معنای بایدن برای کره شمالی ، کره جنوبی ، ژاپن

مردم یک اخبار تلویزیونی را مشاهده می کنند که تصویر پرونده ای از آزمایش موشکی کره شمالی را در یک ایستگاه راه آهن در سئول در 21 مارس 2020 نشان می دهد.

یونگ یئون جی | خبرگزاری فرانسه | گتی ایماژ

سنگاپور – تحلیلگران به CNBC گفتند: کره شمالی ممکن است موشک هایی را برای ارسال “پیام قوی” به رئیس جمهور منتخب جو بایدن و اطمینان از ادامه پیونگ یانگ در اولویت سیاست خارجی در واشنگتن پرتاب کند.

NBC News روز شنبه پیش بینی کرد که بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا چهار روز پس از روز انتخابات پیروز شود. دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، اعتراف نکرده و در میان ادعاهای بی اساس تقلب در رأی دهندگان و آرای غیرقانونی ، پرونده های قضایی متعددی را در ایالت های در حال تابش تنظیم کرده است.

کارشناسان گفتند که اولویت بایدن مقابله با بحران ویروس کرونا و نگرانی در مورد اقتصاد ایالات متحده است ، اما کره شمالی می تواند سلاح ها را آزمایش کند تا حضور خود را احساس کند.

ایوانز ریور ، عضو ارشد غیر مقیم ارشد موسسه بروکینگز گفت: “هفته های آینده ممکن است کره شمالی آزمایش موشکی بالستیک هسته ای یا دوربرد را انجام دهد تا پیامی محکم به رئیس جمهور آینده ارسال کند.”

کره شمالی غالباً با انجام آزمایش های مختلف موشکی سعی در حفظ ارتباط خود دارد و این اطمینان می دهد که موضوع به عنوان یک اولویت اصلی در سیاست خارجی باقی بماند.

وقاس آدنوالا

واحد اطلاعات اکونومیست

“در حالی که بایدن می خواهد سایر موضوعات ، از جمله نگرانی های داخلی را در راس لیست اولویت های خود قرار دهد ، پیونگ یانگ راهی برای وادار کردن ایالات متحده به توجه به کره شمالی دارد.”

وقاس آدنوالا ، تحلیلگر آسیا در واحد اطلاعات اکونومیست ، با این نظر موافق است.

وی گفت: “کره شمالی غالباً با انجام آزمایش های مختلف موشکی تلاش می کند تا در موضع خود باقی بماند و این اطمینان حاصل می کند که موضوع به عنوان یک اولویت اصلی در سیاست خارجی باقی بماند.”

رژیم منزوی در اوایل دولت اوباما و ترامپ موشک پرتاب کرد. روابط واشنگتن و پیونگ یانگ طی چهار سال گذشته شاهد اوج و فرودهایی بوده است.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور و کیم جونگ اون ، رهبر کره شمالی در سال 2017 تهدید و تحریک کردند ، اما متعاقباً دو بار در جلسات دو جانبه در سال 2018 و 2019 ملاقات کردند و در مورد خلع سلاح هسته ای تلاش کردند تا تنش ها را کاهش دهند. ایالات متحده پیشنهاد تسکین احتمالی تحریم هایی را که سازمان ملل متحد از سال 2006 علیه پیونگ یانگ وضع کرده است ، اما مذاکرات نتوانست به پیشرفت زیادی دست یابد.

ناگیب ساویریس ، میلیاردر مصری ، که تجارت وی دارای مجوز ارتباط از راه دور در کره شمالی است ، به هادلی گمبل از CNBC گفت که بایدن باید سیاست ترامپ برای ارتباط با پیونگ یانگ را ادامه دهد.

وی گفت: “من در کره شمالی کار می کنم و ذهنیت خوبی را می شناسم. تهدیدها و زورگویی ها و غیره با آنها کارساز نخواهد بود.” “آنچه با آنها کار خواهد کرد این است که ، ما به آنها دسترسی پیدا می کنیم و صداقت صلح آنها را آزمایش می کنیم.”

وی افزود: “به عنوان یک جهان آزاد به نفع ما نیست که چین بر این قسمت از جهان تسلط یابد و کره شمالی را به سمت خود بکشاند.”

جو بایدن رئیس جمهور منتخب هنگام خروج از تئاتر کوئین پس از دریافت توجیهی از هیئت مشاوره گذار Covid-19 در تاریخ 09 نوامبر سال 2020 در ویلمینگتون ، دلاور ، طرفداران خود را موج می زند.

جو رادل | اخبار گتی ایماژ | گتی ایماژ

شارون اسکواسونی از دانشگاه جورج واشنگتن گفت که بایدن رویکردی اصولی در قبال کره شمالی اتخاذ خواهد کرد که “اهداف طولانی مدت امنیت و منع گسترش سلاح های هسته ای آمریکا” را پشتیبانی می کند.

