هوش مصنوعی می تواند جستجوی گوگل و آمازون را همانطور که می شناسیم نابود کند

بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران مایکروسافت، در جریان دیدار با ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا از دانشگاه امپریال کالج، در لندن، بریتانیا، 15 فوریه 2023، واکنش نشان داد.

جاستین تالیس | استخر | رویترز

مایکروسافت بیل گیتس، یکی از بنیانگذاران، معتقد است که شرکت برتر آینده هوش مصنوعی احتمالاً یک عامل دیجیتال شخصی ایجاد خواهد کرد که می تواند وظایف خاصی را برای افراد انجام دهد.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

ماهانی، تحلیلگر فناوری Evercore، سهام جدیدی را انتخاب کرده است

CNBC Pro

این فناوری به قدری عمیق خواهد بود که می تواند رفتار کاربر را به شدت تغییر دهد. “هرکسی که نماینده شخصی را برنده شود، این چیز بزرگی است، زیرا شما هرگز دوباره به یک سایت جستجو نخواهید رفت، هرگز به یک سایت بهره وری نخواهید رفت، هرگز به آمازون دوباره” او گفت.

گیتس روز دوشنبه در جریان رویداد گلدمن ساکس و SV Angel در سان گفت: این دستیار هوش مصنوعی که هنوز توسعه نیافته است قادر خواهد بود نیازها و عادات یک فرد را درک کند و به آنها کمک کند مطالبی را که برای خواندن آن وقت ندارید بخوانند. فرانسیسکو در مورد موضوع هوش مصنوعی.

گیتس گفت احتمال اینکه این برنده آینده هوش مصنوعی یک استارتاپ یا یک غول فناوری باشد، 50 تا 50 است.

گیتس گفت: «اگر مایکروسافت وارد آنجا نشود، ناامید خواهم شد. او با اشاره به Inflection.AI که توسط مصطفی سلیمان، مدیر سابق DeepMind تأسیس شده است، اضافه کرد: «اما من تحت تأثیر چند استارتاپ از جمله Inflection هستم.

گیتس گفت: مدتی طول می کشد تا این عامل دیجیتال قدرتمند آینده برای استفاده اصلی آماده شود. تا آن زمان، شرکت‌ها به تعبیه فناوری‌های به اصطلاح هوش مصنوعی مشابه ChatGPT محبوب OpenAI در محصولات خود ادامه خواهند داد.

گیتس همچنین درباره تلاش‌های بهداشتی مرتبط با کار خود در بنیاد بیل و ملیندا گیتس صحبت کرد و گفت که هوش مصنوعی نوآوری‌ها را در فضا تسریع می‌کند و منجر به توسعه دارویی پیشرفته‌تر می‌شود.

اگرچه عملکرد درونی مغز انسان هنوز برای دانشمندان یک رمز و راز است، بنیانگذار مایکروسافت معتقد است که بشریت به تولید داروهای مفید برای درمان بیماری‌هایی مانند آلزایمر نزدیک شده است و آزمایش‌های انسانی برای داروهای جدید احتمالاً تا 10 سال آینده انجام می‌شود.

او همچنین ظهور فناوری‌های هوش مصنوعی مولد را تشبیه کرد که می‌توانند متن قانع‌کننده‌ای را به‌عنوان تغییردهنده بازی تولید کنند که بر کارگران یقه سفید تأثیر می‌گذارد. گیتس افزود که او معتقد است که روبات‌های انسان‌نمای آینده که استفاده از آن‌ها برای شرکت‌ها ارزان‌تر از کارمندان انسان است، تأثیر زیادی روی کارگران یقه آبی نیز خواهد داشت.

گیتس در شوخی گفت: «همانطور که ما این ربات ها را اختراع می کنیم، فقط باید مطمئن شویم که آنها آلزایمر نخواهند گرفت.

تماشا کردن: بیل گیتس می گوید GPT OpenAI مهمترین پیشرفت فناوری از دهه 1980 است.

بیل گیتس GPT OpenAI را مهمترین پیشرفت فناوری از سال 1980 می داند