هزاره‌های سنگاپور کسب و کار تاکسیدرمی را اداره می‌کنند تا ماهیانه 5 رقم به ارمغان بیاورند

ویویان تام هر روز در یک بیمارستان دامپزشکی در سنگاپور کار می‌کند و به پزشکان کمک می‌کند تا آزمایش‌هایی را انجام دهند که در تعیین برنامه‌های درمانی برای حیوانات بیمار بسیار مهم است.

بعد از کار 9 به 5، تام کت آزمایشگاهی خود را می اندازد تا از طریق تاکسیدرمی به مردگان خدمات دهد – هنر و علم تنفس جانوران مرده از طریق نگهداری دقیق.

آنها به همراه همسرش جیوان جوتی، استودیو Black Crow Taxidermy & Art را اداره می‌کنند که خدمات نگهداری از حیوانات خانگی را ارائه می‌کند و کارگاه‌هایی را در مورد گنبد پروانه‌ها و تشریح حیوانات برگزار می‌کند.

ما به زیباتر شدن صورت، پوشاندن بخیه ها و بستن بهتر به صاحبان کمک می کنیم.

ویویان تام

تاکسیدرمی و هنر کلاغ سیاه

تام 29 ساله به CNBC Make It گفت: «خدمت به حیوانات، چه زنده و چه مرده، برای من بسیار معنادار است. “از طریق تاکسیدرمی، من کمک می کنم [pet owners] با اندوهشان.»

«موارد زیادی وجود دارد که حیوانات [go through] مرگ زودرس یا تصادف ناگهانی… ما به زیباتر شدن صورت، پوشاندن بخیه ها و بستن بهتر به صاحبان کمک می کنیم.”

از سرگرمی تا تجارت

تام که دارای لیسانس جانورشناسی و فوق لیسانس در آسیب شناسی است، تمرین تاکسیدرمی را «به عنوان یک سرگرمی» در خانه برای دوستان نزدیکی که حیوانات خانگی شان مرده بودند، آغاز کرد.

“در آن مرحله، ما فکر کردیم که باید کارهای بیشتری انجام دهیم [and] جوتی گفت: چیزهای بزرگتر، به یک فضای فیزیکی نیاز خواهید داشت و اگر فضای فیزیکی به دست آوردیم، باید با آن مانند یک تجارت رفتار کنیم و آن را مانند یک تجارت اداره کنیم.”

“این پیشرفت طبیعی بود.”

در آسیا، ما هنوز آن تابو را در برابر مرگ داریم. مردم حتی ما را با جادوگری مرتبط می کردند.

جیوان جوتی

تاکسیدرمی و هنر کلاغ سیاه

در سال 2021، این زوج حدود 14000 دلار برای راه اندازی این تجارت سرمایه گذاری کردند. تام گفت که او “هنرمند و دستان” پشت خدمات تاکسیدرمی آن است، در حالی که جوتی هر کار دیگری از روابط عمومی گرفته تا برنامه ریزی قرار ملاقات ها را انجام می دهد.

در حالی که آنها معتقد بودند “مردم زیادی” وجود دارند که جایگزینی برای سوزاندن حیوانات خانگی پس از مرگ می‌خواهند، اما همه این ایده را با مهربانی نپذیرفتند.

جوتی گفت: “در آسیا، ما هنوز آن تابو را در برابر مرگ داریم. مردم حتی ما را با جادوگری مرتبط می‌دانند.”

ما همچنین موقعیتی داشتیم که مردم به مقامات گزارش دادند زیرا فکر می کردند ما حیوانات خانگی را برای انجام تاکسیدرمی می کشیم.»

جوتی گفت مبارزه با تصورات نادرست از تاکسیدرمی همچنان “بزرگترین مبارزه” کسب و کار است و این تجارت بر اساس یک سیاست سختگیرانه ممنوعیت و کشتار عمل می کند.

او افزود: “هر چیزی که به ما می رسد باید به طور طبیعی بمیرد یا دامپزشک آن را کنار بگذارد.”

این تابو در فرهنگ آسیایی همیشه وجود دارد، به خصوص در مورد نسل قدیمی تر، اما نسل جوان تر برای تاکسیدرمی بازتر است.

زمان انتظار یک ساله

درک عمومی تنها یکی از دلایلی بود که این زوج مطمئن نبودند که آیا این تجارت موفق خواهد شد یا خیر.

“ما اولین نفر هستیم [in Singapore] برای انجام آن در مقیاس تجاری، در این سطح. جوتی گفت: هیچ الگویی برای ما وجود نداشت که از آن پیروی کنیم.

“اگر یک بار را باز کنید شما افراد یا رقابت دیگری دارید که می توانید مطالعه کنید.”

با توجه به ماهیت کسب و کار، تعیین میزان درآمد آنها در هر ماه نیز دشوار بود. جوتی گفت: “این بسیار بستگی به تعداد حیوانات خانگی دارد که می میرند.”

“ماه گذشته 12 جوجه وارد شده بودیم. ماه ها جوجه نداشتیم!”

تام اضافه کرد که حجم حیواناتی که دریافت می کنند می تواند به فصل نیز بستگی داشته باشد. برای مثال، صاحبان حیوانات خانگی ممکن است پرندگان بیشتری را که در فصول مرطوب در اثر ذات الریه مرده اند، بیاورند.

او گفت: “اگر موج گرما وجود داشته باشد، ناگهان تعداد زیادی از حیوانات خانگی دیگر به طور تصادفی از بین می روند.”

علیرغم تردیدها، تام و جوتی وقتی توانستند «بسیار سریع» از هم جدا شوند، خود را غافلگیر کردند.

جوتی گفت با کارگاه‌هایی که هر آخر هفته برگزار می‌کنند، در «ماه بد» حدود 7000 دلار درآمد خواهند داشت. در یک ماه خوب، آنها می توانند تا 22000 دلار درآمد داشته باشند.

ما برنامه‌های زنده را برای دانش‌آموزان اجرا می‌کنیم تا آنها تاکسیدرمی را یک تابو یا چیزی بیمارگونه نبینند – تاکسیدرمی علم است.

جیوان جوتی

تاکسیدرمی و هنر کلاغ سیاه

در حال حاضر، این دو نفر گفتند، با توجه به شغل تمام وقت آنها، تعداد حیواناتی که می توانند پذیرفته شوند محدود است. آنها همچنین اخیرا زمان انتظار خود را از شش ماه به یک سال برای صاحبان حیوانات خانگی که می خواهند حیوانات خانگی خود را حفظ کنند، افزایش داده اند.

جوتی که خلبان است، می گوید: «صاحب خانه آن را در چهار ساعت اول برای ما می آورد و ما آن را در فریزرهایمان نگهداری می کنیم تا به آن برسیم.

ما خدمات سریع السیر داریم که نصف زمان و با هزینه دوبرابر بود.»

قیمت نگهداری در هر گونه متفاوت است – سگ و گربه از 1800 دلار شروع می شود، در حالی که حیوانات خانگی کوچکتر مانند همستر از 260 دلار شروع می شود.

تاکسیدرمی علم است

اگرچه انجام کارهای روزانه و یک تجارت جانبی چالش برانگیز بوده است، این زوج هنوز امیدوارند که کارهای بیشتری انجام دهند – به ویژه در زمینه آموزش عمومی.

تام گفت که آنها از مدارس بازدید کرده اند تا در مورد تاکسیدرمی سخنرانی کنند و تظاهرات کنند، که زیست شناسی را بیشتر از خواندن کلمات در یک صفحه سرگرم کننده تر می کند.