هند بزرگترین تولید کننده شیر جهان با افزایش 15 درصدی قیمت شیر ​​مواجه است

هند با افزایش قیمت شیر ​​مواجه است و انتظار نمی رود تا ماه نوامبر کاهش یابد.

متیو لوید | بلومبرگ | گتی ایماژ

هند، نیروگاه لبنیات جهان، با افزایش قیمت شیر ​​مواجه است و انتظار نمی رود تا ماه نوامبر کاهش یابد.

“در 15 ماه گذشته وجود داشته است [an] افزایش فوق‌العاده در شیر و محصولات لبنی، حدود 14 تا 15 درصد.

افزایش قیمت به دلیل افزایش هزینه های خوراک، افزایش تقاضا برای بستنی و بیماری مسری گاو، از جمله عوامل دیگر است.

هند، تولیدکننده پیشرو شیر در جهان، 22 درصد از تولید جهانی شیر را به خود اختصاص داده است و پس از آن آمریکا، چین، پاکستان و برزیل قرار دارند.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط پایگاه داده قیمت کالاهای غذایی Mintec، قیمت شیر ​​در هند از نوامبر 2021 تا آغاز ماه مه از 46 روپیه به 53 روپیه در هر لیتر (بین 0.55 دلار تا 0.64 دلار) افزایش یافته است.

این یک فشار اقتصادی برای هندی‌هایی است که بزرگترین مصرف‌کنندگان شیر در جهان هستند.

“در هند، هر خانواری هر روز شیر می‌خرد. مصرف سرانه حدود 440 گرم برای هر نفر در روز است. هر هندی شروع می‌کند. [the day] سودی گفت: با شیر.

او افزود: «در صبح مردم شیر، از بطری، یا در چای و قهوه می نوشند… بسیاری از دسرهای هندی عمدتاً فقط از شیر تهیه می شوند. دیگر غذاهای مورد علاقه محلی مبتنی بر شیر عبارتند از پنیر، قیسی و ماست – که همگی جزء اصلی رژیم غذایی هندی ها هستند.

هزینه های خوراک بالاتر

قیمت های بالاتر خوراک دام که همزمان با فصل اوج تقاضا است، باعث افزایش قیمت شیر ​​می شود.

متیو بیگین، تحلیلگر کالا در واحد تحقیقاتی فیچ سولوشنز BMI گفت: «افزایش قیمت خوراک دامداران را از تأمین خوراک کافی برای گاوهای خود منصرف کرده است».

هند با افزایش قیمت شیر ​​مواجه است و انتظار نمی رود تا ماه نوامبر کاهش یابد.

هندوستان تایمز | گتی ایماژ

طبق گفته هیئت توسعه ملی لبنیات هند، خوراک گاو معمولاً از ذرت، گندم، برنج و جو دوسر و سایر غلات تشکیل شده است. بسیاری از این مواد در اواسط سال گذشته شاهد افزایش سنبله‌ها بودند و در سطح بالایی باقی می‌مانند. برخی از افزایش قیمت ها تا حدی ناشی از حمله روسیه به اوکراین بود که زنجیره تامین را مختل کرد و قیمت ها را بالا برد.

بیگین گفت که علاوه بر افزایش هزینه های خوراک، دامداران نیز مجبور بودند با قیمت های حمل و نقل، ذخیره سازی و انرژی بالاتری روبرو شوند.

طاعون و همه گیری

حتی قبل از افزایش هزینه‌های نهاده، بخش لبنیات قبلاً از تأثیرات همه‌گیری در حال فروپاشی بود.

این بخش قبلاً تحت فشار بود، و هنوز اثرات همه‌گیری را در جایی که تقاضا تحت تأثیر قرار می‌گرفت، احساس می‌کرد، مزارع خرده‌مالک را که بخش قابل توجهی از بخش لبنی هند را تشکیل می‌دهند، تحت فشار مالی قرار می‌داد و باعث کاهش سرعت تولید مثل می‌شد.» او گفت.

افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند بستنی با ورود کشور به ماه‌های تابستان و سپس تعطیلات مذهبی بعدی که در آن شیرینی‌های مبتنی بر شیر جزء اصلی هستند. [alongside] عرضه داخلی محدود به حمایت از قیمت ها در طول سال 2023 ادامه خواهد داد.

متیو بیگین

تحلیلگر کالا در BMI

علاوه بر این، میلیون‌ها نفر از جمعیت گله‌های شیری کشور با بیماری پوستی توده‌ای مواجه بودند که منجر به ایجاد تاول و کاهش تولید شیر در دام‌ها شد.

اندرو وودز، سردبیر فرعی Mintec گفت: تخمین زده می‌شود که بیماری پوستی توده‌ای در سال گذشته بیش از 300000 راس گاو را کشته یا لاغر کرده و بر تولید شیر تأثیر منفی گذاشته است.

قیمت ها بعد از نوامبر کاهش می یابد؟

Biggin از BMI گفت که تولید شیر هند “احتمالا تحت فشار باقی خواهد ماند” و وابستگی این کشور به واردات را افزایش خواهد داد، به خصوص که این بخش وارد فصل اوج تقاضا می شود.

افزایش تقاضا برای محصولاتی مانند بستنی با ورود کشور به ماه‌های تابستان و سپس تعطیلات مذهبی بعدی که در آن شیرینی‌های مبتنی بر شیر جزء اصلی هستند. [alongside] عرضه داخلی محدود به حمایت از قیمت ها در طول سال 2023 ادامه خواهد داد.”

شیرینی های شیرینی پزی هندی، Mithai، در Chandu Sweets، Teenbatti، Walkeshwar.

Anshuman Poyrekar | هندوستان تایمز | گتی ایماژ

دیوالی که به عنوان جشنواره نورها نیز شناخته می شود، یکی از بزرگترین جشن های مذهبی در هند است و هندوها، جین ها و سیک ها در سراسر جهان در ماه نوامبر آن را جشن خواهند گرفت. مرکز جشن ها، شیرینی هندی Mithai است که عمدتاً از شیر، آرد، قیمه و شکر تهیه می شود.

بیگین گفت: «با توجه به اینکه قیمت‌ها همچنان بالا می‌مانند، مصرف‌کنندگان برای جایگزینی محصولات جایگزین و محدود کردن مصرف خود تشویق می‌شوند و به جلوگیری از افزایش قابل توجه‌تر کمک می‌کند.»

به همین ترتیب، سودی انتظار دارد قیمت ها پس از دیوالی که در نوامبر امسال کاهش می یابد، کاهش یابد. او گفت که قیمت شیر ​​ممکن است بین 2 تا 3 روپیه در هر لیتر کاهش یابد و به حدود 50 روپیه در هر لیتر برسد.

پس از دیوالی، قیمت ها تثبیت خواهد شد – ممکن است کاهش یابد، اما من کاهش عمده ای را پیش بینی نمی کنم.