مقایسه داروی کاهش وزن فایزر با Ozempic توسط Novo Nordisk

داروهای کاهش وزن به یک موضوع داغ تبدیل شده است زیرا مقامات بهداشت عمومی و شرکت های داروسازی به دنبال یافتن راه حل هایی برای اپیدمی رو به رشد جهانی چاقی هستند.

فلوریان گارتنر | فتوتک | گتی ایماژ

داروی خوراکی ساخته شده توسط فایزر باعث کاهش وزن مشابه و سریعتر از رقیب می شود نوو نوردیسکبر اساس یک مطالعه بازبینی شده از نتایج کارآزمایی بالینی فاز دو که روز دوشنبه منتشر شد، تزریق بلاک باستر Ozempic.

نتایج در اواخر سال گذشته در یک کنفرانس پزشکی ارائه شد و داروی فایزر را با اوزمپیک یا سایر داروهای کاهش وزن مقایسه نکرد. شبکه JAMA فقط اکنون در حال انتشار یک مطالعه بررسی شده است.

کارآزمایی فایزر روی 411 بزرگسال مبتلا به دیابت نوع 2 انجام شد که یا از قرص شرکت، دانوگلیپرون، دو بار در روز یا دارونما استفاده کردند.

این مطالعه نشان داد بیمارانی که نسخه 120 میلی گرمی دانوگلیپرون را مصرف کردند، به طور میانگین در طول 16 هفته حدود 10 پوند یا 4.60 کیلوگرم وزن کم کردند.

یک کارآزمایی بالینی فاز سوم روی Ozempic نشان داد که بزرگسالانی که نسخه 1 میلی گرمی از تزریق را مصرف کردند، به طور متوسط ​​در طول 30 هفته حدود 9.9 پوند یا 4.53 کیلوگرم وزن کم کردند. بیماران آن واکسن را هفته ای یکبار مصرف می کنند.

نتایج نشان می دهد دانوگلیپرون ممکن است به اندازه اوزمپیک برای کاهش وزن موثر باشد.

داروی فایزر همچنین می تواند به عنوان یک گزینه درمانی خوراکی به جای تزریق مکرر یک مزیت ارائه دهد.

هم دانگلیپرون و هم اوزمپیک بخشی از دسته ای از داروها به نام آگونیست های پپتید-1 شبه گلوکاگون هستند.

آنها هورمون تولید شده در روده به نام GLP-1 را تقلید می کنند که وقتی فرد سیر است به مغز سیگنال می دهد.

این داروها همچنین می توانند به افراد در مدیریت دیابت نوع 2 کمک کنند، زیرا آنها ترشح انسولین از پانکراس را تشویق می کنند و سطح قند خون را کاهش می دهند.

فایزر مستقر در نیویورک آخرین شرکت دارویی است که وارد بازار پرفروش داروهای کاهش وزن شده است.

Ozempic و Wegovy از Novo Nordisk در سال های اخیر به دلیل کاهش وزن “معجزه” مورد توجه ملی قرار گرفتند.

بر اساس گزارش‌ها، افراد مشهور هالیوود، اینفلوئنسرهای شبکه‌های اجتماعی و میلیاردر غول فناوری، ایلان ماسک، از این تزریق‌های محبوب برای رهایی از وزن ناخواسته استفاده کرده‌اند.

اما کارشناسان می گویند این داروها ممکن است فرهنگ رژیم غذایی خطرناکی را که کاهش وزن و لاغری را ایده آل می کند، تداوم بخشند.

برخی از بیمارانی که مصرف داروها را قطع می کنند نیز از افزایش وزن شکایت دارند که کنترل آن دشوار است.

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، بیش از 2 نفر از هر 5 بزرگسال مبتلا به چاقی هستند. از هر 11 بزرگسال یک نفر چاقی شدید دارد.