نحوه استفاده از ChatGPT، Bard، چت ربات های دیگر

با داغ شدن زمینه هوش مصنوعی مولد، چت‌بات‌های روبه‌روی مصرف‌کننده سؤالاتی درباره استراتژی کسب‌وکار، طراحی راهنمای مطالعه برای کلاس ریاضی، ارائه مشاوره در مورد مذاکره حقوق و حتی نوشتن نذر عروسی ارائه می‌کنند. و همه چیز تازه شروع شده است.

ChatGPT OpenAI، Bard Google، Bing مایکروسافت و Claude آنتروپیک تعدادی از چت ربات‌های پیشرو امروزی هستند، اما در سال آینده، احتمالاً شاهد ظهور موارد بیشتری خواهیم بود: در فضای سرمایه گذاری خطرپذیر، معاملات مولد مرتبط با هوش مصنوعی در سه ماهه اول به 1.69 میلیارد دلار در سراسر جهان رسید. طبق داده‌های Pitchbook، در سال جاری، 130 درصد افزایش نسبت به 0.73 میلیارد دلار در سه ماهه گذشته – با 10.68 میلیارد دلار دیگر معاملات اعلام شده اما هنوز در سه ماهه اول تکمیل نشده است.

اخبار مربوط به سرمایه گذاری

«لحظه آیفون» انویدیا در هوش مصنوعی نشانه‌ای از رشد بسیاری در آینده است.  در اینجا هدف قیمت جدید ما است

باشگاه سرمایه گذاری CNBC

دو ماه پس از راه‌اندازی ChatGPT، از 100 میلیون کاربر فعال ماهانه گذشت و رکورد سریع‌ترین رشد برنامه مصرف‌کننده در تاریخ را شکست: “یک جذب فوق‌العاده – صادقانه بگویم که هرگز مشابه آن را ندیده‌ایم، و علاقه از آن زمان افزایش یافته است.” برک، معاون پژوهشی گارتنر، به CNBC گفت. از زمان انتشار در 30 نوامبر تاکنون، حجم درخواست‌های ما مانند یک چوب هاکی افزایش یافته است؛ هر مشتری می‌خواهد در مورد هوش مصنوعی و ChatGPT مولد بداند.

این نوع ربات‌های گفتگو بر روی مدل‌های زبان بزرگ یا LLM ساخته می‌شوند، ابزاری برای یادگیری ماشینی که از مقادیر زیادی داده‌های اینترنتی برای تشخیص الگوها و تولید زبان انسانی استفاده می‌کند. اگر مبتدی هستید، بسیاری از منابعی که با آنها صحبت کردیم موافق بودند که بهترین راه برای شروع استفاده از ربات چت، غواصی و امتحان کردن چیزهاست.

اتان مولیک، دانشیار دانشکده وارتون دانشگاه پنسیلوانیا، که تأثیرات هوش مصنوعی بر کار و تحصیل را مطالعه می‌کند، «مردم زمان زیادی را صرف تلاش برای یافتن دستور عالی می‌کنند – ۸۰ درصد آن فقط به صورت تعاملی از آن استفاده می‌کنند». ، به CNBC گفت.

در اینجا چند نکته از طرفداران وجود دارد:

حریم خصوصی داده ها را در نظر داشته باشید.

هنگامی که از یک ربات چت مانند ChatGPT یا Bard استفاده می کنید، اطلاعاتی که در آن قرار می دهید – آنچه تایپ می کنید، آنچه در پاسخ دریافت می کنید و تغییراتی که درخواست می کنید – ممکن است برای آموزش مدل های آینده استفاده شود. OpenAI در شرایط خود می گوید. اگرچه برخی از شرکت‌ها راه‌هایی برای انصراف ارائه می‌دهند – OpenAI این امکان را تحت «کنترل‌های داده» در تنظیمات ChatGPT فراهم می‌کند، اما همچنان بهتر است از اشتراک‌گذاری داده‌های حساس یا خصوصی در مکالمات ربات‌های چت خودداری کنید، به‌ویژه زمانی که شرکت‌ها هنوز اقدامات حریم خصوصی خود را دقیق انجام می‌دهند. به عنوان مثال، یک باگ ChatGPT در ماه مارس به طور خلاصه به کاربران این امکان را می داد که بخش هایی از تاریخچه مکالمه یکدیگر را ببینند.

برک گفت: “اگر نمی خواهید آن را در فیس بوک پست کنید، آن را در ChatGPT قرار ندهید.” “درباره آنچه در ChatGPT قرار داده اید به عنوان اطلاعات عمومی فکر کنید.”

