ناشران نگران هستند، جستجوی هوش مصنوعی گوگل می تواند ترافیک وب را کاهش دهد

روز چهارشنبه، گوگل پیش نمایش آنچه می تواند یکی از بزرگترین تغییرات موتور جستجو در تاریخ آن باشد.

گوگل از مدل‌های هوش مصنوعی برای ترکیب و خلاصه کردن اطلاعات از سرتاسر وب در پاسخ به پرسش‌های جستجو استفاده می‌کند، محصولی که آن را Search Generative Experience می‌نامد.

به جای «ده پیوند آبی»، عبارتی که نتایج جستجوی معمول گوگل را توصیف می‌کند، گوگل پاراگراف‌هایی از متن تولید شده توسط هوش مصنوعی و تعداد انگشت شماری لینک را در بالای صفحه نتایج به برخی کاربران نشان می‌دهد.

جستجوی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی اکنون برای گروهی از کاربران در حال آزمایش است و هنوز به طور گسترده در دسترس نیست. اما ناشران وب‌سایت از قبل نگران هستند که اگر این روش به روش پیش‌فرض Google برای ارائه نتایج جستجو تبدیل شود، می‌تواند با ارسال بازدیدکنندگان کمتر به سایت‌هایشان و نگه داشتن آنها در Google.com به آنها آسیب برساند.

این مناقشه بر تنش طولانی مدت بین گوگل و وب سایت هایی که ایندکس می کند، با یک پیچش جدید هوش مصنوعی نشان می دهد. ناشران مدت‌ها نگران این بوده‌اند که گوگل محتوای کلمه‌به‌لفظ آن‌ها را به صورت قطعه‌ای در وب‌سایت خود تغییر دهد، اما اکنون گوگل از مدل‌های پیشرفته یادگیری ماشینی استفاده می‌کند که بخش‌های بزرگی از وب را می‌خراشد تا نرم‌افزار را آموزش دهد تا متن و پاسخ‌های انسان‌مانند را بیرون بیاورد.

Rutledge Daugette، مدیر عامل TechRaptor، سایتی که بر اخبار و بررسی های بازی تمرکز دارد، گفت که حرکت گوگل بدون در نظر گرفتن منافع ناشران انجام شده است و هوش مصنوعی گوگل به معنای افزایش محتوا است.

راتلج به CNBC گفت: «تمرکز آنها بر جستجوهای صفر کلیک است که از اطلاعات ناشران و نویسندگانی استفاده می‌کنند که زمان و تلاش خود را صرف ایجاد محتوای باکیفیت می‌کنند، بدون اینکه هیچ مزیتی جز پتانسیل یک کلیک ارائه کنند. تا کنون، هوش مصنوعی به سرعت از اطلاعات دیگران استفاده مجدد کرده است و هیچ سودی برای آن‌ها نداشته است، و در مواردی مانند Google Bard حتی به اطلاعاتی که از آن استفاده می‌کند، اشاره نمی‌کند.

لوتر لو، منتقد قدیمی گوگل و رئیس سیاست عمومی در فریاد زدن، گفت که به روز رسانی گوگل بخشی از یک استراتژی چندین دهه برای نگه داشتن کاربران در سایت به جای ارسال آنها به سایت هایی است که در ابتدا اطلاعات را میزبانی می کردند.

لو به CNBC گفت: «ترجیح انحصاری شبیه‌سازی ChatGPT گوگل در جستجو، آخرین فصل از خون‌رسانی به وب است.

به گفته SearchEngineLand، یک وب‌سایت خبری که تغییرات موتور جستجوی Google را از نزدیک دنبال می‌کند، نتایج تولید شده توسط هوش مصنوعی در بالای نتایج جستجوی ارگانیک در آزمایش‌ها نمایش داده می‌شوند.

SGE در یک جعبه با رنگ متفاوت – در مثال سبز – ارائه می شود و شامل پیوندهای جعبه ای به سه وب سایت در سمت راست است. در مثال اولیه گوگل، هر سه عنوان وب سایت قطع شد.

