مصرف کنندگان بیشتر تمایل دارند که بازدید از رستوران را کاهش دهند تا اینکه معامله کنند

مردم در رستوران Petite Crevette در 05 ژوئن 2021 در محله بروکلین شهر نیویورک در فضای باز می نشینند.

رابرت نیکلسبرگ | گتی ایماژ

در طول رکود بزرگ، مصرف‌کنندگان به دنبال خرید و فروش به رستوران‌های ارزان‌تر یا انتخاب ارزان‌ترین گزینه‌های منو بودند.

بر اساس گزارش AlixPartners، امروزه، از آنجایی که تورم بر کیف پول آنها فشار وارد می کند، مصرف کنندگان برای حفظ بودجه خود، به احتمال زیاد بازدید از رستوران های خود را کاهش می دهند.

بیش از یک سال است که هزینه غذا خوردن در خارج از خانه در حال افزایش است. در ماه مارس، برای اولین بار از زمان شروع شتاب تورم در اواسط سال 2021، قیمت‌های وعده‌های غذایی خارج از خانه سریع‌تر از قیمت‌ها در فروشگاه‌های مواد غذایی افزایش یافت.

بر اساس گزارش اداره آمار کار، در ماه آوریل، قیمت مواد غذایی خارج از خانه در مقایسه با دوره قبل از آن 8.6 درصد افزایش یافت. قیمت مواد غذایی در خانه در مدت مشابه 7.1 درصد افزایش یافت.

در پاسخ، ناهارخوری‌ها کمتر از رستوران‌ها دیدن می‌کنند. بر اساس داده‌های Black Box Intelligence، در ماه آوریل، ترافیک رستوران‌های باز حداقل یک سال در مقایسه با سال قبل 3.5 درصد کاهش یافت.

در نظرسنجی انجام شده توسط AlixPartners در ماه دسامبر، 74 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که قصد دارند غذا خوردن را در خارج از خانه کاهش دهند. فقط 39 درصد گفتند که رستوران های ارزان تری را انتخاب می کنند. افراد مورد بررسی می توانند بیش از یک گزینه را انتخاب کنند.

در ژانویه 2009، تنها 12 درصد از پاسخ دهندگان گفتند که حذف یا کاهش خواهند داد برای کاهش هزینه های رستوران خود بازدید می کنند.

اندرو شارپی، مدیر عامل AlixPartners می‌گوید: «تاریخ به شما می‌گوید که مردم صرفاً معامله می‌کنند اما همچنان به همان اندازه در بیرون از خانه غذا می‌خورند.

گزارش CNBC در مورد تورم را بیشتر بخوانید

اما در یک دهه و نیم پس از بحران مالی، مصرف کنندگان تغییر کرده اند. همه‌گیری باعث شد بسیاری از مردم راحت‌تر در خانه آشپزی کنند. شارپی گفت که فکر می‌کند مصرف‌کنندگان هزینه‌های رستوران خود را برای تجربه‌هایی که نمی‌توان در خانه تکرار کرد، بودجه می‌دهند، نه اینکه از یک غذاخوری معمولی به فست فود مبادله کنند.

او گفت: «آنچه اکنون خواهید دید، برندگان و بازنده‌ها هستند.

بر اساس این گزارش، به‌ویژه مصرف‌کنندگان جوان، سفارش‌های تحویل غذا و تحویل غذا را کاهش می‌دهند، اما همچنان قصد دارند شخصاً شام بخورند. سفارش‌های تحویل معمولاً به دلیل هزینه‌های مرتبط و گاهی قیمت‌های بالاتر برای خود غذا گران‌تر هستند تا هزینه‌های کمیسیونی که رستوران‌ها باید بپردازند، جبران شود.

شارپی گفت: «تحویل خیلی گران شده است.

گروه رستوران ساعت اول در اوایل ماه مه گفت که مشتریانش اغلب از طریق خدمات تحویل شخص ثالث، وعده‌های غذایی خود را سفارش نمی‌دهند.

به نوبه خود، DoorDash با دادن موقعیت مطلوب‌تری به غذاخوری‌ها با تحویل یکسان و قیمت‌گذاری در فروشگاه در برنامه‌اش، شروع به عقب‌نشینی با قیمت‌های تحویل متورم می‌کند.

تغییرات در مخارج مصرف کننده در درآمدهای سه ماهه سایر شرکت های رستوران نشان داد. ال پوللو لوکو، پیتزا دومینو و صاحب استیک هاوس Outback برندهای بلومین از جمله شرکت‌هایی بودند که کاهش ترافیک را در ایالات متحده گزارش کردند، اگرچه با مقایسه آسان با معیارهای سال گذشته روبرو شدند، زمانی که شیوع کووید omicron به فروش صنعت لطمه زد.

اما برخی از رستوران ها اصرار دارند که هیچ تغییر قابل توجهی مشاهده نکرده اند. استارباکس گفت که مشتریانش در کافه هایش خرید و فروش نکرده اند یا کمتر خرج نکرده اند. و جاش کوبزا، مدیر اجرایی مالک برگر کینگ برندهای رستوران بین المللیروز سه شنبه گفت که این شرکت تغییر عمده ای در تجارت خود ندیده است.

“شما می توانید افرادی را داشته باشید که مشتریان فعلی هستند که معاملات کاهشی دارند، اما ما نیز احتمالاً از یک معامله خاص در این دسته سود می بریم. جدا کردن این دو پویایی بیش از حد از هم سخت است، اما ما شاهد تغییر بزرگی در این زمینه نبوده ایم. کوبزا در کنفرانس تصمیمات استراتژیک سالانه برنشتاین گفت: تجارتی که می‌توانیم آن را مستقیماً به تورم نسبت دهیم.

شرکت هایی که تغییراتی در رفتار مصرف کننده دیده اند، استراتژی های خود را تغییر می دهند. گریل مکزیکی چیپوتلبه عنوان مثال، قصد دارد افزایش قیمت ها را متوقف کند مگر اینکه تورم دوباره افزایش یابد.

در جای دیگر، پدر و مادر چیلی برینکر اینترنشنال برند مجازی ایتالیایی Maggiano خود را که فقط برای سفارشات تحویل در دسترس بود، به تدریج حذف می کند. و رشته فرنگی و شرکت به پیشنهادات ارزش خود متمایل است.