زمینه را پیشنهاد دهید

برای بهترین بازده ممکن در زمان خود، به چت بات در مورد اینکه چگونه باید در این سناریو عمل کند، و این اطلاعات را به چه کسانی ارائه می کند، ارائه دهید. برای مثال، می‌توانید شخصیتی را که می‌خواهید چت بات فرض کند در این سناریو بنویسید: «شما یک [marketer, teacher, philosopher, etc.]شما همچنین می توانید زمینه ای مانند: “من یک هستم [client, student, beginner, etc.]این می‌تواند با گفتن مستقیم به ربات چت در زمان صرفه‌جویی کند که چه نوع نقشی را باید به عهده بگیرد، و از کدام «عدسی» اطلاعات را به روشی که برای شما مفید است منتقل کند.

به عنوان مثال، اگر شما یک مشاور خلاق هستید که به دنبال یک ربات چت برای کمک به شما در تجزیه و تحلیل لوگوی شرکت ها است، می توانید چیزی مانند این را تایپ کنید: “به گونه ای رفتار کنید که انگار یک طراح گرافیک هستید که طراحی لوگو را برای شرکت ها مطالعه می کند. من مشتری هستم. کسی که صاحب یک شرکت است و به دنبال این است که بداند کدام لوگوها و چرا بهتر کار می کنند. تجزیه و تحلیلی بر روی “بهترین” آرم های شرکت برای شرکت های سهامی عام ایجاد کنید و چرا آنها را به عنوان گزینه های خوبی در نظر می گیرند.”

سیسی: “اگر از بارد بخواهید یک سخنرانی الهام بخش بنویسد، پاسخ بارد ممکن است کمی عمومی تر باشد – اما اگر از بارد بخواهید سخنرانی را با سبک، لحن یا قالب خاصی بنویسد، احتمالاً پاسخ بسیار بهتری دریافت خواهید کرد.” Hsiao، معاون گوگل، به CNBC گفت.

کاری کنید که چت بات همه کارها را انجام دهد.

گاهی اوقات بهترین راه برای رسیدن به آنچه می خواهید این است که از خود چت بات راهنمایی بخواهید – چه در مورد آنچه به عنوان یک کاربر ممکن است بپرسید، چه در مورد بهترین راه برای بیان درخواست خود.

برک گفت: “این سوال ساده را از آن بپرسید، چه نوع کارهایی می توانید انجام دهید؟ و لیستی از چیزهایی را به شما ارائه می دهد که در واقع اکثر مردم را شگفت زده می کند.”

همچنین می‌توانید با پرسیدن چیزی مانند «بهترین راه برای کمک گرفتن از شما برای نوشتن فهرست خرید»، سیستم را بازی کنید؟ یا حتی اختصاص دادن یک کار نوشتن سریع به ربات چت، مانند «وظیفه شما ایجاد بهترین و کارآمدترین درخواست‌ها برای ChatGPT است. فهرستی از بهترین پیام‌ها را ایجاد کنید تا از ChatGPT دستور العمل‌های غذای سالم یک گلدانی را بخواهید».

برای طوفان فکری کمک بخواهید.

چه به دنبال مقصد تعطیلات، ایده‌های تاریخ، پیام‌های شعر یا استراتژی‌های محتوا برای ویروسی شدن در رسانه‌های اجتماعی باشید، بسیاری از مردم از ربات‌های چت به عنوان نقطه پرش برای جلسات طوفان فکری استفاده می‌کنند.

جاش آلبرشت، مدیر ارشد فناوری Generally Intelligent، یک استارت آپ تحقیقاتی هوش مصنوعی، “بزرگترین چیزی که به نظر من آنها برای آن مفید هستند، الهام بخشیدن به من به عنوان کاربر و کمک به یادگیری چیزهایی است که لزوماً به تنهایی به آنها فکر نمی کردم.” ، به CNBC گفت. “شاید به همین دلیل است که آنها را هوش مصنوعی مولد می نامند – آنها در بخش مولد، یعنی طوفان فکری واقعا مفید هستند.”

یک دوره تصادف ایجاد کنید.

فرض کنید سعی می کنید هندسه را بیاموزید و خود را مبتدی می دانید. شما می توانید مطالعه خود را با پرسیدن چیزی از یک چت بات شروع کنید: «مبانی هندسه را طوری توضیح دهید که انگار من یک مبتدی هستم» یا، «قضیه فیثاغورث را طوری توضیح دهید که انگار یک بچه پنج ساله هستم».

