هاینز: روسیه و چین از نکول سقف بدهی علیه ایالات متحده استفاده خواهند کرد

آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی (DNI) در جلسه استماع کمیته خدمات مسلح سنا درباره “تهدیدات در سراسر جهان” در ساختمان کنگره ایالات متحده در واشنگتن در 10 مه 2022 شهادت می دهد.

کوین لامارک | رویترز

واشنگتن مدیر ارشد آژانس جاسوسی آمریکا روز پنجشنبه به قانونگذاران هشدار داد که روسیه و چین از عدم پرداخت بدهی های آمریکا که به گفته وزارت خزانه داری ممکن است در اول ژوئن اتفاق بیفتد، استفاده خواهند کرد.

آوریل هاینز، مدیر اطلاعات ملی ایالات متحده در برابر کمیته اطلاعات سنا در پاسخ به سوالی در مورد پیامدهای امنیت ملی ناشی از تزلزل آمریکا در لبه پرتگاه مالی گفت: «تقریباً مطمئناً آنها به دنبال استفاده از فرصت خواهند بود. .

هاینز، که رهبری 18 سازمان اطلاعاتی آمریکا را بر عهده دارد، گفت که روسیه و چین تلاش خواهند کرد تا “آشوب درون ایالات متحده را برجسته کنند، زیرا ما قادر به عملکرد به عنوان یک دموکراسی نیستیم.”

او گفت: «تقریباً مطمئناً این امر باعث ایجاد عدم اطمینان جهانی در مورد ارزش دلار آمریکا و موسسات و رهبری ایالات متحده می شود و منجر به نوسان در بازارهای ارز و مالی و بازارهای کالایی می شود که به دلار قیمت گذاری می شوند.

هاینز اضافه کرد که او هر تحولی را در مورد مذاکرات محدودیت بدهی در کاپیتول هیل دنبال نمی کند.

سقف بدهی، که برای اولین بار توسط کنگره در طول جنگ جهانی اول وضع شد، محدودیت مقدار پولی است که دولت فدرال می‌تواند برای پرداخت هزینه‌های دفاعی و همچنین برنامه‌های اجباری مانند تامین اجتماعی و Medicaid وام بگیرد.

در ژانویه، جانت یلن، وزیر خزانه داری به کنگره اطلاع داد که دولت ایالات متحده شروع به استفاده از اقدامات فوق العاده برای جلوگیری از نکول کرده است.

یلن در نامه ای در 13 ژانویه نوشت: «عدم انجام تعهدات دولت صدمات جبران ناپذیری به اقتصاد ایالات متحده، معیشت همه آمریکایی ها و ثبات مالی جهانی وارد می کند». من با کمال احترام از کنگره می‌خواهم که به سرعت برای حفاظت از ایمان و اعتبار کامل ایالات متحده اقدام کند.»

از سال 1960، کنگره سقف بدهی را 78 بار در زمان ریاست جمهوری جمهوری خواه و دموکرات افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: سقف بدهی چقدر است؟ چرا مهم است و چگونه بر شما تأثیر می گذارد

شالاندا یانگ، مدیر دفتر مدیریت و بودجه، هنگامی که در کاخ سفید از وی پرسیده شد که آیا دشمنان خارجی از قصور ایالات متحده سود خواهند برد، نگرانی هاینس را تکرار کرد.

یانگ در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی در کاخ سفید به خبرنگاران گفت: “آنها این را دوست دارند. آنها عاشق دیدن هرج و مرج در سیستم آمریکایی هستند. آنها دوست دارند ببینند که ما نمی توانیم کارهای اساسی خود را انجام دهیم.” او گفت: “نکته اصلی در اینجا، کنگره باید اقدام کند. جلوگیری از نکول مسئولیت اساسی آنها در قانون اساسی است و آنها باید آن را انجام دهند.”

بیشتر بخوانید: دموکرات ها بی سر و صدا راه را برای توافق سقف بدهی هموار می کنند

در ماه فوریه، لئون پانتا و چاک هیگل وزرای دفاع سابق هشدار دادند که عدم پرداخت لوایح توسط دولت فدرال، اولین قدم تاریخی، امنیت ملی آمریکا را تضعیف خواهد کرد.

روسای پیشین پنتاگون در نامه‌ای نوشتند: «پیامد حاشیه‌سازی سقف بدهی، زخم خطرناکی است که هم به دوستان و هم به دشمنان ما می‌گوید که نمی‌توان به ما اعتماد کرد. چنین بدبینی امنیت ملی ما را ضعیف می‌کند».

وزرای سابق افزودند که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه “مراقب سنجش اعتبار قدرت اقتصادی ایالات متحده خواهد بود” در حالی که واشنگتن تلاش‌ها را برای ارائه کمک امنیتی به کیف و هماهنگ کردن تحریم‌های جهانی علیه مسکو رهبری می‌کند.

پانتا و هیگل گفتند: «عدم تعهد به تعهدات مالی ما در این زمان، هم قدرت ما را تضعیف می کند و هم پوتین را تشویق می کند که به جنگ بیهوده خود علیه دموکراسی ادامه دهد.

علاوه بر این، یک پیش‌فرض بر توانایی دولت‌های ایالات متحده برای پرداخت حقوق به 3.4 میلیون مرد و زن در شعبه‌های خدمات خواهر، گارد ملی و کارمندان غیرنظامی که وزارت دفاع را تشکیل می‌دهند نیز تأثیر می‌گذارد.