نتفلیکس ممکن است در مقابل اعتصاب نویسندگان هالیوود شانه خالی کند

کارت های هدیه نتفلیکس در 13 ژوئن 2022 در فروشگاهی در کراکوف، لهستان مشاهده می شود.

جاکوب پورزیکی | نورعکس | گتی ایماژ

حمایت قاطع در میان نویسندگان هالیوود برای اعتصاب برای پول بیشتر وجود دارد. اما زمان بندی آنها با ایده آل فاصله زیادی دارد.

نتفلیکس سه شنبه فاش کرد که در سه ماهه اول 2.5 میلیارد دلار برای محتوا هزینه کرده است. بر اساس گزارش درآمد این شرکت، این رقم در مقایسه با 3.6 میلیارد دلار در سه ماهه اول سال گذشته کاهش یافته است.

مانند سایر شرکت‌های رسانه‌ای، به نظر می‌رسد نتفلیکس به جای افزایش هزینه‌ها برای افزودن مشترکین بیشتر، بر افزایش جریان نقدی رایگان متمرکز است. تعداد کل مشترکین نتفلیکس در ایالات متحده و کانادا در سه ماهه اول به سختی کاهش یافت. این شرکت فقط 100000 مشترک به دست آورد. نتفلیکس سه ماهه را با 74.4 میلیون مشترک در ایالات متحده و کانادا به پایان رساند – حدود 200000 مشترک کمتر از یک سال قبل.

نتفلیکس 1.75 میلیون مشترک در سراسر جهان اضافه کرد که بسیار متفاوت از بیش از 10 میلیون مشترکی است که قبلاً در طول دوره همه گیر اضافه می کرد. حتی هنوز، نتفلیکس برآورد جریان نقدی رایگان تمام سال خود را از 3 میلیارد دلار به 3.5 میلیارد دلار افزایش داد.

این شرکت با کاهش هزینه های محتوا، با کاهش رشد مشترکین، پول نقد بیشتری تولید می کند. نتفلیکس وعده داده است که هزینه کلی محتوا در سال 2024 17 میلیارد دلار خواهد بود – تقریباً مشابه سال 2022 و انتظار می رود در سال 2023 باشد.

اما اگر این مبلغ کاهش یابد، داستان سرمایه‌گذار جدید نتفلیکس در افزایش جریان نقدی آزاد ممکن است از مسیر خارج نشود.

این خبر بدی برای نویسندگانی است که می خواهند دستمزد بیشتری دریافت کنند. انگیزه استودیوهای بزرگ برای تسلیم شدن در قبال پرداخت ممکن است مانند آن در زمان همه گیری نباشد، زمانی که شرکت های رسانه ای هنوز در حال افزایش هزینه محتوا در یک مسابقه تسلیحاتی برای به دست آوردن مشترک بودند. ریچ گرین‌فیلد، تحلیلگر رسانه لایت‌شد، خاطرنشان کرد که وقتی تولید در طول همه‌گیری تعطیل شد، جریان نقدی رایگان نتفلیکس نیز در آن زمان افزایش یافت.

گرین‌فیلد در یادداشتی نوشت: «زیان عملیاتی چند میلیارد دلاری می‌تواند به‌طور قابل‌توجهی بهتر از حد انتظار باشد، زیرا جریان نقدی آزاد نیز بسیار بیشتر از حد انتظار می‌شود – به یاد داشته باشید که چگونه جریان نقدی رایگان نتفلیکس در طول همه‌گیری بسیار بهتر از حد انتظار بود.» به مشتریان اگرچه مطمئناً این احتمال وجود دارد که محتوای کمتر «تازه» در نیمه آخر سال 2023 یا محتوای با کیفیت پایین‌تر به دلیل عدم ویرایش اسکریپت به پخش‌کننده‌ها آسیب برساند، ما معتقدیم که تأثیر صرفه‌جویی در هزینه‌های ناشی از توقف تولید کاهش می‌یابد.»

تد ساراندوس، مدیرعامل نتفلیکس در روز سه‌شنبه در جریان ارائه ویدیویی درآمد نتفلیکس گفت که با این وجود، این شرکت امیدوار است از اعتصاب نویسندگان جلوگیری کند.

ساراندوس گفت: “ما به نویسندگان و WGA احترام می گذاریم و بدون آنها نمی توانستیم اینجا باشیم. ما اعتصاب نمی خواهیم.” او افزود، با این حال، اگر اعتصابی اتفاق بیفتد، نتفلیکس مجموعه ای قوی از سریال ها و فیلم های تلویزیونی در پیش دارد.

یک اعتصاب نویسندگان می‌تواند تاکید بیشتری بر اضافه کردن برنامه‌های زنده نتفلیکس داشته باشد – چیزی که این شرکت به وضوح هنوز با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

با این حال، به نظر می‌رسد نتفلیکس آماده مقابله با اعتصاب نویسندگان است – زیرا در حال حاضر از سرمایه‌گذاران اجازه می‌گیرد تا هزینه‌های محتوا را بدون آن کاهش دهد.

سهام نتفلیکس تا پایان روز سه‌شنبه امسال تا کنون حدود 13 درصد افزایش داشته است. آنها در طی ساعات پس از معاملات اندکی کاهش یافتند.

-لیلیان ریزو از CNBC در این گزارش مشارکت داشت.