اگر به دنبال چیز گسترده‌تری هستید، می‌توانید از یک ربات چت بخواهید که یک «دوره خرابی» برای شما ایجاد کند، و مشخص کند که چقدر زمان دارید (سه روز، یک هفته، یک ماه) یا چند ساعت می‌خواهید انجام دهید. صرف یادگیری مهارت جدید کنید می‌توانید چیزی شبیه این بنویسید: «من یک مبتدی هستم که می‌خواهم اسکیت‌برد را یاد بگیرم. یک برنامه دو هفته‌ای برای اینکه چگونه می‌توانم اسکیت‌برد را یاد بگیرم و کیک فلیپ انجام دهم، ایجاد کنید».

برای گسترش برنامه یادگیری خود فراتر از ربات چت، می‌توانید فهرستی از مهم‌ترین کتاب‌ها درباره یک موضوع، برخی از تأثیرگذارترین افراد در این زمینه و هر منبع دیگری که می‌تواند به شما در پیشبرد مجموعه مهارت‌هایتان کمک کند، بخواهید.

از دادن یادداشت و درخواست تغییرات نترسید.

“بدترین کاری که می توانید انجام دهید اگر واقعاً سعی می کنید از خروجی ChatGPT استفاده کنید این است [to] فقط یک‌بار از آن بپرسید و سپس دور شوید.» مولیک گفت: «باید خروجی بسیار عمومی دریافت کنید. شما باید با آن تعامل داشته باشید.”

گاهی اوقات شما دستور عالی را انتخاب نمی کنید، یا ربات چت خروجی مورد نظر شما را تولید نمی کند – و این اشکالی ندارد. همچنان می‌توانید تغییراتی را برای مفیدتر کردن اطلاعات انجام دهید، مانند پرسیدن سؤالات بعدی مانند «آیا می‌توانید آن را کمتر عمومی به نظر برسانید؟» یا “آیا می توانید پاراگراف اول را جالب تر کنید؟” یا حتی درخواست اصلی خود را به روشی دیگر تکرار کنید.

همه چیز را با دانه های نمک زیادی مصرف کنید.

چت بات ها تمایل مستندی به ساختن اطلاعات دارند، به خصوص زمانی که داده های آموزشی آنها به طور کامل منطقه ای را که شما در مورد آن می پرسید پوشش نمی دهد، بنابراین مهم است که همه چیز را با مقداری نمک درک کنید. بگویید که از آلبرت انیشتین می‌خواهید بیوگرافی داشته باشید: یک ربات چت ممکن است به شما بگوید که دانشمند مشهور کتابی به نام «چگونه باهوش باشیم» نوشته است، در حالی که متأسفانه هرگز این کار را نکرد. همچنین، از آنجایی که مدل‌های زبانی بزرگ در سطح وسیعی از اینترنت آموزش داده می‌شوند، در تشخیص الگو بهترین هستند، به این معنی که می‌توانند خروجی‌های مغرضانه یا اطلاعات نادرست بر اساس داده‌های آموزشی خود تولید کنند.

برک گفت: «جایی که اطلاعات کمتری وجود دارد، فقط چیزها را درست می‌کند.» و افزود: «این توهمات فوق‌العاده متقاعدکننده هستند…

روش های مختلف را آزمایش کرده و امتحان کنید.

چه بخواهید از یک ربات چت برای ایجاد فهرستی از موارد اقدام از متن جلسه یا ترجمه چیزی از انگلیسی به تاگالوگ استفاده کنید، طیف وسیعی از موارد استفاده برای هوش مصنوعی مولد وجود دارد. بنابراین وقتی از یک ربات چت استفاده می‌کنید، ارزش آن را دارد که به چیزهایی که می‌خواهید یاد بگیرید یا به کمک نیاز دارید فکر کنید و آزمایش کنید که سیستم چقدر می‌تواند ارائه دهد.

“هوش مصنوعی یک فناوری همه منظوره است، کارهای زیادی انجام می دهد، بنابراین ایده این است که در هر زمینه ای که در آن هستید و در هر شغلی که هستید، بر جنبه های شغل شما متفاوت از هر کس دیگری روی کره زمین تاثیر می گذارد. “مولیک گفت. “این در مورد این است که چگونه می خواهید از آن استفاده کنید … شما باید راهی برای کار با سیستم پیدا کنید … و تنها راه برای انجام این کار از طریق آزمایش است.”


مشترک CNBC در یوتیوب شوید.