این استاد تحقیق در دانشکده امور بین الملل الیوت GWU اضافه کرد که کره شمالی “از ابتدا” هدف اصلی سیاست خارجی برای بایدن “خواهد بود ، حتی اگر کیم با آزمایش های موشکی بیشتر ایالات متحده را تحریک نکند.

وی گفت بایدن می داند که “غفلت خوش خیم” با کره شمالی کار نخواهد کرد و به دنبال حل آن است.

اسکاسونی گفت: “ممکن است از نظر دیپلماتیک ساکت تر از هر کاری باشد که ترامپ انجام داده است ، اما من فکر می کنم این یک اولویت خواهد بود.”

کره جنوبی و ژاپن

کارشناسان همچنین ارزیابی کردند که معنای ریاست جمهوری بایدن برای سایر کشورهای آسیای شمالی چیست. رهبران ژاپن و کره جنوبی به بایدن تبریک گفته و گفته اند که آنها می خواهند روی اتحاد خود با ایالات متحده کار کنند

در زمان ترامپ ، ایالات متحده کاهش حضور نظامی خود در کره جنوبی را در نظر گرفت و نشان داد که پس از انقضا قرارداد توزیع هزینه در سال 2019 ، کره جنوبی می تواند هزینه بیشتری را برای نیروهای مستقر در این کشور بپردازد.

رور با بیان اینکه کره جنوبی قبلاً توافق کرده است که کمک های خود را افزایش دهد ، گفت: “طبیعی است که هر دولت ایالات متحده از سئول بخواهد که هزینه بیشتری را برای تأمین هزینه های استقرار نیروهای آمریکایی در کره پرداخت کند.” “با این حال ، دولت ترامپ این افزایش سخاوتمندانه را رد کرده و خواستار افزایش بیشتر است.”

بنابراین سئول باید از این تصور که سیاست اتحادش اینگونه است جلوگیری کند: “لطفا ما را محافظت کنید در حالی که با پیونگ یانگ صلح می کنیم و با پکن درآمد کسب می کنیم.”

لیف-اریک آسان

استاد دانشگاه اوها

ریور همچنین گفت که خواسته های مطرح شده به طور گسترده “بیش از حد ، ناعادلانه و بدون واقعیت پشتیبانی می شود” ، و ترامپ نتوانست تشخیص دهد که حضور نظامی در کره جنوبی – به منظور بازدارندگی کره شمالی – برای ایالات متحده نیز مفید خواهد بود.

وی گفت: “تردیدی ندارم كه دولت بایدن این مسئله را تشخیص خواهد داد و با یاران كره جنوبی ما به توافق سریع و منطقی می رسد.”

لیف-اریک آسان ، استاد دانشگاه اوها در سئول ، گفت که بایدن تقاضای “افزایش ناچیز” در تقسیم هزینه های نظامی را بدون تهدید به عقب نشینی نیروهای آمریکایی خواهد کرد.

با این حال ، وی گفت که دولت بایدن هنگام تقابل با همه گیری در داخل کشور نسبت به تقسیم بار بین المللی حساس خواهد بود. ایسلی گفت: “بنابراین سئول باید از این تصور كه ​​سیاست اتحادش اینگونه است جلوگیری كند:” لطفا ما را محافظت كنید در حالی كه ما با پیونگ یانگ صلح می كنیم و با پكن پول در می آوریم. “

پرچم ژاپن در توکیو پیش از سفر دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا به ژاپن در نوامبر 2017.

آرتور ویدک | NurPhoto | گتی ایماژ

به گفته آدنوالا از اتحادیه اروپا ، در ژاپن روابط احتمالاً تقویت می شود.

وی گفت که دلیل آن این است که بایدن با متحدان خود “سیاست ناپایدار و سوداگرانه” را دنبال نخواهد کرد.

بایدن و نخست وزیر ژاپن یوشیهیده سوگا رابطه شخصی یکسان با ترامپ و شینزو آبه نخست وزیر سابق ندارند ، اما احتمالاً آنها بر اساس “منافع مشترک مانند تجارت و به ویژه در مورد مسائل امنیتی ، به ویژه در چهره های سیاست های قاطعانه ای از سوی چین ، “آدنوالا گفت.

ریوکر بروکینگ گفت که “نارضایتی قابل توجهی” در مورد ژاپن از رویکرد ترامپ در قبال کره شمالی وجود دارد. وی افزود که بایدن کره شمالی و مذاکرات تقسیم بار را به خوبی مدیریت خواهد کرد و “اعتماد به نفس ایالات متحده در زمینه روابط دو جانبه دفاعی و امنیتی را بازیابی خواهد کرد”.