گوگل می‌گوید که اطلاعات از وب‌سایت‌ها گرفته نشده است، بلکه با پیوندها تأیید شده است. SearchEngineLand گفت که رویکرد SGE نسبت به چت ربات Google Bard که به ندرت به وب‌سایت‌های ناشر پیوند می‌خورد، بهبود یافته و روشی «سالم‌تر» برای پیوند است.

برخی از ناشران از خود می‌پرسند که آیا می‌توانند از حذف محتوای شرکت‌های هوش مصنوعی مانند گوگل برای آموزش مدل‌هایشان جلوگیری کنند. شرکت هایی مانند شرکت Stable Diffusion در حال حاضر با شکایت مالکان داده مواجه هستند، اما حق حذف داده های وب برای هوش مصنوعی همچنان یک مرز نامشخص است. شرکت‌های دیگر مانند Reddit اعلام کرده‌اند که قصد دارند برای دسترسی به داده‌های خود هزینه دریافت کنند.

بری دیلر، رئیس این نشریه، پیشرو در دنیای نشر است IAC، که صاحب وب سایت هایی از جمله All Recipes، People Magazine و The Daily Beast است.

«اگر تمام اطلاعات جهان بتوان در این مضمون گنجانده شود، و سپس اساساً در جملات توضیحی، در چیزی که چت نامیده می‌شود، دوباره بسته‌بندی شود، اما چت نباشد – هر تعداد گراف که بخواهید، 25 در مورد هر موضوعی – وجود خواهد داشت. دیلر ماه گذشته در یک کنفرانس گفت: انتشار آن غیرممکن خواهد بود.

دیلر ادامه داد: «کاری که باید انجام دهید این است که صنعت را وادار کنید تا بگوید که نمی‌توانید محتوای ما را حذف کنید، تا زمانی که سیستم‌هایی را ایجاد کنید که ناشر راهی برای پرداخت پیدا کند.»

دیلر می گوید او معتقد است که ناشران می توانند بر اساس قانون حق چاپ از شرکت های هوش مصنوعی شکایت کنند و محدودیت های فعلی «استفاده منصفانه» باید دوباره تعریف شوند. فایننشال تایمز روز چهارشنبه گزارش داد که دیلر رهبری گروهی از ناشران را بر عهده دارد “که می گویند در صورت لزوم قانون حق چاپ را تغییر می دهیم.” یک سخنگوی IAC از در دسترس قرار دادن دیلر برای مصاحبه خودداری کرد.

یکی از چالش‌هایی که ناشران با آن روبرو هستند، تأیید این است که محتوای آنها توسط یک هوش مصنوعی استفاده می‌شود. گوگل منابع آموزشی را برای مدل زبان بزرگ خود که زیربنای SGE، PalM 2 است، فاش نکرد و داگت می‌گوید در حالی که نمونه‌هایی از نقل قول‌ها و نمرات مروری از رقبا را دیده است که در Bard بدون ذکر منبع تغییر کاربری داده‌اند، تشخیص اینکه چه زمانی اطلاعات از سایت او بدون ذکر منبع است، دشوار است. منابع مرتبط مستقیم

گوگل به درخواست نظر پاسخ نداد. “PaLM 2 بر روی طیف گسترده ای از داده های آزاد در دسترس در اینترنت آموزش دیده است و ما بدیهی است که برای سلامت اکوسیستم وب ارزش قائل هستیم. و این واقعاً بخشی از روشی است که ما در مورد نحوه ساخت محصولات خود فکر می کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که یک محصول سالم داریم. اکوسیستمی که در آن سازندگان بخشی از آن اکوسیستم پر رونق هستند.”

داگت می گوید که حرکت های گوگل ناشر مستقل بودن را سخت می کند.

داگت گفت: «فکر می‌کنم برای صنعت ما واقعاً ناامیدکننده است که نگران انجام کارهای سختمان باشیم، وقتی همکاران زیادی بیکار می‌شوند.» “فقط خوب نیست.”

جردن نوت از CNBC گزارش ارائه می کند.