو زن دیگر شهادت دادند که ترامپ آنها را بدون رضایت آنها در حوادثی که سال‌ها از هم دور رخ داده است، بوسیده و دست زده است.

این یک خبر فوری است. برای به روز رسانی دوباره بررسی کنید.